tirsdag den 20. april 2010

Endnu en dejlig weekend

Denne weekend startede med DGI-landsdelsturnering i agility i Sorø. Jeg skulle løbe med Monty, Zippo og Ticket, da Bent var dommer. Julie løb med Meghann, og i DGI løber man åbenbart senior i sin egen klasse, så Meg fik lov at løbe de svære baner. Det så bare så godt ud. Meghann og Julie er simpelthen en totalt sammensmeltet ekvipage. Det er en skam, at de først har fundet hinanden nu, hvor Meghann er blevet gammel.
Monty var som han plejer - begejstret for at komme ud og løbe. Det er altid en stor fornøjelse at løbe stævner med den lille glade fyr.
Zippo var super. Vi svingede bare helt perfekt. Ingen tyvstart og fine felter. Uha, hvor jeg elsker den lille fyr!
Og Ticket havde heldigvis slet ikke tid til at se efter sin far. Vi fik desværre 2 disk, men det var gode disk, og hun løb super flot.
Afslutningen med en lille tunnel-fræser-bane var et hit. Selv om de fleste sukkede mens de gik bane, så kom de ud af banen med et stort smil, når de havde løbet. Det var bare sjov, og når man først fandt systemet, så var den såmænd heller ikke så svær. Der skulle bare løbes til.
Alt i alt en rigtig dejlig dag i solen med glade mennesker. Dejligt at vi har fået Kim og Pia i køkkenet, så alle kunne forsyne sig med mad og drikke. De er bestemt en gevinst for klubben.

Søndag var rally-dag
Vi havde tilmeldt Dazzler, Ticket, Paddy og Meghann, men da Paddy har problemer med sin ryg, så havde jeg taget Zippo med i stedet for. Pia skulle op med Aya - og vi håbede alle sammen på, at de ville få deres championat!

Den første af vores, der var på banen, var Dazzler, der skulle op i begynderklassen. Det var hans første rally-prøve, og træningen har nok været temmelig minimal, så det var rigtig flot at bestå med 77 points. Dazzler så ud som om han gik og hyggede sig med sin far, og Bent var meget stolt af ham.


I viderekommende-klassen skulle Ticket og Monty op. Ticket var et sats. Ticket har ændret sig mentalt rigtig meget på agility-banen, og Bent ville se, om det også havde slået igennem til andre ting. Men Ticket gik stadig i sine egne tanker, og Bent valgte så at løbe ud af banen og lege med hende, så hun fik en god oplevelse ud af det. Indimellem havde hun dog momenter, hvor det bare så rigtig godt ud.

Næste hund var Monty. Desværre havde dommeren besluttet, at de løbske tæver skulle op efter hver klasse - og ikke helt til sidst, som der ellers står i reglerne. Så Monty's første øvelse, som var en sit, foregik lige oveni det sted, hvor en løbsk begyndertæve lige havde siddet og tisset! Øv øv - absolut kun sporadisk kontakt bagefter. Monty mangler ellers kun 1 "pind" for at rykke op i eksperten, så vi prøver igen, men det blive sværere og sværere, fordi hans hørelse ikke er alt for fremragende.

Så kom vi til eksperterne. Pia og Aya var nr. 1, og jeg tror ikke at der var nogen, der trak vejret mens de gik banen rundt. Jeg gjorde i hvert fald ikke. Heldigvis kunne vi ikke se dommer Frank skrive ret meget på papiret, så vi kunne nok ånde lettet op. Så manglede bare ærespladsen, men det gik heldigvis godt, og Aya kan nu føje titlen DKRLCH til sit navn. Godt gået af Pia og Aya.


Den næste jeg havde i ringen var Zippo. I et øjebliks vandvid havde jeg besluttet at han kunne få Paddy's plads. Jeg havde ellers sagt, at jeg ikke orkede at slås med ham en hel bane rundt, men nu var der jo tilmeldt og betalt, så ....... Men jeg tror da nok, at timerne med lydighedstræning har gjort, at det var nemmere for ham at koncentrere sig banen rundt uden at flagre i øst og vest, så vi kom faktisk banen igennem med 86 points. Yeaha! Og det med en ikke gennemført øvelse. Faktisk troede jeg, at der var 2 øvelser vi ville miste, men det blev kun stå-øvelsen, som jeg godt vidste, at han ikke havde helt tålmodighed til. Men det bliver bedre og bedre, så det skal nok komme. Og hold op, da jeg lavede bakke-øvelsen om, så bakkede han som en lille ekspert, og så kostede det jo kun 3 points at lave den om. Det har virkelig givet mig mod på at starte ham igen, og så forsøge at gøre ham til rally-champion. Herunder går han meget koncentreret langsom gang, mens Rohan kigger efter ham.

Sidste hund for mig var Meghann, og det var noget jeg havde set frem til. Dels er der en masse sjove øvelser i champion-klassen, hvoraf en del af dem foregår på højre side, og dels er det altid en fornøjelse at arbejde med Meghann. Trods hendes 10 år udstråler hun stadig stor iver, og da Pia på forhånd havde underholdt mig med, at den schæfer vi skulle konkurrere mod, havde fået 100 points i championklassen og var super til ALLE øvelser, så var jeg rimelig afslappet og bare klar til at vi skulle have det sjovt, Meg og jeg. Og prøv lige herunder at se hende gå "fri ved fod" på højre side. Hun ligner da en, der har det herligt.

Så er der jo de sjove øvelser som f.eks. springvandet, hvor vi drejer hver sin vej. Hvis ikke jeg vidste, at det er det vi laver herunder, så skulle man tro, at her gik det helt galt.
Men da dommer Frank vurderede, at schæferen, som gik meget tæt på føreren under "fri ved fod", blev skubbet rundt i venstre-drejningerne, så trak han den for nogle points på den bekostning. Meghann mistede 2 points undervejs, og vandt klassen med 98 points. Godt gået, gamle tøs. Det var bare en fornøjelse.

Så var det bare at pakke sammen og sætte kursen mod Sjælland igen. Tak til Brenderup DcH for en hyggelig dag. Og Uhmmmmmmm - Solvej's brunsviger-kage. Mums. Den burde have en medalje.

2 kommentarer:

Pia sagde ...

Det var en rigtig hyggelig dag, og tillykke med både Dazzler og Meghann. Ikke at jeg så så meget af de andre da jeg var temmelig nervøs, men jeg så Meghann og det var skønt at se hende arbejde med den glæde som hun gør :-) Tak for en god dag, og en hyggelig aften med champange :-)

Anni Pedersen sagde ...

Til lykke med alle de flotte resultater.

Anni og hundeflokken