mandag den 13. april 2015

På "tøsetur" til Nordjylland

I et stykke tid har jeg vidst, at Bent skulle dømme et klasse 1-2 stævne i den weekend, vi lige er gået ud af, og jeg spekulerede lidt over, hvad jeg så ville bruge min weekend til. Ved et tilfælde så jeg, at der var et dobbelt DcH-stævne i Aalborg, og trylle trylle - så havde jeg fået selskab af Pia og hendes hunde Zoomi og Uha, så de var lagt op til en rigtig tøsetur.

Vi startede fredag formiddag med at fylde en utrolig mængde fuldstændig uundværlige ting ind i bilen. Og så selvfølgelig os selv og 7 hunde. Vi afleverede dog de 3 hunde på Fyn hos Mona, som var så sød at servere lækker frokost til os.
Derefter gik turen videre nordpå. Vi havde været så utrolig heldige, at vi havde fået lov til at overnatte hos Leila og Rene Jungersen, som bor ca en halv times kørsel fra stævnepladsen. Bedre hotel skal man lede længe efter. 1.000 tak til Leila og Rene, som servicerede os i et par dage og serverede fantastisk aftensmad.
Vi startede dog fredag eftermiddag, efter at vi lige var kommet lidt på plads, med at køre til Lille Vildmose og gå en tur. Der, hvor vi gik, var der anlagt en slags sti i træ, så man kunne komme tørskoet rundt. Solen skinnde, hundene var glade, luften var lun og lækker - man kan ikke ønske sig mere. Her kommer Leila og Pia med Tristan, Zoomi og Uha.

Og her er mine egne 2 dejlige drenge. Undervejs på turen var der bygget udsigtsteder, så man kunne overskule området sådan lidt fra oven.

Prøv lige at se, hvor smukt, der er.

Der er næsten lidt Afrikansk steppe over det her :-)

Mens Rene fortalte os om det smukke område, tog Uha lige en slapper :-)

Tilbage i huset tog de 2 "små" sige lige en ordentlig spænetur. De har det så fint med hinanden. De kan lege i lang tid uden at blive uvenner. Det er nemt at rejse sammen, når vores hunde enes på den måde.

Vi havde været så heldige, at Jette og Christina også skulle til stævnet, og de havde været søde at tage vores telt med og stille op, så lørdag morgen var det bare "at flytte ind" og så nyde det dejlige vejr.

Lørdagens resultater for Zippo var næsten fremragende. 3 førstepladser ud af 4 løb - i det sidste løb var der nogen, som havde anbragt en usynlig tunnel på banen, efter jeg havde gået banegennemgang. Den var slet ikke til at få øje på. Hm..... Zippo. Men resten var super. Der er nu noget ved det første stævne på græs.
Fanta brugte tiden på at hilse på nye og gamle venner. Her er det Easy, som lig får et lille snudepuf.

7 Foula-hunde var til stede på stævnets første dag, så vi måtte selvfølgelig have det obligatoriske familie-billede. Fra venstre er det Tweety, Ozzy, Zippo, Upsi, Zoomi, Uha og Junior.

Det smukke forårsvejr fik anemonerne til at pible op af skovbunden.

Men da vi kørte hjem havde vejret ændret sig til noget mere snasket. Vi snuppede dog lige turen i Lille Vildmose igen.

I løbet af natten blæste det op, og det var et sørgeligt syn, der mødte os søndag morgen på pladsen. Flere telte var totalt smadret og forhindringerne var væltet.

Men selv om det blæste, så var det alligevel en dejlig dag. Zippo vandt igen 3 ud af 4 løb og blev r. 2 i det fjerde løb, så jeg kan kun være tilfreds med weekendens resultater.

Her er vores spring 3 fra søndag. Tak for at filme, Pia og Zoomi.

Flere gange over weekenden blev vi spurgt, om vores 2 unge hunde var i familie. Det er de overhovedet ikke - men de ligner godt nok hinanden en del, på et her billede.

Her kan man dog rigtig se, hvor forskellige de er. Sjovt nok ser det også ud som om Fanta er størst på det her billede, men det er snyd :-)

Men uanset størrelsen, så har de 2 hygget sig helt eminent hele weekenden.

Søndag efter præmieoverrækkelserne satte vi kursen sydpå igen. Vi samlede Aya, Livi og Ronja op på Fyn og fortsatte mod Sjælland.

Efter sådan en weekend føler jeg mig som et vældig privilegeret og taknemmeligt menneske.
Tak til Pia for godt selskab. Vi har hygget, grinet, tudet lidt over vores gamle hunde, snakket, grinet endnu mere ....  Det var en fornøjelse at rejse med dig denne weekend, og jeg har nydt det meget.
Tak til Bent for at lade os tøser have den store bil, så vi slap for at køre til Jylland med hunde og hele molevitten i Andreas' lille Splash.
Tak til Andreas for at låne bil ud til os - så vi kunne komme af sted i hver sin retning.
Mega stor tak til Leila og Rene for at lade os overnatte hos dem og for fantastisk mad.
Tak til DcH Aalborg og DcH Dronninglund for 2 gode stævnedage.
Tak til Jette og Christina for at sætte vores telt op.
Og ikke mindst tak til hele agility-familien for godt samvær i 2 dage. Hver gang jeg er af sted bliver familien større. I er fantastiske alle sammen.