tirsdag den 10. februar 2009

Sikke en weekend

Faktisk kan jeg ikke rigtig finde ud af, hvor jeg skal begynde, for det blev en meget begivenhedsrig weekend, men det må vel være fredag eftermiddag, hvor vi satte kursen mod Ribe. Vi havde lejet en hytte på Ribe Camping, og det var en rigtig god ting. Det tog ca. 5 minutter at køre ned til hallen, hytten havde super senge, eget bad og toilet samt fint køkken incl. opvaskemaskine. Ren luxus. Vi havde hentet noget kylling og nogle grøntsager i Kvickly, og så var der ellers dømt rødvin og hygge.
Lørdag morgen tog vi afsted mod hallen, fandt os et godt sted at være og fik tasker og hunde ind. Jeg skulle være hjælper (dommersekretær) det meste af dagen, så Bent tog sig af resten, d.v.s. både løb og luftning af de medbragte hunde.

Ticket løb rigtig godt. Faktisk er det længe siden, jeg har set hende løbe så godt - men der er hele tiden lige en eller anden lille dum ting, der gør, at Bent og Ticket ikke klinger ind på første pladsen. Det kan være Bents krop der vender forkert eller Ticket der "låser" på en forkert forhindring, men fakta er i hvert fald, at det er tydeligt at hun er meget gladere til stævnerne med Bent end hun var med mig.

Paddy havde det også sjovt - men han satte selv dagsordenen! Undtagen tunnelbanen, hvor han desværre rev første spring - resten var bare super godt. Han er jo en stor hund i en lille hal på et glat gulvtæppe.

Meghann løb med Pia. Det er så dejligt at se. Meghann nyder simpelthen at få lov til at løbe, og de vandt da også 2 af seniorløbene og blev nr. 2 i de 2 sidste løb. Godt gået af jer to.

Der var en rigtig hyggelig stemning til stævnet. Sjovt at se, at mange af deltagerne ikke havde set hinanden i lang tid. Det var meget gensynsglæde rundt omkring. Og som altid hos Ribe Hundevenner et velassorteret præmiebord. Det er en super ting med der Ribe-penge, for man får præmie-overrækkelsen med, men man venter ikke i evigheder på at folk skal vælge fra præmiebordet. Det kan gøres i ro og mag senere.

Lørdag aften hentede vi pizza og gik ellers tidligt i seng. Selv om vi havde været indendørs, så var vi godt smadrede alle sammen - både 2- og 4-benede.

Søndag skulle min lille Zippo så have sin stævne-debut, og glem alt om sommerfugle i maven - det var kongeørne, der flaksede rundt i min mave. Og AG åben havde jeg jo set de store hunde løbe lørdag - de blev disket på stribe. Så mit mål var bare at gennemføre. Hm...... jeg skal vist til at revidere de målsætninger. Zippo vandt klassen som eneste fejlfri hund. Hold da op. På det tidspunkt tror jeg nok, at jeg blev totalt tabt for omverdenen. Næste løb var AG1, og igen styrede han for vildt min lille hund. Fejlfri og ca. 5 sekunder hurtigere end nr. 2. Men så blev vi også disket i tunnel-banen. Den kunne han altså ikke tage seriøst - og i øvrigt har jeg set på video, at jeg bukker mig ned og sender ham smukt og nydeligt ind i den forkerte tunnel. Sådan!

Sjældent har jeg været så nervøs som før Spring 1. Zippo lavede et lille udsving før slalom. Jeg har nok viftet lidt med en arm, men heldigvis ikke nok til at dommeren vurderede, at det var en vægring. Så 3 tællende løb, 3 fejlfri løb og 3 førstepladser. Det kan da kaldes en debut! Og så vil jeg endnu engang takke de mange, der har sendt mig søde hilsner på min Face-book side. Jeg er bare så glad og stolt!

Og så må jeg jo ikke glemme Monty, der - på trods af at han ikke elskede at være i hallen - var så tændt som han ikke har været i lang tid. I første løb mødte vi vores gamle tunnel-ven, som lokkede Monty i et forkert hul. :-( Andet løb vandt han, og 3. løb, ja - først mega tyvstartede Monty, og bedste som jeg var ved at have styr på ham igen, så sad min fod fast i gulvtæppet, og bang, så lå jeg på gulvet. Av for s.... hvor det gjorde ondt. Nå, men ingenting var brækket, og jeg kunne se Monty i frustration krumme ryggen og lægge an til at sk... - så op og stå, fat i hunden, vende ham om på ryggen og kaste ham over barrieren til Janni, der løb udenfor med ham. Sikke en slutning. Nu har jeg et stort brandsår på højre arm og en øm skulder.

Og lille Dazzler har taget det hele med ophøjet ro. Han har sovet i sin kasse lige ved siden af ringen, mødt mange hunde, leget med border collie hvalpe, set store lastbiler og gået tur på campingpladsen i mørke. Alt sammen uden på nogen måde at blive ked af det eller bange. Sej hund, Pia! :-)

I øvrigt vil jeg også fremhæve, at samværet med Pia hele weekenden, Henrik, Birgit og Flemming lørdag samt Dorthe og Charlotte søndag var med til at gøre det til en rigtig dejlig weekend.

Nu glæde jeg mig til næste weekends kursus med Claudia og stævnet i Vallensbæk om 14 dage. Så går det hele nok i kage - men det kan også være lige meget! Jeg elsker den hund alligevel!

Desværre fik vi jo ikke taget nogen billeder hele weekenden, så det er bare en lang tekst-smøre denne gang. Håber, vi bliver bedre næste weekend.

1 kommentar:

Pia sagde ...

Hej Tillykke Zippo og Marianne ;-)
Og det var mig en fornøjelse at løbe med Meghann, hun er bare en sød tøs :-)
Og det med sommerfuglene, så havde jeg også brugt dem om lørdagen, så det var kun kongeørnene tilbage til dig, men dem fik du da bugt med ;-)