søndag den 3. marts 2013

Forår

Ja, nu er det forår - men for en måned siden - i starten af februar - var det stadig råt og koldt.


Og selv om det faktisk stadig er "udenfor sæsonen", så er vores kalender fuldt booket mange weekender, og allerede nu også mange hverdagsaftner. Men vi elsker stadig vores tossede hundeliv, på godt og ondt. Nogle aktiviteter forsvinder, og andre nye kommer til.

En af de nye aktiviteter er, at Bent er startet på DcH's træneruddannelse, først grundmodulerne, og senere agility-overbygningen. Det er en længere proces, hvoraf grundmodulerne alene involverer 9 weekend-dage, så det bliver ikke færdigt her i foråret. Første gang gik det så oven i købet desværre sådan, at Bent fik lungebetændelse, så der blev ikke noget kursus. Men det er nu lykkedes for Bent at komme afsted på modulet om "Indlæringsprincipper" - så nu er han i gang.

Vi havde booket os ind på en del kurser her i vinter, både med Zippo, Dazzler og Chinook. Men da Zippo desværre har haft en skade, og da Bent har været syg - ja så har Chinook måttet "holde for". Det har virkelig været en fornøjelse at være afsted med ham. Han er "vokset" for hver gang, og selv om jeg jo stadig synes, han er min lille baby, så kan han efterhånden rigtig mange ting. Jeg har fået meget godt "input", og nu glæder jeg mig helt vildt til stævnesæsonen går rigtig i gang.

Zippo er heldigvis fuldstændig "fit for fight" igen. Efter 4 uger i ro og derefter langsom genoptræning, så er han nu igen med i flokken 100%. Han leger med Chinook som før - og det har de begge savnet. Og han er så småt begyndt med agility igen. Derudover prøver jeg at bygge hans kondition op igen med svømning og cykelture. Og vi nyder det hele i fulde drag, både Zippo og jeg.

I februar var der "det sædvanlige" VAS-stævne, hvor alle 3 mellemhunde var tilmeldt. Desværre måtte jeg trække Zippo, men både Dazzler og Chinook var afsted med gode resultater.

Her er Dazzler's AG3 ekstra

Og her er Chinook's spring 1 ekstra

Ved VAS-stævnet blev der også uddelt diplomer fra årets DAL-løb (se www.agility-link.dk)www.ag-link.dk. Noa havde både flotte hold-placeringer og flotte individuelle placeringer i lille og mellem:

Individuel lille hund nr. 1: Susanne og Dweet

Og bedste lille hold :-)

Individuel mellem nr. 2: mig og Zippo og nr. 3: Alice og Kinni

og mellem hold nr. 2 :-)

I februar har der også være kredsgeneralforsamling i DcH's kreds 6, som vi hører under. Bent er nu officielt en del af agility-udvalget sammen med Pia og Anni, og dertil med i kredsbestyrelsen. Nye spændende udfordringer venter garanteret i den sammenhæng, men generalforsamlingen var en positiv oplevelse, der bestemt tegnede på et godt fremtidigt samarbejde.

Så nu skal vi bare passe vore konditionstræning og vores agility-træning, mens vi venter på marts måned, der både byder på de traditionelle stævne på Vilhelmsborg og Gåsahoppet i Sverige i påsken.

Ingen kommentarer: