søndag den 25. august 2024

Wauw for en weekend

Det har virkelig været en fed hundeweekend. 

De her 3 hunde har bare været stjerne-dygtige den her weekend.

Lørdag stod den på agility hos DcH Guldborgsund. Selv om DcH havde ændret reglerne for udtagelse til DM, så manglede Keeper kun 1 udtagelse efter de "gamle" regler - og jeg havde sat mig for, at den skulle vi altså have. 

De første 3 løb var super fine - men hele tiden lige med en lille ting, der kiksede. Det sidste til gengæld - det sad lige i skabet, og Keeper vandt klassen med et smukt fejlfrit springløb. Jeg var håbløst bagud, men hun lyttede og gjorde, hvad jeg bad hende om. Dygtig Keeps. 

Keeper elsker sin laksemousse fra Henne Pet Food, når vi har løbet - og den får hun uanset hvordan resultatet har været. 

Det blev også dagen, hvor Bent løb sin første agility-konkurrence siden Bornholm i marts måned. Heldigvis ser det ud til at hans knæ holder - og det så også ud som om Gimli nød at løbe rigtig agility igen - og ikke bare træne små sektioner, hvor Bent kunne stå/gå med ham.

Meget stolt Keeper poserer med sine rosetter fra dagens løb.

Det var Guldborgsunds første stævne i en del år, og det klarede de bare så flot. Og når så dommerne havde lavet gode baner og solen skinner - ja, så bliver det ikke meget bedre. 

Søndag stod den så på rally på hjemmebane i Næstved. Bent og Gimli i begynderklassen, Hazel og jeg i øvet klasse for første gang - og begge i åben klasse. 

Så er der line-up i begynderklassen

I begynderklassen gik Bent og Gimli sådan en smuk bane. En lille bitte skævsidning kostede ham et enkelt point, men de vinder klassen med 99 points, og dermed er Bent også ude af begynderklassen. Så skal vi kæmpe mod hinanden igen i øvet klasse. 


Hazel startede med åben klasse, og derefter gik vi øvet. Det var egentlig fint, for åben klasse var forholdsvis svær, og så virkede øvet klasse pludselig ret overskuelig. Hazel gik til 100 points, men fordi hun havde mig med - og jeg overså en fejl, der burde været rettet, ja så fik vi et fradrag på 10 og endte på 3. pladsen. Bo og Kenzo fra vores rally-hold var til gengæld super skarpe og endte på førstepladsen. Jeg tænker "drengene" på holdet skal have kage med på onsdag. 


I åben klasse - ja der vandt vi meget erfaring og fandt ting, der skal øves på, og det er jo altid godt. Og det gjaldt vist for alle fra vores hold. 

Kæmpe tak til Henne Pet Food for at forsyne vores hunde med masser af godt foder, så de har energi til at klare de udfordringer, vi byder dem sådan en weekend.

Det blev til en time på sofaen, da vi kom hjem. Og så skal vi nok tidligt i seng, så vi er friske til en ny arbejdsuge i morgen. Næste weekend bliver det DKK-DM i agility. Det er efterhånden nogen år siden jeg har deltaget i det, og jeg skal have begge pigerne med, så det glæder jeg mig til. 

Ingen kommentarer: