onsdag den 20. august 2008

DKK Vejen

Fredag den 15. skyndte vi os hjem fra arbejde. Vi var hjemme ca. 14.15, og vi havde overhovedet ikke pakket noget til weekenden. 16.15 trillede vi ud af indkørslen med en fuldt pakket campingvogn. Ny rekord! :-)

Turen gik denne weekend til Vejen til DKK's udstilling med agility, lydighed, HTM og rally. Jeg havde naivt satset på kun en bane som sidste år, og havde derfor meldt til rally og alle ag-løbene om søndagen. Hm... det skal jeg lade være med. Nå, men heldigvis havde jeg 2 dygtige co-drivere til mine agility-hunde den formiddag.




Tilbage til begyndelsen: vi ankom til campingpladsen, som i år var flyttet til en grusbane. Det var på mange måder helt fint, men vi havde bare grus alle vegne, da vi kom hjem. Og glem alt om brandmyndighedernes krævede meter mellem vognene. Vi var tæt pakket, men alligevel fik vi sat telt og hundegård op, så vi følte, at vi havde en god plads - lige overfor Susanne og Jan samt Laila og Jesper, og ved siden af Preben og Gitte. Det er tydeligt, som vi har konstateret før - at det er altså udstillingshundene, der larmer på sådan en plads. Aglity-hundene er bare trætte og hviler sig.


Mine løb lørdag var fine. Monty havde 4 fejlfrie løb. Ikke lynhurtige, men bedre end længe. Fint koncentreret uden svinkeærinder. Dejligt. Meghann var eneste store senior, og præsterede alligevel at blive disket i det ene løb!!!! Nå, men hun vandt de 2 andre. :-) Ticket løb pænt, men havde i de fleste løb desværre lige en eller anden lille ting, der kom på tværs af den helt flotte placering. Paddy trænede felter, trænede felter og trænede felter, og det begynder at kunne ses på løbene.

Lørdag aften havde vi et hyggeligt lille sammenskudsgilde med Wim, Jette og Pia, men alle var trætte, og vi gik forholdsvis tidligt i seng. Pia sov hos os med Ronja og Woogi inde i vognen sammen med Meghann og Monty. Det gik helt fint. Ronja lå på Pia's hovedpude hele natten, og Meghann lå i min fodende, men Monty og Woogi skiftede plads flere gange i løbet af natten.

Søndag formiddag var jeg lidt stresset over at rally og Monty's hold-løb garanteret ville falde sammen. Bent løb med Monty om formiddagen, og Poul løb med Meghann, så jeg kunne koncentrere mig om Zippo i første omgang - og derefter om Meghann. Og på trods af 1000-vis af hvepse i luften, så bestod begge mine dygtige hunde deres rally-prøver. Dejligt. Nu er det nye klasser for dem begge.


Vores lille hold blev nr. 2 og reddede sig 12 points til årets hold, men desværre har DKK kludret og rettet det til, at det skulle være Bent, der havde løbet hold-løbet. Det var det selvfølgelig ikke! Nu håber vi bare, at det ikke giver problemer i forbindelse med årets hold.

Alt i alt en delig weekend, hvor vi var hjemme tidligt og kunne nå at tømme en del ud af campingvognen og få pizzaer kl. 20 med Andreas. Næste weekend gælder det så Sydjydsk og Jydsk mesterskab i Ribe.

Ingen kommentarer: