søndag den 1. marts 2020

Februar - med lidt af hvert

Indløsning af julegave

En rigtig god ting, man kan gøre for sig selv, er at give sine børn en julegave, som man også selv kan få glæde af. Så på Valentines Dag indløste vi vores julegave til Signe og Andreas, nemlig en tur i Tivoli for at se Mama Mia. 


Jeg må indrømme jeg var spændt, for jeg har aldrig hørt Annette Heick lave andet end sådan lidt flad dansktop - men hold da op, hvor hun imponerede. Gennem hele forestillingen leverede hun det ene hit efter det andet. Jeg må sige, at jeg er fan nu! Det var en super fantastisk oplevelse. De sang på dansk - det kunne jeg sagtens forholde mig til. Men at de også havde lavet om på personernes navne, det var svært. Så hver gang de nævnte en navn, så skulle jeg lige finde ud af, hvem vi talte om nu. Men resten var top klasse underholdning. 


Stævne hos DcH Faxe

Om søndagen i samme weekend var der stævne hos DcH Faxe, som igen havde fået lov at  være i Faxe Dyrehospitals lille hyggelige ridehal. Det var som altid hos Faxe et velafviklet stævne, og forholdene i ridehallen er super. Det er ikke så koldt, som i en normal blik-ridehal, og der er fin plads til at sidde og hygge. Desværre ikke så god udsigt til banen, men så må man bare op og stå.

Der var 45 deltagere i stævnet, og de 15 var fra DcH Næstved. Spørg lige, om vi var stolte af vores hold! Og ikke nok med det, så var de alle sammen fantastiske til at hjælpe hinanden og bakke hinanden op. Der var fælles morgenmad og frokost og der var masser af godt kammeratskab og god klubånd. Tak til vores 2 hold fordi I er sådan. I gør det til en fornøjelse at være en del af "DcH Næstved på tur".


Rent resultatmæssigt kan vi heller ikke klage. Hazel fik en DM-udtagelse og nogle gode placeringer. Hun var en drøm at løbe med, og jeg var totalt "høj" af dagens løb. Gimli scorede en pind i bogen og 2 flotte rosetter. Han udvikler sig med rekordfart i øjeblikket, og Bent og Gimli bliver bare bedre og bedre sammen. Det tegner til at blive en super sæson 2020.


Delta - hunden jeg ikke vidste, jeg manglede i mit liv.

Delta, a.k.a. Dellen, er blevet 1 år. Stop nu tiden, for det går bare alt for hurtigt. 

I den sammenhæng har Lone (Dellen's opdrætter) og jeg et par gange hygget os lidt over de lidt pudsige omstændigheder, der gjorde at Dellen endte hos mig. Men hold nu op, hvor vil jeg nu ikke undvære hende for alt i  verden. 


Den her lille yndige blå ting har udviklet sig til en fantastisk smuk voksen hund. Og vores samarbejde bliver bare mere og mere fantastisk. Når jeg tænker på, at hun det første år i sit liv har måttet leve med en ejer med hjerteflimmer og deraf følgende træthed og manglende energi, så er vi nu på et sted - sammen - hvor der er mega fantastisk at være. Jeg glæder mig til 100 år mere med min lille blå Delle.

Foto: Hundefoto.nu
Vi fejrede i øvrigt Dellens fødselsdag ved at tage til Fyn og mødes med de fleste af hendes kuldsøskende. Kennelmutter havde arrangeret, at vi skulle prøve Hoopers, som er det nyeste indenfor hundesport i Danmark. Jeg tænker bare, at jeg holder mig til agilityen stadigvæk, men nu har vi prøvet det.


Vi skulle selvfølgelig også have taget billede af "hvalpene" og mor Pizza. Ikke nemt, med 3 unge friske hanhunde og en højløbsk tæve. Men det gik. Her er Gaio, Delta, Alpha, Lima, Echo og Queebech. Og selvfølgelig Pizza. Vi manglede Yankee, som desværre havde været ramt af en Giardia-infektion, og derfor havde valgt at blive væk, hvilket var super hensynsfuldt. Vi håber, at vi alle kan samles næste år. 

Fotomodel for en dag

For lige at vende tilbage til julegaverne, så gav jeg jo Bent en fotosession for ham og Gimli hos Camilla fra "Hundefoto.nu". Det blev en stor succes, og vi endte med masser af fantastiske billeder af Gimli. 

Foto: Hundefoto.nu
Det blev faktisk så stor en succes, at vi endte med at bestille en tur for Hazel og Delta også. Camilla er utrolig professionel og dygtig til at få modellerne (læs: mig) til at slappe af, så billederne bliver af "den rigtige mig". Samtidig er hun kreativ og har masser af erfaring med hunde. 

Foto: Hundefoto.nu. Jeg prøver at lytte til hvad Camilla siger - samtidig med at jeg roser Hazel.
Foto: Hundefoto.nu
Igen var der masser af fantastiske billeder, både action og mere opstillede billeder. Pigerne opførte sig eksemplarisk, og Dellen stak kun af en lille bitte smule en enkelt gang. 
 
Jeg synes det var giga sjovt - og også lidt svært ind imellem. F.eks. var det svært ikke at kigge ned på Hazel og Delta for at se om de gik ordentligt. Men vi fik det!

Foto: Hundefoto.nu
Så hvis nogen går med et ønske om knaldgode billeder af deres hunde (eller i øvrigt også af deres babyer eller børn), så kan vi absolut give Camilla og Hundefoto.nu de bedste anbefalinger.

Hjertet 

Rigtig mange mennesker har været fantastisk søde til at spørge ind til, hvordan det går med mit hjerteflimmer.

Og jeg er simpelthen bare så lykkelig for at kunne sige, at det er væk. Der har ikke været skyggen af flimmer siden min 2. ablation i november 19. Jeg er godt i gang med nedtrapningen af de s..... Betablokkere, og i lørdags ændrede jeg igen, så jeg nu kun tager 25% af den medicin jeg har taget det sidste års tid. Om jeg kommer helt af med det sidste, ja det vil tiden vise. Det kommer an på mit blodtryk og hvordan det ellers går. Men jeg håber........ 

Træning 

Ud over alt det andet vi laver, så træner vi rigtig meget for tiden. Agility med Blitz, Hazel, Gimli, Tough'Y (som træner med Christian) og Delta. Og Lydighed med Hazel, Gimli og Delta. Det bliver til mange timer i løbet af en uge, men jeg elsker hvert eneste minut, hvor jeg laver noget med mine hunde, og jeg ved, at Bent har det på samme måde. Det er da belastende, at det bliver ved med at være så vådt, men når det så er sagt, så har vi haft en masse fantastisk udendørs træning i år indtil nu. Med lydighedsholdene har vi været en del ude forskellige steder, og Delta har af og til fået lov til at deltage på "skrapsak-holdet" (der hvor Hazel og Gimli går), når vi trænede noget, der kunne tilrettes til hendes niveau. På billedet har vi været i skoven og trænet, og Dellen fik lov at lave rundering. Wauw, hun synes det var sjovt.  


Lørdag morgen denne weekend startede vi med at lægge spor kl. 8. Så var der frit søg og rundering med Delta's hold, også udenfor træningspladsen, og så forsøgte vi noget, der lignede agility - men som nærmere blev vandpolo. Små sektioner med basisøvelser - fitness øvelser og tænkeøvelser. Det var ok, men stadig vådt og smattet. Jeg var helt øm i min krop søndag morgen, fordi jeg havde spændt så meget hele lørdagen. 

I dag stod den så på lidt afslapning, og så foundation med Delta hos Channie. Og vi sluttede dagen og weekenden af med at søge efter godbidder i græsset. Så er hundene godt beskæftiget i et stykke tid. 


I morgen starter en lille fin 3-dagens arbejdsuge, og så venter Bornholm med gode venner forude.

Ingen kommentarer: