mandag den 13. marts 2017

En rigtig dejlig weekend

Lørdag var det bare det flotteste vejr. Fuldstændig blå himmel og lunt hvor der var læ. Perfekt dag til hundetræning.

Og som sædvanlig om lørdagen startede vi med ,lydighedstræningen med Fanta og Hazel. Så var det Bent's tur til at hjælpe på begynderholdet. Og til sidst vores egne to hold. To hold med nogle super søde hundeførere og dejlige hunde. Det er ene fornøjelse uge efter uge at være sammen med dem.

Vi skiftes til at undervise, så vi også kan få trænet vores egne hunde, I dag var det min tur til at løbe på det sidste hold, mens Bent underviste. Jeg skulle som sædvanlig træne med Tough'Y, men jeg havde også bestemt, at Zippo skulle have lov til at løbe et par små springbaner. En beslutning, som Zippo var vældig begejstret for - og heldigvis ser det stadig ud til, at det ikke har påvirket hans operations-sted. Her sidder de to smukke og glade trænings-buddies og smiler i solen.

 Sådan en dag kan man da kun blive glad af 😍

Her ligger hundene fra halvdelen af holdet pænt og venter, mens deres førere går bane: Kizz Me, Pizza, Coco, Diva og (lidt skjult) Spottie.

Efter en lang og dejlig dag på træningspladsen kørte vi hjem med depoterne fyldt op af god energi, sol og glæde. Jeg skulle hjem og pakke til søndag, hvor Pia og jeg havde besluttet os til en lille smut-tur til Herning, for at forsøge at jagte nogle DM-udtagelser til vores unge hunde.

Og dagen startede fantastisk flot.

Tough'Y løb 4 løb med god energi og flot fart. Det blev hverken til pinde i bogen eller til DM-udtagelser, men til gengæld til rigtig gode løb og god fornemmelse i maven. Der var rigtig mange gange, hvor jeg blev overrasket over hans selvstændighed og teknik. Vi er på rette vej, Totten og jeg. Det er tydeligt at se, at bare fra Højme i februar og så til nu har han rykket sig enormt, og jeg er så stolt over hans fremskridt.

Pia og Zoomi klarede sig lidt bedre - de fik en enkelt pind i bogen og en præmie med hjem, men også Zoomi rykker fra gang til gang. Det er fantastisk at have disse unge hunde, som bare bliver dygtigere og dygtigere. Og de to blå venner skal nok få en fantastisk sæson 2017.

Billederne fra søndag er taget med vores nye kamera. Indrømmet - Bent og jeg ved meget lidt om fotografering og kameraer, men vi var godt klar over, at hvis vi skulle have nogle gode billeder med hjem fra vores sommerferie i Østrig, så gik det ikke med det lille pocket-kamera. Så nu har vi investeret, og så har vi et par måneder til at blive dygtigere til at bruge det. Jeg brugte søndagen til at tage ca. 350 billider, hvoraf meget få var brugbare - men jeg lærer og lærer - og det er super sjovt.

Mine to medbragte hunde måtte tålmodigt sidde som fotomodeller.

Og selvfølgelig skulle vi også have "det sædvanlige" opstillede billede af alle vennerne: Lamu, Tweety, Zoomi, Uha, Carlo, Izmoo, Tough'Y og Hazel. Jeg kan godt se, at nu var Hazel lidt træt af at være fotomodel.

Lamu synes også, at det var kedeligt, så hun lavede sin egen lille fest med sjove krumspring, mens de andre måtte sidde stille og blive fotograferet igen og igen og igen og .......

Bagefter fandt vi heldigvis et sted, hvor vi kunne slippe hundene, så de kunne få lov at fræse lidt rundt. 

Igen fik jeg leget lidt med mit kamera, og fik bl.a. nogle sjove billeder af border collie i løb 💖
Hun er en fantastisk fotomodel - min Hazel.

Men border collien glemmer aldrig, at hun er en hyrdehund. De var dog lidt svære at samle, alle de der små sheltier.

 Heldigvis var Pia og Majken søde til at snuppe kameraet og tage lidt billeder af Tough'Y.

Så nu skal der bare øves og øves. Der var f.eks. rigtig mange billeder, som det herunder. Det er så Tweety i spring 1. Ja ja, der er plads til forbedring.

Tak til Pia for en hyggelig tur til Herning, og tak til Leila og Majken for en hyggelig dag med masser af god snak og gode grin. Kæmpe tak til Bent for at passe hus og resten af Pias og vores egne hunde, og Ups - og ikke mindst tak til Rene for romkugler.


Ingen kommentarer: