søndag den 12. september 2021

Wauw for en weekend

Vi sidder her søndag aften og er egentlig lidt flade. Benene er trætte og tunge, og hovederne er fyldt op til randen med gode oplevelser. Vi har været til stævne både lørdag og søndag, og Bent blev temmelig overmodig, så han har løbet med både Gimli, Blitz og Totten. Jeg holder mig til Hazel.

Lørdag var det DcH Vordingborg, der lagde bane til – og det inkluderede det årlige Sjællandsmesterskab. Det betød 10 løb til Bent og 5 løb til mig.

Bent havde besluttet at teste Totten, efter han var blevet kastreret i forbindelse med sine prostataproblemer. Men det har ikke gjort nogen forskel på Totten. Han løber stadig i sit eget tempo, og ikke mindst skal han holde øje med sit publikum undervejs, hvilket tærer lidt på koncentrationen i forhold til banen.

Blitz er jo den der gode gamle sweater, man tager på, og så føles det såååååå dejligt. Når Bent og Blitz løber ser det legende let ud, og der er ingen der kan se på Blitzepigen, at hun er blevet 10 i år. Der er kun et tempo, og det er hurtigt! Blitz blev Sjællandsmester for seniorhundene.

Med Gimli kan man godt mærke, at han kun havde haft 2 stævner, da Corona satte ind. Han mangler i den grad stævneerfaring. Han kan så mange fine ting, men når han kommer til konkurrence, så bliver han lidt ”uartig”. Han kan ikke blive i start, og han glemmer alt om at blive på felterne. Men det er godt at vide, at der er noget at træne på, og det bliver helt klart bedre og bedre for hver gang. I dag har han f.eks. gennemført 3 ud af 4 løb – med fejl, ja – men det er helt klart en forbedring. Og den disk i dag, den valgte Bent selv, for at kunne rose Gimli på balancefeltet. Pas på derude – i 2022 kommer Gimli!

Og Hazel, hun er jo bare inde i en god stime. I Vordingborg havde vi 2 disk p.g.a. små fjollede ting, og 3 fejlfrie løb, heraf Sjællandsmesterskabs-finalen. Finalebanen var en super fed bane at løbe med godt flow og gode linier. Tak for den, Annette Thøgersen.

Og ja, jeg er da helt klar over, at Hazel og jeg ikke er den hurtigste ekvipage i feltet, og selvfølgelig var vi hjulpet af, at nogen af vores konkurrenter var i Hvalsø og løbe DKK-stævne, og nogen vil måske mene vi fedtspillede for at komme fejlfrit igennem – men for mig ser det nu sådan ud: Jeg skulle løbe næstsidst, 2 af mine konkurrenter løb før mig og lavede fejl, den sidste vidste jeg, at jeg med garanti ikke kunne slå på tiden, så jeg ville rigtig gerne fejlfrit igennem banen, for dog at sikre mig en 2. plads. Så ja, jeg løb taktisk – og kom fejlfrit igennem. Og desværre fik den sidste hund en fejl, hvilket gjorde Hazel til bedste hund på dagen. Sådan er spillets regler – og jeg er sgu stolt af mit Sjællandsmesterskab, selv om jeg er fuldstændig klar over, at der er nogen der synes, at de fortjente at vinde mere end mig!

I dag i Højme fortsatte Hazel sin gode stime. 3 fejlfri løb og et med en vægring, fordi Hazel åbenbart synes, at det var for mystisk med 2 tunneller lige efter hinanden. Så dagen i dag er også i den grad godkendt.

Når weekenden så slutter af med, at Andreas kommer hjem og laver aftensmad til os, så bliver det ikke meget bedre. Så mangler bare en god nats søvn, så vi er klare til en ny uge i morgen.

Ingen kommentarer: