søndag den 1. september 2024

DKK DM i agility 2024

I denne weekend har vi for første gang siden 2018 deltaget i DKK DM i agility. Så det må være Hazels's første - og det blev også hendes sidste, da jeg for længe siden har besluttet, at når DcH DM er overstået, så skal Hazel have lov at løbe senior. 

Men sandelig om ikke både Hazel og Keeper var kvalificeret - og så var der jo holdløbet. Team-relay, som er den nye måde at løbe hold på. Mega sjovt og udfordrende. Jeg havde sagt ja til at løbe på et hold for første gang i rigtig mange år. Og det har været så fedt. Vi har været nogle stykker ind over: Lone, Katarina, Sarah, Hanni og mig, men i denne weekend var vi kun 3 til at løse de 4 dele af banen, så Hanni snuppede lige de 2 af dem. Sejt! Vores hold hedder "Sjællands vilde vovhunde", og i dag var vi lidt vilde, så vi endte på en 6. plads ud af 10 hold. Men tøser; det har været en kæmpe fornøjelse at løbe hold med jer, og jeg gør det gerne igen, hvis jeg bare må bytte hunden ud med en yngre model. 

Individuelt er jeg for det første pave-stolt over, at begge tøserne havde kvalificeret sig til DKK DM, for det er bestemt ikke fordi vi har løbet mange DKK-stævner. 
Og så har vi bare haft nogle gode løb. Keeper desværre med et par små misforståelser i begge, så det blev til 2 x disk lørdag = ingen plads i finalen. Men hold da op, hvor hun kan nogle ting, den lille fis. Flere mennesker har efterfølgende kommet og rost hendes løb, og jeg kan kun sige, at jeg er så stolt af, hvad hun har leveret i år. Og jeg glæder mig for vildt til næste år. 

Hazel løb rigtig fint i springløbet og endte på en 7. plads. Så jeg var meget opsat på, under alle omstændigheder at skulle igennem agility-løbet uden at blive disket. Det gav nok et noget forkrampet løb med en lidt forvirret/frustreret hund, men igennem kom vi. Og vi startede i finalen som nr. 10 ud af 20 hunde. Super svær og udfordrende bane, når man har mine ben og lunger - men også meget meget sjov at løbe. Ikke mange kom igennem, og jeg er vanvittig stolt af Hazels 8. plads. 

Bent har været hjælper hele weekenden, og jeg har faktisk næsten ikke set ham. Det bliver dejligt, når nu han skal til at løbe igen, så vi kan se lidt mere til hinanden. 

Tak til alle, der i løbet af weekenden har givet kram og high-fives og sagt pæne ting om mine hunde og råbt efter mig, når jeg løb.  Det er guld værd, og jeg er mega glad for det. Kæmpe tak til opdrætterne af mine hundepiger, der har leveret mit "guld". Jeg ved godt, at jeg selv har en stor del af æren for, at de er som de er og kan det de kan, men grundmaterialet har været godt. 

Næste opgave er DcH DM, og jeg glæder mig som bare p.....  😇

Årets deltagergave

 

Ingen kommentarer: