mandag den 6. december 2021

2. adventsweekend

Så gik der endnu en dejlig aktiv weekend, fyldt med glade hunde og mennesker.

Torsdag efter arbejde hentede jeg på vej hjem fra arbejde 4 af Pia's hunde, da Pia var smuttet en tur til stævne i Sverige. Tænk, der var faktisk en gang, hvor vi selv havde 8 hunde - det skal vi godt nok aldrig have igen - men det kan sagtens lade sig gøre for nogle dage. Vores hunde og de 4 af Pia's kan sagtens gå sammen. Her er det f.eks. Gimli og Livi, der sagtens kan dele sofa og ligge tæt. 


Alle 4 kan også gå ud og ind ad klaplemmen, så de klarer selv at smutte ud, når de skal noget - eller når de bare har lyst til at fjolle lidt rundt ude i haven. 
Når vi skal ud og gå morgentur, så er der dog en lille smule for lidt plads i entreen, mens alle 8 hunde venter på at blive iført halsbånd, seler og snore. Det foregår nu stadig fuldstændig roligt. Alle venter pænt på at Bent og jeg kommer i tøjet, så vi kan komme afsted. Selv om Uha nok mener, at det tangerer dyreplageri, at hun skal ud og gå i mørket kl. 05.05 om morgenen, så kommer vi rundt på vores morgentur, fuldstændig som vi plejer. Og når vi kommer hjem nusser de rundt ude i haven og får overstået det sidste "morgentoilette", så de kan klare sig til vi kommer hjem fra arbejde. Fredag er jo kort dag, så det klarede alle fint.


Fredag skulle der også laves forberedelser til juleafslutningen for agility-holdene hos DcH Næstved. Det indebærer bl.a. produktion af vindernissehuer.


Og så selvfølgelig indkøb og indsamling af diverse underlige remedier, som i år var en masse sort sytråd, en ske, en pose pølsestykker og 6 æg. Jeg skal helst finde på lidt nyt hvert år, og det lykkedes også i år. 


24 deltagere mødte frem for at deltage i løjerne, og vi fik delt alle deltagere op på hold i en skøn blanding. Let the game begind! 


Første post var en lille tunnelbane med indbygget taktik. Deltagerne kunne vælge mellem en kort tunnel og en slalom, og derved måske opnå en fordel - men ingen vidste, hvad fordelen var. Så der blev gamblet på mange niveauer.


Anden post var 4-delt, så alle skulle i aktion, og man kunne fordele opgaverne efter hvem, der var bedst til hvad: Lineføring med sytråd som line, transport af æg på ske med hund i den anden hånd, slalom for hunde og mennesker samt selvfølgelig et pølseindkald, altså indkald mellem spande med store pølsestykker på.
Gitte og Coco klarede lineføringen fint, selv om Gitte må have haft ondt i ryggen bagefter.

  
Anne og Bella suste gennem slalommen.

Og Cuba klarede pølseindkaldet til max points. Han suste bare forbi.


Mens andre hundeførere måtte sande, at selv om de var helt sikre på, at deres hunde ikke tog pølserne, så var det lidt anderledes i det virkelige liv. Fyyyyyy, Alba Madsen 😍


Sidste post var spillet "Klodsmajor" i overstørrelse - stadig med hund i den ene hånd. Luca følger meget interesseret med i, hvad Torben nu laver med de der underlige træpinde. 

Points og tider blev omhyggeligt og retfærdigt noteret af de 3 overnisser, således at vi kunne kåre årets vindernisser.

Og her er de så: vindernisserne årgang 2021: Lone med Chillie, Anja med Blaze og Charlotte med Zappa. Tillykke med titlen. Godt arbejdet, piger!


Så var det tid til gløgg og æbleskiver, og vi blev begavet med en dejlig kurv med bobler og godter til både 2- og 4-benede. Tak for den alle sammen, og tak fordi I gider lege med mig hver år til jul! Jeg elsker det!


Efter at alle andre var kørt hjem var der tid til at vi lige kunne lufte vores egne hunde. Tunnelbanen stod der stadig, så der var lige tid til en omgang tunnel- og slalom-fræs. Det var lige noget, de kunne bruge. Selv Totten synes faktik, at det var lidt sjovt.




Prøv lige at se slalompindene, når Gimli løber slalom. Det er da nærmest et mirakel, at de ikke knækker alle sammen.


Birgitte var kommet for at deltage, og hun havde selvfølgelig Fanta med. Så jeg fik lige taget et par billeder af de 2 smukke Zarvo-hunde.


Så blev det 2. søndag i advent, og lysene blev tændt i adventsdekorationen. 


Bent havde tulipaner med hjem fra Brugsen. Tulipaner om vinteren får mig altid til at tænke på min ældste storesøster, Hun elskede tulipaner, og hun synes det var vild luksus at få tulipaner om vinteren. Så jeg sender en tanke til Gunver, hver gang jeg går forbi min buket, der står så flot.


Midt på dagen blev det tid til årets juleafslutning nr. 2 - denne gang med lydighedsholdet. Vi startede med gløggen og æbleskiverne, og bagefter gik vi ud og trænede. En dejlig blanding af sjov og alvor, og som sædvanlig med masser af guldkorn og nye ting at tænke over og træne på. 

Og så var den weekend næsten forbi. Andreas kom til aftensmad og for at snuppe lidt julepynt fra mit lager. Der er nok af det. Meget af det har en historie eller en affektionsværdi, så det er svært at give slip. Men han fik da lidt med hjem.

I dag har jeg så aflyst min deltagelse i firmaets julefrokost på Wallmans på fredag og vores koncert på lørdag med Queen Machine. Jeg tør simpelthen ikke lige nu udsætte mig selv for risikoen for at blive smittet. Så næste weekend bliver noget anderledes end oprindelig planlagt. Men så må vi bare selv sørge for at gøre den hyggelig.

Ingen kommentarer: