søndag den 16. maj 2010

En kold og våd weekend

Selv om jeg næsten ikke orker at skrive på blog'en lige nu, hvor jeg kommer til at se på mit indlæg om Meghann - så skal jeg jo igang igen, så her kommer en lille beretning om weekenden i det jyske og fynske.

Egentlig kunne det sammenfattes til meget få ord: brrrrr, dryp, fryser, øv, blæst - og flere i den stil - men der var jo også rigtig mange gode momenter.

Stævnet i Viby hos Thorleif, Sofie, Ghita og co. var som altid veltilrettelagt og godt afviklet med fine præmier. Jeg var dog ikke begejstret for systemet med kun at åbne præmieboden til sidst. Det blev sådan noget med at man stod og vogtede på det, man gerne ville have - og i samme sekund der blev sagt GO, så kastede man sig over præmierne som gribbe for at få fat i det bedste.

Mine løb var lidt blandede, og vi løb ind i en stribe felt-problemer, som vi dog har fået rettet op på igen. Tak til Johanna for on-line assistance. :-) Nu skal vi bare have fart på felterne, som tidligere. Samtlige starter var bare super. Ingen tyv-starter overhovedet. Herligt at gå ind på banen med ro. Zippo og jeg fik også lidt gode landsholds-points på kontoen. Det er jeg rigtig glad for - og noget benovet over.

Bent har haft det luxus-problem, at Ticket nu er begyndt at løbe rigtig hurtigt. Så han skal lige huske at handle meget hurtigere, end han tidligere har skullet. Det gav lidt problemer først på weekenden, men rettede sig heldigvis i løbet af dagene.

Nu glæder vi os til Bornholm næste weekend. Det bliver spændende. Og dejligt at komme til et stævne med 1 bane. :-) Så kan vi forhåbentlig følge med i, hvad der sker. Iflg. programmet er der tilmeldt 4 mellem-hunde, og de 3 af os er i klasse 3!

Weekenden sluttede i Odense med Royal Canin Show. Det var en noget blandet oplevelse, og da det regnede temmelig konstant, fra vi ankom lørdag eftermiddag, til sidst på eftermiddagen søndag, så var alle menneskers tolerance-terskel noget lav. Banerne var våde, og en del af dem meget snævre. Posen blev ikke fjernet, hvilket gav lidt problemer for de små hunde. Men rigtig hårdt for arrangørerne af det kæmpe arrangement, hvoraf agility'en kun var en lille del. Der kom næsten ingen publikum, så de kan vist vente sig en klækkeligt underskud.

Here er et lille stemningsbillede fra Odense:


Ingen kommentarer: