onsdag den 15. oktober 2008

Stakkels Zippo - og dog.....

Stakkels Zippo - onsdag aften, hvor han plejer at suse rundt på agilitybanen, blev han udsat for en grænseoverskridende oplevelse! Jeg har nemlig meldt ham til udstilling i Herning - og da jeg ikke ved noget som helst om at udstille sheltier eller for den sags skyld at udstillings-soignere dem, så har jeg kastet ham i hænderne på proffen: Jeanette!

Og man må sige, at Jeanette og Zippo fik noget af en oplevelse. Først badet - det gik nogenlunde, men hold da lige op, hvor kan man se ynkelig ud, når man er en våd sheltie.


Og når man har været i bad, så skal man tørres bagefter, og profferne, de har sådan en føn-tørrer, som bare kommer helt ind i bund i pelsen. Det synes Zippo godt nok ikke var det mest festlige han havde oplevet! På det tidspunkt er jeg overbevist om, at han hadede Jeanette. Han knurrede i hvert fald noget af hende.


Når man så er blevet tør og lækker, så skal man have ordnet poter - så tror jeg nok, at de blev nogenlunde gode venner igen. :-) Selv om Jeanette børstede en kæmpe bunke pels af ham.


Belønningen - ja det var at komme ind i stuen til alle tøserne - selv om de var noget nærgående og lidt sippede.


Tak Jeanette for et flot stykke arbejde. Hvis resultatet står mål med forberedelserne, så er jeg sikker på, at vi går glade ud fra udstillingen i Herning, for hold da op, hvor du knoklede - og nej hvor er han blevet endnu mere lækker!

Ingen kommentarer: