mandag den 30. oktober 2017

Klubmesterskab i DcH Næstved

Lørdag den 28. oktober lukkede og slukkede vi endeligt for stævnesæson 2017 med klubmesterskab hos DcH Næstved. Kingsmoor-bluserne blev luftet for sidste gang i år, og  nu må de hygge sig på hylden i klædeskabet indtil foråret. 

Jeg stillede med Hazel i lydighed i C-klassen (tillempet klasse, uden frit søg) og i agility (lærlingeklassen). Bent løb agility med Tough'Y, Dazzler og Blitz i svendeklassen, og det blev en rigtig dejlig dag, på trods af lidt overskyet og kedeligt vejr.

Indrømmet - jeg var p.... nervøs for den der lydighedsprøve. Jeg er meget udenfor min komfortzone. Jeg elsker jo at træne med Hazel, men derfra og så at gå til en prøve, der er langt. Og så gik det over al forventning godt. 95,25 points ud af 120 mulige og en 6. plads. 3 øvelser med max-points, lidt midt i mellem og et totalt flop. Men jeg er så stolt af min unge hund på bare 14 måneder, som bare klarede det hele så flot. Og som endda klarede bagefter at løbe 2 agility-baner. Godt nok med 2 disk - men hun havde en fest, fik alle sine felter, og opdagede slet ikke, at hun havde løbet forkert bane. Jeg glæder mig bare meget til stævnesæsonen 2018.

Blitz løb sig til en flot andenplads med Bent. 

Desværre tabte Bent pusten i løbet med Dazzler, så de fik en disk i det ene løb. Det blev dog samlet til en femteplads.

Men lille Totte reddede familiens ære og gik hen og blev klubmester i klassen for de små hunde. Han løber meget bedre med Bent end han nogensinde har gjort med mig. Han sætter mere fart på, og så bliver han også af og til en lille smule fræk. Dygtig Tough'Y. 

Og her er et billede af 3 glade og smilende klubmestre i agility: Bent og Tough'Y i lille, Tikkie og Falcor i mellem og Michael og Diva i stor. Stort tillykke til alle 3. Det er velfortjent.

Birgitte og Midni var i Næstved for at være med til klubmesterskabet. og da vi var færdige kørte vi hjem til Bisserup, snuppede lidt frokost og så en lang tur i blæsevejret. Desværre var det ikke til at gå langs stranden hjem fra Kristiansholms Plantage, men hundene nød at få en spænetur i tangbunkerne.


Midni og Birgitte overnattede i campingvognen, og næste morgen blev der lige tid til en omgang morgenhygge for Midni og Bent. 

Ud på eftermiddagen, da stormen var taget lidt af og regnbygerne var næste stoppet, nåede vi lige en tur i solen i den smukke efterårsskov. Det er ren balsam for sjælen med sådan en tur. 

Så står den ellers på træning de næste mange weekender. Jeg ved, hvad der skal arbejdes på, og jeg glæder mig til at komme i gang.



Ingen kommentarer: