søndag den 19. januar 2014

Årets første DcH stævne

I dag har vi været af sted til årets første stævne i DcH. Det var DcH Fakse, der havde inviteret, og stævnet blev afholdt i Faxe Dyrehospital's ridehal. Der var ikke specielt koldt, underlaget var super godt at løbe på, og der var fine udenoms-forhold. Dog synes jeg, at banen var lige lille nok til de rigtig spændende baner, og tilskuerforholdene var ikke optimale. Men alt i alt et vel-afviklet hyggeligt kreds-stævne med flotte præmier.
 
 
Da Bent var optaget andetsteds, havde jeg forsigtigt spurgt, om jeg måtte låne Blitz. Yes - det måtte jeg godt. Jeg kunne selvfølgelig også have taget Dazzler og Ticket med, men 5 hunde var nok en del over, hvad mine ben kunne klare. Til gengæld gik det super fint med 3, fordelt i klasse 1, 2 og 3.
 
Vi var en del DcH-Næstved'er af sted, og der var mange øvrige "gamle venner" - så det var en super hyggelig dag, med Jette's hjemmebagte brød og Karin's hjemmelavede marmelade til den fælles morgenmad.
 
 
 
Blitz rev 3 pinde i det første løb (nej, hun rev 2 pinde og væltede et spring), fik en vægring i det andet løb (fordi jeg i et splitsekund glemte banen), blev disket i det 3. løb, som i øvrigt var et rigtig flot løb - og fik en pind i spring 1 med tilhørende kæmpe-pokal, selv om vi havde monster-store buer. Tak for lån Bent, det var en fornøjelse.
 
 
Chinook fik sin første DM-pind og rykkede i klasse 3 både i spring og agility. Dygtige lille Fnug.
 
Og Zippo - ja han er jo min hjerte-ven. At løbe med Zippo efter at have løbet med de 2 "små" - det er lige som når man gå ind i skabet og finder den der gamle trøje - den er lidt slidt på albuerne, og den lugter måske også lidt af skab, men den er fantastisk at have på. Zippo havde en fest. Ingen var i tvivl om, hvornår han var ude af sit bur. Beklager støjen! Ingen DM-pinde til ham, desværre - men han havde en fest.
 
Her sidder så Blitz og drengene med deres flotte præmiehøst.
 
 

Ingen kommentarer: