tirsdag den 30. juli 2013

Dazzler’s og min tur til EO i Belgien.


Da tilmeldingen til DKK’s landhold blev åbnet, meldte jeg Dazzler til både NM og EO. Vi nåede desværre ikke at samle nok point til nogen af dem – men umiddelbart før landsholdssamlingen blev jeg tilbudt at komme med til EO grundet frafald af en ekvipage. Jeg sagde ja tak J

Jeg aftalte at køre sammen med Susanne Prier og Dweet (tak for hyggeligt selskab) og onsdag før EO tog vi af sted mod Belgien – en hyggeligt køretur på kun 9 timer, og ankomst i flot solskinsvejr.
 
Torsdag til frokost var der indtjekning med dyrlægekontrol og træning.
 
 Stadig flot solskin indtil ca. 15 min før dyrlægekontrollen – så åbnedes himlens sluser fuldstændig og vi havde decideret skybrud. Havde vi åben til bil og telt ? – jeps! Jeg ofrede mig J og løb det bedste jeg kunne ned til teltet for at lukke diverse åbninger – efter en fjerdedel af vejen var jeg totalt og aldeles gennemblødt fra inderst til yderst. Men vandskaderne blev dog minimeret.

Dyrlægekontrol og træning gik fint – og vejret resten af dagene var en blanding af næsten hedebølge og skybrud. Men vi havde dog tørt telt med hjem J

Fredag gjaldt det holdløb. Dazzler og jeg var på hold med Gitte med Zushi, Tom med Ember og Dennis med Bailey. Først ag-løb, hvor Zushi og Dazzler var fejlfri, Dennis fik en disk – og da Tom skulle løbe sprang hans achillessene, så ikke flere løb til Tom og et ben i gips. Rigtig god bedring til Tom, der skal opereres ved hjemkomst til Danmark. Dernæst spring-løb, hvor vi så kun var 3 på holdet, så det skulle helst gå godt. Det gjorde det også – vi var fejlfri alle 3. Sammenlagt rakte det til 2. bedste danske lille/mellem hold og en samlet 21. plads ud af 93 hold.

Lørdag var det individuelle løb, først springløb. Ca. ½ time før Dazzler og jeg skulle løbe, brød uvejret løs med skybrud og torden – og Dazzler gik totalt i panik. Jeg var rigtig tæt på at vælge ikke at løbe, men så faldt Dazzler og vejret efterhånden rimelig til ro og vi valgte at løbe. Jeg vidste jeg skulle støtte ham maksimalt rundt på banen – det lykkedes, og vi kom fejlfrit igennem – dog med en lille tidsfejl.

Eftermiddagen bød på agilityløb, hvor Dazzler desværre havde 2 fejl. Det var dog stadig spændende, for Dazzler og Diesel (med Ann-Britt) kæmpede om pladsen som bedste danske mellem-ekvipage – og her løb Diesel med første-pladsen.

Til gengæld viste det sig, at i den samlede statistik for de 4 løb for alle 32 danske ekvipager endte Dazzler som bedste danske hund J.

Det var første gang for mig at være med at repræsentere Danmark som en del af et hold – og tak til hele holdet. Den holdånd og opbakning, jeg oplevede, kunne ikke have været bedre.

Så det var en helt fantastisk oplevelse af være til EO.

Ingen kommentarer: