søndag den 1. juni 2008

DCH Vordingborg, landsdækkende

Oven på en uge med kold lungebetændelse og store luftvejsproblemer var jeg noget spændt på, om jeg overhovedet kunne løbe, men dagens første gode nyhed er, at lungerne holdt, og jeg er tilbage på rette kurs. Jeg var ellers noget bekymret, for hele sidste uge gik med at hoste, og jeg havde ondt i min brystkasse. Bare tanken om at løbe gjorde mig udmattet. Nå, men det var sidste uge, nu ser vi fremad igen! :-)

På en herlig afsides beliggende plads udenfor Vordingborg holder DCH til - godt nok lige op ad en motor-cross-bane, men heldigvis bar vinden den anden vej, så larmen var til at overskue. Søde hjælpere, OK toiletforhold - fik desværre ikke prøvet deres cafeteria. :-)

Banerne var super - faktisk noget nær jysk standard (hvilket normalt betyder betydeligt sværere end på Sjælland. Især var jeg begejstret for AG3, hvor der var en del svært samlet i starten, men hvor hundene alligevel fik lov til at løbe igennem til sidst - hvilket jo også klasse 3-hundene stadig nyder.

Meghann og Monty kvitterede (vist nok) ved at vinde hver deres 4 løb. Nogle af dem desværre med lidt fejl, og på det ene AG-løb blev Meg dømt for en feltfejl, hvor hele tilskuerskaren havde set 2 poter på feltet. Men når dommeren har min brede r.. imellem sig selv og hunden, så kan man jo ikke se ret meget. ;-)

Herunder er Meghann's SP2, hvor der røg en enkelt pind:



Paddy vandt AG1 med 5 fejl - en dum slalomfejl, men ingen andre kom fejlfri igennem! Og Ticket kørte AG åben til en 5. plads, hvilket udløste en præmie! Spørg lige, om Bent er stolt!!!

Herunder er Ticket's spring 2, hvor hun desværre stikker næsen i en forkert tunnel, men hvor det tydeligt ses, at der er både fart og glæde.



Vi håber, at resultaterne kommer snart på Agility-Syd. Nu er vi helt tunet ind til Bornholm, og vi glæder os til turen. Vi begynder at pakke torsdag, og så skal vi jo også lige forbi dyrlægen for en ormekur! Hrmf!!!! - De svenskere er besværlige.

Ingen kommentarer: