tirsdag den 16. maj 2017

Hvalsø Cup 2017


Så blev det tid for det årlige stævne hos Hvalsø Hundevenner. Endnu en gang et velorganiseret stævne med gode hjælpere, flotte præmier og - nåh ja - fantastisk vejr. Kædet fint sammen af Allan's behagelige speaker-stemme. Tak til alle Hvalsø-folk for flot arbejde!

Vi havde - vanen tro - taget campingvognen med, selv om der ikke er længere til Hvalsø, end at vi sagtens kunne køre frem og tilbage. Men det er nu rigtig hyggeligt at overnatte på pladsen, og vi havde også glædet os til at hygge med familien Baad fra Sverige. 

Bent og Blitz løb for nogle af de ønskede DM-points og så at få sænket disk-procenten i forhold til starten af året - og det må man sige holdt stik. 3 gennemførte løb, heraf 2 fejlfri, og en enkelt disk, gav så meget, at Blitz nu kun mangler et enkelt fejlfrit AG3-løb for at være med til DM. Sejt gået så tidligt på sæsonen.

Her er det en meget koncentreret Bent, der går bane.

Og her er det smukke, søde glade Blitz, der flyver over et spring. Foto: Tina Hindsgaul.

Tough'Ys målsætning var måske en enkelt pind i bogen, og også gerne lidt DM-points. Og så har vi lige for tiden et balance-felt-problem, som jeg kæmper lidt med. Og sandelig om ikke "Totten" fik 2 pinde i bogen, og dermed rykkede han op i klasse 2. Jeg måtte dog have lidt hjælp af Bent om søndagen. Lørdag havde jeg fået en eller anden dum ting (fibersprængning-agtig) i min lyske, og jeg humpede fælt søndag, trods piller. Så Bent fik fornøjelsen af at få den sidste ag-pind i hus - og det første løb i spring klasse 2. Tak min ven.

Tough'Ys hold lå nummer 3 efter lørdagens løb, men det satte vi fint over styr om søndagen. Det er jo ikke for ingenting, at holdets navn er "De umulige". Men jeg er bare så glad for at være kommet på hold med de søde mennesker. Det er altid en fornøjelse at kæmpe sammen med jer, Ole, Pernille, Katrine og Helle 💓

Så er der jo lige min hjerte-ven Zippo. Zippo løber jo i senior-klassen, og dem jeg "slås" med her, er såmænd nogen, som jeg har kæmpet mod i alle de år, Zippo har løbet. Vi har fulgtes ad op gennem klasserne, vi har delt opture, successer, nedture og problemer, og nu deler vi fornøjelsen af at løbe senior med vores gamle hunde. Zippo vandt den ene klasse om lørdagen, og blev nr. 2 i den anden. Men om søndagen måtte han se sig slået af vores egen Dazzler, som i weekenden var lånt ud til Jannie. De løber bare så flot - jeg er så imponeret af Jannie. Hun forstår virkelig at løbe Dazzler fuldstændig som Bent altid har løbet med ham, og så går det altså ret hurtigt. Helt fair at få "bank" af jer 💓

Her er det Zippo og mig, der er klar til start. Zippo har stadig sine gamle ritualer, som han har haft alle årene - uanset om vi løber i Hvalsø, til DM eller til VM, så ruller han sig i græsset lige inden vi skal på. Så er han klar.

Om søndagen var det jo "mors dag" - og ligesom mange andre mødre, så må jeg prale lidt af vores dejlige søde søn, som mødte op og lavede dejlig mad, så vi bare skulle køre campingvognen på plads og sætte os til bords. Samtidig fik jeg et gavekort på "noget" - som jeg ikke ved, hvad er. Men jeg skal møde op en bestemt dato, på et sted, som jeg får at vide senere. Spændende ....... Jeg glæder mig.

Endnu en dejlig weekend i hundenes tegn er vel overstået. Det er dejligt at se, hvordan vores hunde trives på den gode mad fra Kingsmoor. Fulde af energi, også til en lang og hård stævneweekend.

Ingen kommentarer: