mandag den 22. december 2008

Weekend i hver sin retning

Der var inviteret til jule-agility i Ølstykke-hallen søndag. Jeg elsker ellers at løbe i Ølstykke-hallen, men jeg var lidt deprimeret over, at min lille stjerne-Zip var 6 dage for ung til at starte, så jeg valgte at boykotte jule-agility. Bent tænkte lidt over tingene, og valgte så at tage op og løbe med Paddy, Ticket og Meghann.

Nå - hvad skulle jeg så lave. Hm... Andreas vil jo så gerne prøve at køre over Storebæltsbroen, og Pia har små nuttede hvalpe nede i Sønderjylland, og vi har heller ikke mere sodavand, så fluks besluttede jeg at gøre noget fuldstændig vanvittigt. Så da Bent var kørt mod Ølstykke med alle hunde undtagen Zip, så puttede vi det lille dyr ned i et bur i Andreas bil og satte kursen mod Jylland.
Bent havde en fantastisk dag. Ticket og Meghann var fars stjerner - og Paddy..... han havde det sjovt. Meg vandt AG2 senior som den eneste fejlfri og blev nr. 2 i SP2 med 1 nedrivning. Tic blev nr. 3 i AG2 med 1 fejl, hun havde 1 fejl i AG-åben og blev nr. 2 i SP2 med 0,5 i tidsfejl! ØV!!! Nå, men det var nogen rigtig flotte løb, og Bent var glad, da han kom hjem. Han havde dog fravalgt de åbne springklasser, da stævnet sidst på eftermiddagen var 2 timer bagud i forhold til tidsplanen.

Og Andreas og jeg - ja vi kørte sammen med ca. 500.000 andre danske ned til Fleggaard efter sodavand m.m. - men vi havde jo god tid, så det gik fint. Så ned til Pia, hvor vi spiste frokost og nussede hvalpe. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke lige nu har overskud til en hvalp - jeg har rigeligt i Zip - men hold da op, hvor det kribler, når man ser sådan 4 lækre små guldklumper. Og Ronja passer dem så fint - med god assistance fra Woogi.

Zippo blev i sikkerhed udenfor hvalpegården. Det var da noget underligt småkravl.
Næ, hans primære formål med at besøge Pia var at lege med Woogi. De gjorde de så al den tid vi var der, og til sidst var de så trætte, at de næsten ikke kunne sidde oprejst. Men de blev ved. :-D Det var ikke mange lyde, vi hørte fra sheltie-fyren på vej hjem.

Det var en rigtig hyggelig tur. Vi fik snakket rigtig meget - og besøget hos Pia var bare dejligt. Men hold da op, hvor var det hårdt at skulle op på arbejde mandag morgen.

1 kommentar:

Pia sagde ...

Det var rigtig hyggeligt, og ja der var ro fra Woogi side om aftenen.... Og til Bent og hundene tillykke med de fine resultater....
Forresten så ønsker vi jer lige alle en rigtig glædelig jul..