mandag den 11. december 2023

Julestævne hos DcH Næstved

I lørdags var vi til årets sidste stævne. Det var vores egen klub, DcH Næstved, der havde arrangeret - og det foregik på DKK's center i Ringsted. Der var lagt op til en lang dag, og det kom også til at holde stik, men derudover var stævnet som sædvanlig vel-organiseret og forløb uden de store problemer. Tiden skred noget, men det var banebygningen, der tog lang tid. Kæmpe tak til Christian og Rune for jeres store arbejde.

Christian havde som sædvanlig sørget for de flotteste jule-agtige rosetter, og jeg var bare så opsat på at få bare en enkelt med hjem. Så ville jeg være mega glad. Nå ja, og så lige den der lille hvide stjernespire-roset, som vi manglede for at blive stjernehund i spring. 

Hvem vil ikke gerne vinde sådan en?
 
Når jeg er ude til stævner og møder andre hunde fra f.eks. Keepers opdrætter i Tyskland, så prøver jeg altid at få taget billeder. Jeg ved, at det er noget opdrætteren sætter pris på, så Katarina og Willow måtte pænt posere, så jeg kunne sende billeder til Silent Storm Facebooksiden. 

Willow og Keeper

Keeper var tilmeldt 2 løb i klasse 1 (jeg skulle spare på mine ben). I AG-løbet var hun "all over the place", og vi blev disket ret hurtigt. Så løb vi spring 1, og den sad ret langt i løbet "lige i skabet". Desværre over-handlede jeg en forhindring, så jeg fik sendt Keeper i en forkert tunnel. Der lød simpelthen et kæmpe "Åhhhhhhh nej" fra publikum, for det var et sindsygt flot løb, så jeg blev selvfølgelig nødt til at eftermelde hende til det sidste løb. Det blev også til en disk, men hold nu op, hvor var de sjove at løbe, de 2 springløb. 

Keeper er klar (og Bent er indsender i baggrunden)

Bent løb 4 løb med Gimli. Desværre havde Gimli glemt sine felter hjemme i Bisserup, og han var nok også lidt vel frisk i AG-løbene. Gimli's hovede har svært ved at rumme stævne-stemningen i hallen., så hans stressniveau stiger lige et par grader, men i det ene springløb lykkedes det for Bent at få fingre i en af de flotte rosetter med en 2. plads. 

Hazel var til gengæld en stjerne. Det er længe siden jeg har løbet 3 løb og kørt hjem med 2 andenpladser og en førsteplads - og ingen disk. Flink og høflig kompenserede hun for mine slatne ben og hårdt prøvede lunger, der kæmpede med kold fugtig luft. Og sandelig, om det ikke lykkedes for os at snuppe den der sidste fejlfri førsteplads i spring 3, så vi fik den tredie stjernespire. Dermed blev Hazel Guldhund i spring.

Man må godt smile, når man har vundet, sagde fotografen 😍

Det der med guldhunden er Christian's fremragende ide og DcH kreds 6's svar på DKK's championater. Reglerne er faktisk stort set de samme som ved championater. Man får selvfølgelig ikke en titel på stamtavlen, men jeg ved, at der er en stor flot roset på vej. Guldhunden er indført for at få flere klasse 3-løbere til faktisk at løbe klasse-3 løbene. Og jeg ved, at det allerede nu er kopieret i en kreds mere. 

Gimli og Hazel med deres roset-høst - og selvfølgelig skulle Keeper med på billedet, selv om hun ikke havde vundet nogen rosetter. Hun vandt til gengæld en masse erfaring - og vist nok også et par nye venner.



Ingen kommentarer: