onsdag den 5. august 2020

Det årlige stævne - På trods af Corona

I "vores" DcH-klub, som jo er DcH Næstved, plejer vi altid at afholde stævne den første weekend i august. P.g.a. Corona-begrænsninger vidste vi jo ikke, om vi kunne afholde stævne i år, så vi kom temmelig sent i gang med vores forberedelser.
F. eks. ville jeg ikke søge sponsorer om præmier, før jeg var sikker på, at vi skulle holde stævne. Og der er heller ikke meget ved at tage imod tilmeldinger og betalinger fra deltagere, for så at skulle betale tilbage igen. Selv om frem og tilbage er lige langt. 
Så vi ventede - og ventede - og ventede, indtil den dag statsministeren kom med sin plan for hvor mange mennesker vi måtte være samlet. Det endte med, at vi måtte være 100 forsamlet - og med normalt ca. 85 hunde pr dag, så var det lige på grænsen af, hvad der var sjovt. Vi ønskede ikke at bruge vores tid på at være politibetjente og bortvise tilskuere! Så vi lavede stævne for små- og mellemhunde lørdag og store hunde søndag. 
Sæt i gang, Marianne. Og heldigvis var de sponsorer, som jeg spurgte, super søde til at forsyne vores præmiebod med masser af dejlige præmier. Hvor er jeg dog taknemmelig for, at der - selv i krisetider - er forretninger der støtter foreningslivet.
Vores egen sponsor, Henne Pet Food, havde oven i købet givet prøveposer på godbidder og Pemmikan til alle deltagere og hjælpere. Det er så dejligt, for så får alle et eller andet med hjem. 1.000 tak for det!

Prøveposer med Pemmikan fra Henne Pet Food

Til gengæld vil jeg sige, at da vi først gik i gang, ja så var alt som det plejer at være. En flok seje hjælpere var med til at flytte forhindringer op og bygge bane, der blev gjort klar i køkkenet og sat telte op. Og ganske som vi plejer, ja så sluttede vi fredag aften af med at spise pizza 😃

Pizzaer på stribe

I øvrigt endte vejret fredag aften med at være ualmindelig flot. En smuk solnedgang gav en dejlig rød himmel, og det tegnede godt for resten af weekenden. 
Himlen er rød og månen står op over kanalen

Så alt åndede fred og idyl, mens vi spiste pizza og hyggede. Lige indtil Christian sprang op og proklamerede, at nu gik han simpelthen i gang med at ordne vores A-bræt. Om der var nogen, der ville være med til at bære det ned fra banen? Så jo, kl. 21.30 gik vaskemester Madsen i gang med højttryksrenseren - og man kunne da se, hvor han var kommet til. Kæmpe tak Christian (og Rune, som også fik lov at lege lidt med vand), for det var voldsomt tiltrængt, og det blev bare så flot som nyt!
Det kan godt ses, hvor der er vasket

Lørdag morgen gik stævnet i gang, og det blev 2 super fine dage med kæmpe flot vejr. Faktisk lidt for flot! 🌞 Det var i hvert fald mægtig varmt. Bent og jeg havde god tid i løbet af lørdagen. Vi skulle jo ikke løbe, og min eneste opgave var wc-afspritnings-Corona-tjansen. Det kunne jeg lige overkomme. Til gengæld fik jeg snakket med en masse mennesker. Det er ikke altid, jeg når det. 

Solskin over Ålestokvej

Selv om meget var "som vi plejer", så var der en særlig ting, der var nyt - og det var at en del af planlægningen var overtaget af de herrer Rune og Christian. Wauw, hvor var det fedt, når nogen spurgte om noget med hjælperplanen, så kunne jeg bare sige: "desværre, det ved jeg ikke noget om - spørg Rune eller Christian". Det er så dejligt, at I gider være med, og jeg glæder mig allerede til næste år, hvor vi skal planlægge rigtigt - altså allerede fra foråret! Vi 4 arbejder så fint sammen.
Og så skal jeg jo heller ikke glemme at rose "mine børn" Signe og Andreas, som troligt knokler de 2 døgn hvert år, uden i øvrigt at have noget som helst at gøre med klubben eller hundetræning. Tak søde unger - I love you to the moon and back! 
3 "drenge" der har knoklet hele weekenden. Jeg tror nu også, at de hygger sig sammen!

I det hele taget, så har vi modtaget så meget dejlig hjælp hele weekenden, både fra vores kursister (der bliver "tvunget" til at hjælpe), fra andre klubmedlemmer og fra nogen, der kommer langvejs fra: Anne og Henrik, der kom fra Kolding og hjalp til hele weekenden - så jeg vil bare sige: Af hele mit 💖 TAK!
Jeg elsker vores eget stævne. Det er muligheden for mange nye hundeførere for at prøve "på hjemmebane", hvad det vil sige at være til konkurrence. Og jeg er pave-stolt over, hvor mange vi efterhånden er fra DcH Næstved, der tager ud til konkurrencer. Efter Sjællandske forhold er det STORT!

Og inden man får set sig om, ja så ser pladsen igen sådan ud. Oprydningen gik som en leg. Jeg tror ikke det tog en time, så var alt ryddet, skraldespandene tømt og klubhuset tømt og fejet.

Man kan næsten ikke se, at vi har været der.

Mandag var en meget stille dag i vores hus. Nogen sov inde - andre sov ude - men de sov alle sammen. 
Blitz havde behov for en hovedpude.

Apropos Blitz, så gav hun os jo en lille forskrækkelse søndag eftermiddag. Lige før for-sjov-klassen, hvor Bent havde hentet hende i campingvognen, så stod hun pludselig med det ene forben trukket op under sig og lignede en, der havde meget meget ondt. Heldigvis var det bare et stik af et eller andet insekt, og et telefonopkald til dyrlægevagten, 2 antihistamin-piller og lidt smertestillende udviklede mirakler, så et par timer senere var der ikke noget at se på prinsessen igen. Phew, Blitzepige - der var vi lige ved at gå i gulvet af skræk.

Totten krøllede sig sammen midt i solen på græsset.

Og jeg var træt i mine ben, men det kan jeg godt forstå.



Vi er klar igen den første weekend i august 2021.

Ingen kommentarer: