mandag den 18. april 2011

Der sker meget på sådan en helt almindelig weekend i foråret

Fredag er jo min fridag. Fridag...... måske er det noget med at sove længe, hygge med hundene, slappe af på sofaen?????? Nej - ikke her hos os! Fredag morgen kørte jeg Bent på arbejde, og så startede jeg med et morgenbesøg hos farmor. Derfra videre til Lis (Paddy's opdrætter) til mere hyggesnak og kaffe. Lis passede en af sine "gamle" hvalpe, så der var gang i huset den fredag formiddag. Fra Lis i Sorø tilbage til Næstved for at hente Bent, og så lige ud og klare ugens indkøb. Phew, det er anstrengende at holde fri. Vel hjemme igen var der Sheltie-blad i postkassen, og nu er det officielt (hvad jeg længe har vidst, for det er mig, der laver listerne :-)) at Zippo er årets agility-sheltie 2010. Hvor er jeg bare stolt af min lille hund. Tak Pia, at du tænkte på mig, dengang du pludselig fik ham tilbage igen. Det er jeg meget taknemmelig for. Og apropos Pia - så medbragte vi fars til hakkebøf hos Pia fredag aften - selvfølgelig serveret i hvalpe-værelset, så vi på skift kunne sidde nede i hvalpekassen og nusse de små. Jeg synes allerede nu, at de har ændret sig helt vildt meget på den første uge. Det er bare så spændende at følge dem så tæt på. Nu kan de næste 7 uger kun gå for langsomt, inden jeg får min lille nye sheltie-dreng hjem. Han skal hedde Chinook. Chinook er en hurtig vind, der findes i USA - det må vel være et godt navn til en sheltie af amerikansk afstamning, som skal flyve afsted, hurtig som vinden. Her ligger de så, alle 4 og putter sig hos hinanden.

Lørdag var vi til rally-prøver i Tjæreby. Dejligt, at der for en gangs skyld foregik noget nærmest lige rundt om hjørnet fra hvor vi bor. Zippo skulle op i ekspert-klassen, og jeg har jo de sidste par gange brillieret med at glemme noget af banen, men denne gang gik det fint. Der var et par øvelser, jeg måtte lave om - men sådan er det jo, når man går rundt med en eksplosions-lysten hund. Det er jo derfor jeg elsker den hund! Men 92 points og en 4. plads kan jeg kun være godt tilfreds med. Det skal nok komme.



Her kan man se Zippo's prøve: http://www.youtube.com/watch?v=GmgNfMV--qc



Bent og Dazzler var for første gang oppe i "øvede", og Dazzler manglede helt klart sin "livline". Og selv om han kæmpede, så forstod han ikke helt, hvad Bent ville have ham til - så det blev desværre til en I(kke) B(estået). :-( Her ligger Zippo og slapper af, ovenpå sin indsats.






Christina fra Sorø Hundevenner var for første gang nogen sinde oppe til en rally-prøve med sin hund Oscar. Christina og Oscar fik 100 points og titlen Rally Begynder Mester - og de vandt klassen. Sikke en flot debut, og sikke en dejlig kage vi fik om søndagen.



Monty nyder meget, at det nu er blevet varmere i vejret, så han kan komme mere med ud. I Tjæreby mødte han sit barnebarn Karma, som lige er flyttet fra Sverige til Danmark. De er da søde sammen!


Søndag var der DGI Landsdelsturnering i agility i Sorø. Bent skulle dømme, og jeg skulle løbe med Dazzler, Ticket og Zippo. Heldigvis kun 2 løb med hver hund! Det var rigtig sjovt at løbe med de 2, jeg ikke plejer at løbe med, og det gik da også nogenlunde. Men det er helt klart bedst at løbe med Zippo, som jeg kender "som min egen bukselomme". Andreas hentede farmor, så hun fik en lille tur ud i forårs-solen. Det var rigtig hyggeligt




En af de helt unikke ting når der er agility i Sorø, er Kimmi og hendes hund Nikita. Kimmi sidder i sin kørestol, som hun styrer med et lille joy-stik i den ene hånd, og Nikita er rigtig dygtig til at følge kørestolens "kropssprog". Det er fantastisk at se, hvordan hun vender rundt alt efter hvad vej Kimmi drejer stolen. Jeg har selvfølgelig fået lov at Kimmi til at sætte dette filmklip på siden, og selv om kvaliteten ikke er fremragende, så giver det alligevel et godt indtryk af et helt unikt par.





Bent var også heldig, for han fik øl og påskeæg for sine anstrengelser.




Puha, godt det er hverdag igen, så vi kan komme på arbejde og slappe af og lade op til påskeferien!

1 kommentar:

OBay Shelties sagde ...

Congratulations on sheltie of the year for Zippo!