lørdag den 19. juli 2014

Dania Cup 2014 - mest godt, og lidt skidt

Årets uge-stævne lå i år på Sjælland, ja nærmest i vores baghave, da det fandt sted på Herlufholm Idrætscenter i Næstved.


Vi havde valgt at køre hjem og sove hver aften, da vi bor 25 minutter fra pladsen, men vores campingvogn var (som sædvanlig) på pladsen - denne gang med Bernadette og Dennis fra England.

Vi deltog med 3 hunde: Bent med Blitz og Dazzler og mig med Zippo. Derudover skulle Bent være dommer 2 dage, så der fik jeg lov at låne hans hunde. Det blev dog ikke til så meget, som jeg kunne have ønsket, da mit knæ var temmelig ømt sidst på ugen. Jeg synes det var et rigtig flot initiativ fra Dania Cup komiteens side, at de inviterede de 3 ny-udklækkede dommere til at dømme. Det er ikke en opgave man får hver weekend, at dømme stævner af denne størrelse.

Her står Bent på banen og vifter med armene.

Zippo løb bedst de første dage. Efter hviledagen var det som om vi ikke rigtig fandt melodien. Vi var nok begge trætte og varme. Zippo gjorde også noget han slet ikke plejer: han gik ud af slalom flere gange, hvilket undrede mig meget. Selvfølgelig var nogle af gangene min skyld - men Zippo plejer at være slalom-hajen over dem alle - og hvorfor skulle en 7 år gammel und pludselig ikke kunne sin slalom?

Jeg vil dog længe leve højt på Agility klasse 3 om tirsdagen, hvor Zippo og jeg vandt klassen som eneste fejlfri hund. Kun 10 gennemførte, og der var 38 i klassen. Zuper Zeje Zippo. Og som en ekstra gevinst blev Bent og Dazzler nr. 3 :-)
 
Her er vi til præmieoverrækkelse - med Nicole Kelpen mellem os.

Dazzler forsvarede familiens ære ved at kvalificere sig til finalen. Sejt gået af Bent og Dazzler. Desværre blev det til en disk i finalen, men i øvrigt et super flot løb.


Her er Bent og Dazzler på finalebanen.

Blitz havde rigtig mange gode løb, og også rigtig mange flotte løb, der endte i en disk - men det flotteste var alligevel en fejlfri 5. plads i spring 1 med ca. 80 deltagere.

Der er taget rigtig mange billeder af Blitz under Dania Cup, og det er så sjovt at se, at hun smiler på dem alle. En glad og arbejdsivrig hund i sit rette element.

Onsdag var hviledag. Vi brugte dagen på at nusse lidt rundt derhjemme, og onsdag eftermiddag kom Dennis og Bernadette og deres hunde på besøg. Vi gik en tur i skoven og endte ved stranden, så hundene kunne blive kølet af. Her er det Zaz, Fanta, Dazzler, Ticket, Blitz og Zippo, der er ude at blive kølet af.

En helt fantastisk ting ved uge-stævnerne er præmieoverrækkelserne. Alle deltagerne liner op med stole og tæpper, der sælges iskoldt fadøl, der hygges og snakkes på flere sprog på kryds og tværs. Fanta lærte også rigtig hurtigt, at præmieoverrækkelse var lig med hyggelig leg med andre hvalpe og søde hunde. Her hygger han med en jævnaldrende bordercollie hvalp fra England.


Dania Cup blev - ligesom ugestævnerne som regel plejer at være - en rigtig god oplevelse. Det meste klappede. Bent havde ikke for mange sammenfald mellem stor og mellem-hund, vejret var fantastisk, der var utroligt mange søde mennesker, som vi kun ser denne ene gang om året.

Men så var der lige det med Zippo, som gik ud af slalom. Lørdag aften checkede Bent Zippo's ryg, og da var det helt tydeligt at se, at han havde ondt. Heldigvis kunne Helle kiropraktor komme allerede tirsdag, og vi var mega spændte på, om hun ville finde noget. Det viste sig, at der var 3 "låste" steder i Zippo's ryg, og af dem var det ene en rigtig grim ting. Helle fik heldigvis løsnet op for alle steder, og nu skal vi så "bare" holde ham i forholdsvis ro til på tirsdag, hvor Helle kommer og kontrollerer. Forholdsvis ro betyder, at han ikke må lege vildt med Fanta og han må ikke løbe agility, men han må godt gå en rolig tur eller svømme stille og roligt. Hvis han er ok på tirsdag begynder vi så langsomt at starte op igen.

D.v.s. jeg skal så lige have undersøgt mit knæ. I løbet af ugen fik jeg mere og mere ondt, og mandag tog jeg til lægen, som fluks sendte mig videre til en anden læge, hvor jeg først kunne komme til den 24. Lige nu kan jeg under ingen omstændigheder løbe :-( og jeg kan i hvert fald ikke sidde mange timer i en bil, så efter store overvejelser valgte vi at trække os fra EO, som vi ellers havde glædet os til. Nu krydser jeg bare fingre og håber på opløftende nyheder den 24.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det ser super hyggeligt ud.
God bedring med knæet.