tirsdag den 2. maj 2017

April

Jeg vælger mig april

Tekst: Bjørnstjerne Bjørnson, 1870

Jeg vælger mig april!
i den det gamle falder,
i den det ny får fæste.
Det volder lidt rabalder,
dog fred er ej det bedste,
men at man noget vil!

Jeg vælger mig april,
fordi den stormer, fejer,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner ejer,
fordi den kræfter vælter,
i den bli'r somren til!

Måske bliver det en ny tradition, at starte bloggen med et lille digt 💖

Nå, men lad os begynde med begyndelsen, nemlig turen til Vilhelmsborg, hvor DcH Risskov havde deres årlige stævne. Turen startede - som sædvanlig for turen til Vilhelmsborg - med at vi kørte på besøg hos Bianca (Fanta og Tough'Ys opdrætter) for at spise frokost. Derfra ind gennem Århus for at hente nye løbesko til mig i Spejdersport, og så til Vilhelmsborg for at blive installeret både i hallen og på værelset.

Og som det ses, få faldt hundene ret hurtigt til ro. 


Resultatmæssigt havde vi selvfølgelig sat os nogle mål: Bent ville have mindst en DM-udtagelse + en plads i finalen med Blitz, og jeg ville have mindst en gang points til årets senior med Zippo og en pind i bogen og en DM-udtagelse på Tough'Y. Og det fik jeg. Derudover var Tough'Y en rigtig lille "nisse". Han har fundet ud af, at til konkurrencer er det sjovt at springe felter. Han gør det ALDRIG til træning. Svær nød at knække, men vi arbejder på sagen.

Vi havde selvfølgelig Hazel hundehvalp med - og da kennelmutter Anne også havde Hazel's mor Merry med, ja så måtte vi prøve med et mor-datter-billede. Hm...... ingen af pigerne var særlig samarbejdsvillige i den sag - men det er da helt tydeligt, at der er tale om 2 usædvanlig smukke hundepiger 💕




Nå ja - og så var der jo lige det der med Bent og Blitz og den finale :-)  Der gav de den bare max gas, og det blev sandelig til en flot andenplads. Tillykke med det. 
  



I påsken delte vi os op. Bent tog til Gåsahoppet i Sverige, og jeg blev hjemme i Bisserup. D.v.s. hjemme og hjemme er så meget sagt, for jeg havde aftaler både fredag og lørdag.

Fredag gik jeg med min søster Ina rundt om Gyrstinge sø ved Ringsted. En tur på ca. 10 km. Anemonerne var sprunget ud, og vejret var med os. Vi havde kaffe og lidt lækkert med til en lille frokost, og Fanta og Hazel fik fornøjelsen af at gå med. 



Lørdag havde jeg en hyggelig dag med Birgitte og Midni. Vi tog til Lazi-hallen og trænede. Der var jo ledigt, for resten af agility-Danmark var i Sverige :-)  Og så kørte vi på Roskilde havn og spiste lækker frokost.


I Sverige havde Bent nogle fine løb med Blitz. Banerne var rimelig svære, og det blev ikke til flotte placeringer, men til meget mere erfaring. Og derudover hyggede de med resten af danskerne. For lille Tough'Y ville de baner være alt for svære, og jeg ønsker ikke, at han skal løbe noget, han ikke kan overskue. Og en gang imellem er det jo også hyggeligt at lave noget hver for sig - så er bonusgevinsten jo også, at det er ekstra dejligt, når vi ses igen.




Anden påskedag var vores lille familie samlet igen, og vi kørte til Pedersborg for at fejre, at Selma var blevet 2 år. Selma havde ønsket sig, at der kom en hund med til hendes fødselsdag, og Fanta var det perfekte valg. Han tog det hele med knusende ro, og hyggede fint med Selma. 


Her tror jeg da nok, at de to får sig en fin lille snak 💓

I april kom vi også til det tidspunkt, hvor min fantastisk søde kollega Connie valgte at gå på efterløn. Connie har været i firmaet - med skiftende ejere og chefer - i 43 år. Hun har været et fast holdepunkt for rigtig mange kolleger. Faktisk sagde en af vores kolleger, at gennem alle de omskiftelige tider, firmaet har været igennem, så har det faste holdepunkt været Connie - og når hun en gang imellem var urimelig, ja så var der nok en grund til det. Også for mig har Connie været en fantastisk kollega, og jeg ønsker hende alt det bedste i årene fremover.


Lørdag den 22. april havde jeg lovet at hjælpe til ved vores klub's konkurrence for C og B-hunde. Jeg har aldrig rigtig været til en DcH-lydighedskonkurrence, så dette var en oplagt mulighed. Jeg fik lov at være figurant for C-hundene, og var så heldig at komme til at gå med en dommer, der beredvilligt svarede på alle mine mange spørgsmål. Det er jo sådan, at jeg er blevet en lille smule hooked på det der lydighed med min lille border colllie, så det var super lærerigt at være med på den måde. 

Her er det formanden, der byder velkommen og orienterer dagens deltagere. 

Mens jeg var til konkurrence i Næstved kørte Bent til Albertslund med Blitz, Zippo og Dazzler. Blitz løb sig til lidt points på DM-kontoen, og de to "gamle drenge" havde nogle fine gode løb. Det er så fantastisk, at vi i Danmark har mulighed for at løbe seniorklasser med vores gamle hunde, så de stadig kan få lov at være med.

Sidst på måneden faldt vores sponsoraftale med Kingsmoor hundemad på plads. Vi har i et stykke tid kigget lidt efter en mulig ny sponsor, og da vi lavede en liste, var Kingsmoor dem, der stod øverst. Nu har vi været heldige gennem årene at vinde en del hundemad, men når vi har købt, er vi gennem flere år gået efter Kingsmoor. Derfor er vi rigtig stolte og glade over nu at kunde kalde os ambassadører for Kingsmoor, og vi vil gøre vores bedste for at være gode ambassadører.


Ved stævnet hos Ribe hundevenner skulle den nye aftale selvfølgelig fejres og bekendtgøres, så der blev fluks flettet Kingsmoor-ringbånd ind i vores indhegning. 


Det var jo faktisk Hazels første tur i campingvognen, men det klarede hun nu rigtig flot - da vi lige havde talt om, hvorfor der var hegn rundt om - og hvad side af hegnet man var på ;-)

Bent var dommer, og løb derudover med Blitz. Det blev ikke til så mange resultater, men til nogle rigtig fine løb. Bl.a. var der en speciel svær spring 3, med en mega vanskelig slalom-indgang, som Bent og Blitz bare fik til at se ud som "piece of cake". Hun er sej, den lille Blitze-pige.
Tough'Y fik sandelig en AG-pind i bogen, så nu mangler vi kun en af hver for at rykke op i klasse 2. Og Zippo - ja, når man trækker den gamle cirkushest i manegen, så bliver den glad. Han har ikke tidligere tiders fart og pondus, men han er super super glad, og nyder sine seniorløb. Zuper Zeje Zippo. 

Og så kunne vi køre hjemover og vinke farvel til april måned mens vi nød solnedgangen i bakspejlet. Nu er vi helt klar til "Kom maj, du søde milde". 


Ingen kommentarer: