onsdag den 15. august 2012

Stævne i Næstved 5/8 2012

Ja ja - det tog lidt tid inden jeg kunne tage mig sammen til at skrive om vores stævne i DcH Næstved. Da både Karin og jeg nok har arrangeret stævner før, men langt fra er rutinerede i det - så fyldte det rigtig meget i tiden op til - og det har taget lidt tid at "synke" alle indtrykkene. Men.... jeg begynder med begyndelsen :o)

I lang tid var vi i bestyrelsen blevet venligt "mobbet" med om vi dog ikke skulle holde et agility-stævne. Jeg skulle have alle datoer omkring landsholds-tingene på plads før jeg kunne tage stilling til det, men i løbet af foråret bestemte vi os for den 5. august. Tidligere, når DcH Næstved har holdt stævner, har deltagerantallet ligget på omkring de 50 - så det var også hvad vi forventede denne gang. Vi blev klogere.....   Der var 75 hunde tilmeldt!

Men først tog vi et kritisk kig på vores forhindringer. Hm.... Der var flere steder på feltforhindringerne, hvor sand og maling var godt skallet af, så vi startede med store hoved-rengørings-dag. Her er det Bent, der tager en tørn med højt-tryks-renseren, mens Karin og jeg hygger med hundene. 

Efter spulingen blev alle feltforhindringerne malet, og så var vi klar med det.

Så brugte vi uger på planlægning. Flere gangen om ugen mødtes vi - og det tog mange kander kaffe, men det var en sjov og hyggelig proces. Både Karin og jeg har været til masser af stævner, og vi havde helt klart vores meninger om, hvad vi gerne ville have, og ikke mindst, hvad vi ikke ville have. Heldigvis er mange ting let i det nye DcH stævne-program, men vi måtte også nogen omveje for at få løst nogen af opgaverne.

Fra tidlig om morgenen den 5. august var der gang i vores fantastiske hjælpere. Birthe sørgede for, at klubhuset lige fik en ekstra omgang inden morgenmaden.

Wim var mødt i god tid for at varetage sit job som indsender, hvilket kan klarede til topkarakter, og Gitte havde indvilliget i at være morgen-parkerings-vagt. Det var bare helt super - der var overhovedet ikke nogen panik foran klubhuset med biler, som hverken kunne komme ud eller ind. Det var en kæmpe hjælp. Tak Gitte!

Før morgenmaden blev der bygget bane, og det var en fornøjelse at have så mange hjælpere, der nærmest kæmpede om at få lov til at lave noget. Uden de hjælpere var det ikke gået så flot.

Shop til dyr var også på plads med den mobile butik. Der var - som sædvanlig - mange gode tilbud, og jeg håber, de fik en god handel den dag. Vores favorit i øjeblikket er okse-struber, som alle vores hunde elsker, så vi sikrede os også en pose med hjem.

Sharp klokken 9 gik vi i gang. Jeg havde den meget hemmelige tidsplan i min lomme - så jeg kunne følge med i, om vi holdt tiden, og det gik fantastisk. I sekretariatet havde vi også et stærkt team, nemlig Andreas og Søren, der sørgede for, at tidsanlægget kørte og at der løbende var tastet ind. Og som det ses af nedenstående billede, så hyggede de sig vist også godt.

 Selv om der var meget der skulle holdes øje med, så lykkedes det både for Karin og mig at få løbet ind imellem. Her er Karin og Bluei på vej til start. Sit - bliv :o)

Da Bent jo ligesom var optaget andre steder ind imellem, så løb Mathilde med Ticket, og de klarede sig som sædvanlig rigtig flot. Ticket eeeeeelsker Mathilde og resten af hendes søde familie, der i øvrigt knoklede r.... ud af bukserne hele dagen. 


Her er Bent og Dazzler flyvende på vej ud af slalom.

Og her er Zippo og jeg i et koncentreret øjeblik i et hjørne. Lille bue - tak.


Stævnets yngste deltager var Nicklas, der har fået lov at løbe med mors hund Queenie. Det klarer han bare så flot!

Karen havde desværre ondt i ryggen, så Don måtte løbe med Frida. Men det kan han også! I forgrunden en af vores super hjælpere, Anja, der egentlig ikke har noget som helst med hunde at gøre, men som alligevel brugte en hel dag på at hjælpe os. Kæmpe tak for det.

Ja, selv svenskerne havde invaderet os, så Nancy og Bella var også med, som de har været til rigtig mange stævner i Danmark i år.

Min meget hemmelige tidsplan havde et sluttidspunkt kl. 17.46, og da jeg kiggede på uret efter den sidste præmieoverrækkelse var klokken 17.45. Det kunne vi vist ikke gøre bedre.

Set i bakspejlet er vi rimelig stolte over vores afvikling af dette stævne. Et kiks i køkkenet midt på dagen, det har vi allerede planlagt os ud af til næste år. Derudover kan vi kun være tilfredse. Tak til alle hjælperne (og undskyld hvis jeg har råbt ad jer i løbet af dagen). Tak til sponsorerne (Shop til dyr, Rude Dyreklinik, Næstvedegnens Dyrehospital, Stengården, Maxi Zoo, Restaurant Mona Lisa og PetGoCare). Tak til Hanne og Bent for at lave gode baner med minimale ombygninger. Tak til deltagerne for at tage det hele med godt humør, og ikke mindst tak til Karin for godt samarbejde. Og tja.... Allerede nu har vi bestemt os for at prøve med et dobbeltstævne næste år. 

Ingen kommentarer: