lørdag den 31. august 2019

2 gode weekender med hund (og lidt uden hund) - og måske en ny karriere til Bent ?

Jeg vil gerne starte med at  dele noget rigtig sjovt og hyggeligt med jer: Min søde ex-kæreste (ja ja - fra før jeg kendte Bent, så det er maaaaange år siden) har ryddet op i sine gamle billeder og sendte mig sidste weekend billedet herunder. Det er fra 1981, taget på mine forældres terrasse en sommeraften, hvor vi har raflet og hygget. Det er mine forældre i deres velmagtsdage, nøjagtig sådan som jeg husker dem. Min far med sin elskede pibe, og min mor (og mig) med krøller i håret. Øl på bordet og Søholm keramik i baggrunden. Et rigtig dejligt sommerminde, som jeg bare blev så glad for. 1000 tak Lennart, for at tænke på mig med dette og de andre billeder, du sendte til mig. 


I øvrigt var lørdag i sidste weekend fri-weekend, forstået på den måde, at der ikke var nogen hundeaktiviteter. Men fri ?????  Der skulle ordnes lidt i haven, og så skulle der monteres en ny kofanger på bilen, da konen havde lavet buler i den gamle. Det var hårdt arbejde, men det lykkedes heldigvis for Bent, og så var der da en pæn sum sparet i forhold til hvis den skulle have været på værksted. Og derudover er der jo også en vis tilfredsstillelse i at kunne selv. 


Men søndag gik det løs med "hund" igen. Der var stævne hos DcH Nykøbing-Rørvig, og vi kørte hjemmefra i den flotteste solopgang. Det nyder jeg også i øjeblikket, når jeg kører på arbejde, men det er jo kun en stakket frist - så er det pludselig mørkt om morgenen. 


Men tilbage til stævnet, så var der dejligt mange deltagere fra DcH Næstved, og Rune og Christian havde arrangeret fælles morgenmad. Det er bare så hyggeligt, og jeg nyder virkelig at være en del af det fællesskab, der er sådan en dag. Og så er jeg jo en super stolt træner, når det går godt for "mine børn" på banen. Uanset om det bare er et godt gennemløb, eller om det er en præmiering.
Jeg havde taget det røde kamera med, og det blev flittigt brugt, af både mig og andre. Så der var mange billeder at kigge på efterfølgende. Ca. 800 tror jeg. Her er et lille udpluk. 

Anja og Spottie på vej over A'et

Søde Bella
Blitz, der igen smiler, når hun løber agility. Nu som senior. 
Birgitte og Midni, der havde nogle super flotte løb.
  
Dazzler kan kun et tempo: fremad i fuld fart

Hazel og jeg havde 4 disk - men det var 4 gode af slagsen.

Og her er det Coco på vej gennem slalom.

Rune og Hipster i fuldt firspring. De skal til deres første DM i år. 

Og lille søde Tot, som hygger sig mens han løber, og som samtidig formår at holde øje med publikum. 
Denne weekend er der så noget med hund begge dage. I dag har vi (altså Bent og jeg ) været på et kreds-6-kursus i Fri-ved-fod. Undervisere var super dygtige Tina Nielsen og Dorthe Månsson fra DcH Nivå. Vi blev både præsenteret for kendte og ukendte øvelser og midler til at få en flot øvelse ud af det, men det er helt sikkert, at dette var kun en lille bitte top af det isbjerg, som denne øvelse er. Der skal trænes og trænes og trænes, med masser af delmomenter - og masser af frikadeller og pølser. Men det var fantastisk at få lov til at nørde en hel dag på denne måde. Hazel er jo en monster-arbejdshund. Hun kan blive ved længere end de fleste, og det er en fantastisk fornøjelse at arbejde med hende på denne måde. Jeg føler mig som et super priviligeret menneske sådan en dag. 
Her træner vi skarpe venstre-vendinger ved hjælp af en lille platform. 


Dellen fik også lov til at prøve lidt. Hun elsker stadig sin opvaskebalje og sin elefant-øvelse. Det er altid godt at træne bagparts-kontrol.

Den her var svær for os - sidebevægelser med front mod mig. Ved siden af er ikke noget problem, men det her krævede mange frikadeller og meget tålmodighed. Pyyyyyyyha. 

Birgitte og Fanta var også med, og de klarede sig rigtig flot. Faktisk var Fanta ikke særlig larmende. Måske fordi han arbejdede super koncentreret. 

Og her er så beviset venner: Bent er nu konverteret til en lydigheds-nørd. Gimsen klarede sig super flot, og det skal nok blive godt, når de får trænet lidt mere. Det er jo masser af bitte små del-momenter, der skal trænes, før det kan sættes sammen til en flot øvelse, men de havde en super god dag, Bent og Gimsen. 


Se, de er da et flot par. Det skal nok blive fantastisk.

I morgen kører vi så lige en tur til Vejen. Bent skal være felt-dommer til DKK DM i agility. Så det er op kl. 4 og ud af røret. 😱😱😱😱😱😱😱

Ingen kommentarer: