tirsdag den 24. juni 2008

Frygt ikke fredag den 13. - frygt hellere torsdag den 18!

Torsdag den 18. juni var en rigtig l....-dag på mit arbejde. Jeg bøvlede hele formiddagen med nogle afstemninger, som jeg ikke kunne få til at passe. Så opdagede jeg, at jeg havde lavet en dum fejl i lønnen. Og for at gøre dagen fuldendt, fik jeg af en eller anden grund sat et printjob i gang på en forkert printer, så vi ikke kunne skrive følgesedler ud i et godt stykke tid. Hm...... afsted til købmanden efter kvaje-is, og så troede jeg, at den dag var godt overstået - men nej, så nemt skulle vi ikke slippe.

Da vi kom hjem og kørte ind i indkørslen, lurede vi godt nok lidt over, at der stod vand. Mystisk - og på muren under soveværelsesvinduet løb der vand ud!!!. Ind og kigge på badeværelsen - ikke umiddelbart noget at se, men Bent gik ud og lukkede for vandet ved hovedafbryderen. Efter nogen tid fik vi lokaliseret skaden til at være under bunden på brusekabinen, og hvad skulle vi så gøre - torsdag eftermiddag kl. 17. Heldigvis havde vi jo toilet i campingvognen, og vi hentede fluks en masse vand hos naboerne, så vi havde til hundene og til lidt klatvask.

Næste dag fik en VVS-mand konstateret, at det var et varmt-vands-rør, der var gået. Der blev lukket for det varme vand, og så havde vi i hvert fald koldt vand igen, hvilket betyder, at opvaskemaskinen og vaskemaskinen kunne køre. Efter meget snak mellem VVS'eren og forsikringsselskabet blev det til, at vi ville få et transportabelt brusebad leveret på forsikringsselskabets regning, og så skulle de bare finde ud af, hvordan skaden skulle repareres.

Men vi gik ind i weekenden uden mulighed for et brusebad! Kogt vand til etagevask og kolde brusebade - sådan. Det er altså anstrengende i længden. Hold da helt op, hvor er vi forvendte med at have muligheden for at tage et dejligt varmt bad når som helst.

Ingen kommentarer: