søndag den 14. januar 2024

Wauw for en dag

Ikke kun fordi Danmark har fået en ny konge og dronning, men også fordi vi har haft en helt vildt hyggelig og dejlig stævnedag i det Jyske.


Pia havde lokket os med til begynder og uofficielt klasse 1-stævne hos Klinkenborg Hundezentrum, Det ville så være Liams stævnedebut, og jeg tog Keeper med for at få lidt mere fælles stævneerfaring.
Vi stod op kl. 04.15 !!!!!!!  Og jo - det var ikke en tastefejl. Plus jeg startede dagen med at sætte langtidshævede boller i ovnen, så vi kunne have nybagte boller med til turen. Hold nu op, hvor jeg følte mig overskudsagtig lige der. 



Liam klarede sin stævnedebut rigtig flot. Han var måske lidt mere "oppe og køre" end han plejer at være, men han løb rigtig rigtig flot. Desværre med lidt vægringer hist og pist, så ingen placeringer, men masser af god vunden erfaring for både Liam og Bent.

Se video af et af Liams løb her: https://youtu.be/oxIHrFh8Kl0

Dagen igennem kørte fjernsynet i hallen, så alle kunne gå til og fra og følge lidt med i de store royale begivenheder. 


Keepers første løb var lidt vildt. Hun var her og der og alle vegne. Men løb nr. 2 sad lige, hvor det skulle hun satte ikke en pote forkert. Holy moly, sikke en følelse, da jeg kom i mål. Det blev til en flot førsteplads. Det sidste løb, som var et agility-løb, havde rigtig mange gode ting: super flotte felter, flot slalom, men..... vi blev disket fordi jeg et sted på banen var for langt bagud. Pyt, siger jeg bare, for min Keeps er bare den dygtigste lille hundepige. 💖
Se video af Keepers flotte springløb her: https://youtu.be/Q96lbiPTLNQ


Kl. godt 15 blev der linet op med bobler og kransekage, så alle kunne se tronskiftet (hvis de ville). Det er simpelthen go' stil af arrangøren, hvis I spørger mig. Super godt initiativ. Det er jo ikke så ofte, vi oplever et tronskifte, vel?


Sidst på eftermiddagen satte vi kursen mod Sjælland igen, og sikke et syn, der mødte os, da vi ramte Storebæltsbroen. Hele broen flot oplyst som Dannebrog. Det var  virkelig et imponerende syn.

Det kan man altså godt få en lille klump i halsen af at opleve. Det er jeg rigtig glad for at vi så. Og vi var alle 3 enige om, at det er fantastisk at bo i et land, hvor den slags kan lade sig gøre. 








 

Ingen kommentarer: