tirsdag den 22. juli 2008

Forandring fryder ....

Ja ja, så er vi ude at køre igen, og jeg kan få opdateret lidt mere. I løbet af weekenden er der nemlig sket temmelig store forandringer i vores ferie-opholdssted.

Søndag formiddag var jeg gået op i bad. Vandet var som sædvanligt skoldhedt, og bruseren som sædvanlig svær at indstille på et udholdeligt niveau i løbet af de 2 minutter, der var varmt vand for den første 2-krone - men jeg fik da gjort håret vådt inden det kolde gys kom, da det varme vand lukkede. Fluks lukkede jeg for vandet, og ville gå forbi bruseren for at putte flere penge i automaten, men lige i det jeg passerede bruseren smed den et ordentligt skvæt skoldhedt varmt vand ud over mig. Vandet har nok været ca. 70 grader varmt, og jeg skreg som en stukken gris, mens jeg besigtigede "skaderne". Jeg nærmede mig forsigtigt bruseren igen (skrækslagen for, at den skulle smide mere varmt vand ud). Fik skruet helt over på det kolde, men det er altså ikke fedt at få koldt vand på brystet - for så får man det også over resten af kroppen. :-(

Efter lidt tid smed jeg mine ting i mit net, svøbte mig i mit håndklæde, løb forbi kiosken, hvor jeg afleverede verdens største skideballe til den stakkels knægt, der lige passede biksen, og løb derefter ned i teltet, hvor jeg den næste time bare sad med kolde våde håndklæder på brystet og i hovedet.

I dag - 2 døgn senere - har jeg store røde plamager på maven og på brystet, 4-5 steder på brystet er der førstegradsforbrændinger på størrelse med en 5-krone, og der er en lille førstegradsforbrænding under mit venstre øje. Puha, hver gang jeg kigger på det bliver jeg faktisk chokeret. Det kunne have gået vældig galt, og tænk - hvis det nu havde været et barn, der stod der!

Nå, men tilbage til søndag formiddag: efter at have siddet en times tid, kunne jeg begynde at tænke klart igen, og jeg var helt sikker på, at der turde jeg aldrig gå i bad mere, uanset, at bruserummet blev lukket af og vandvarmeren repararet næste dag. Så ca. 11.30 besluttede vi, at nu ville vi væk. Vi ringede fluks til Vadehavscamping, hvor vi var sidste år. Der var vi meget velkomne, så huhej op og afregne, inden de lukkede til middag. Lige omkring kl. 12 begyndte vi at pakke, og ved 13-tiden var vi klar til at køre. Camping-forpagteren var i mellemtiden dukket op, og han var selvfølgelig meget chokeret og lukkede straks det ene damebrusebad, der var på pladsen. Han var meget ked af, at vi kørte på den måde, men vi havde fået nok "Back to nature" og deres meget primitive sanitetsforhold. Han stak os i øvrigt en flaske rødvin som "plaster på såret".

Afsted det gik, tværs over Jylland, for så at ankomme til Vadehavscamping ved 16-tiden. Der fik vi en dejlig velkomst af forpagterne, som godt kunne huske os og vores velopdragne hunde :-) fra sidste år. Der kommer nok heller ikke så mange gæster, der medbringer 6 hunde.

Og der er vi så nu. Alting er på plads igen, og det hele ser ud som om vi har været der lææææænge. Nu er vi så på vej til Odense for at holde kursus i agility og rally hos Belgierklubben. Vi er rigtig glade for, at Bodil har inviteret os, og vi glæder os meget til en forhåbentlig hyggelig og sjov eftermiddag.

Ingen kommentarer: