søndag den 16. august 2009

Hundefri weekend - den årlige D-S tur

Denne weekend har vi haft vores årlige "hunde-fri" weekend. Vi har været på tur med D-S klubben (personaleklubbben på mit arbejde), og igen i år havde min kollega Lisbet arrangeret en interessant og underholdende tur for os. 14 medarbejdere med mænd og koner - i alt 24, hvoraf de 11 af os drog afsted i bus fra Menstrup lørdag formiddag. Humøret var højt og vi glædede os til en dejlig weekend i Odense. Men hold da op, chaufføren havde vist glemt at lave sit hjemmearbejde, så det var kun ved hjælp af Lisbet's medbragte kort, at vi fandt hotellet. Og da han bagefter skulle køre os samt resten af deltagerne, som havde været selvtransporterende, ned til Odense Åfart, sneg han sig ad smalle gader, der bestemt ikke var tiltænkt bustrafik. Det er jo ikke nemt, det her - var chaufførens bemærkning! Men heldigvis fik Lau dirrigeret ham det rigtige sted hen, og vi entrede turbåden med kurs mod Den Fynske Landsby.

Efter en hyggelig sejltur på ca. en halv time, og lige så lang en gåtur, ankom vi til Den Fynske Landsby. Her fik vi udleveret vores rustikke madpakker: Skolerugbrød, en bolle, 2 frikadeller, agurk og gulerod i stave, tomater, et stykke ost, et æble og en muffin. Efter at have tygget os igennem det meste, gik vi rundt et par timer på egen hånd. Den Fynske Landsby er et rigtig hyggeligt og fint sted at besøge, så tiden løb hurtigt, indtil vi mødtes igen til kaffe og travetur tilbage til båden.

På hjemturen var der jazz-orkester med båden, så den halve time gik alt for hurtigt. Det var rigtig hyggeligt, og man kunne se, at folk langs turen også nød musikken, når vi sejlede forbi.

Tilbage på hotellet havde vi lige en times tid på værelserne inden middagen, og da det første vi fik øje på, da vi åbnde døren til værelset, var et lækkert badekar, så kan det nok være, at der blev kamp om en tur i karret. Herligt med sådan en luxus, når man derhjemme bare har en bruser!

Sengene så nu også lækre ud, men vi skyndte os bare at blive klar til middagen, som ventede.

Under middagen, som var rigtig lækker og vel-tillavet, var der en rigtig dejlig stemning, og efterfølgende blev der hygget og snakket til langt ud på natten.
Næste dag var vi på Brandts (tidligere Brandts Klædefabrik). Et rigtig spændende sted, hvor en guide gav os en rundvisning i nogle af udstillingerne. Det er helt klart et sted, der inviterer til at komme igen og bruge noget mere tid en dag, hvor vi måske heller ikke er så trætte. Tilbage på hotellet tog vi afsked med de "selvkørende" og satte os i bussen med kurs mod Sjælland. Stemningen var noget mat, og det eneste tidspunkt, hvor vi alle sammen var helt vågne, var nok da vi spiste frokost i Nyborg.

Super tur igen i år - Super selskab - Super mad hele vejen rundt - super super super!!!!! Lisbet får 6 stjerner ud af 6 mulige! :-)