søndag den 10. september 2023

Koralbryllupsdag - og agilitystævne

I dag, søndag den 10. september 2023, er det 35 år siden Bent og jeg blev gift i Høm kirke. Men for et stykke tid siden fik Bent en dommerinvitation til denne dato - og det blev vi enige om, at det var bare helt ok, at fejre vores bryllupsdag på agilitybanen - det er jo alligvel der vi er, det meste af vores fritid. 

Så vi havde inviteret den nærmeste familie til frokost lørdag. Desværre havde Andreas lagt sig med Corona (Jo jo - det eksisterer stadig), og min svoger Søren havde for længst lagt andre planer, så vi var en lille sluttet kreds - men vi hyggede os og spiste dejlig mad. 

Jeg havde lavet det lidt tapas-agtigt med dampet laks og tunmousse, forskelligt kød og saltbagte kartofler, ost og panne cotta. Det var en rigtig hyggelig og dejlig dag, og vi fik dejlige gaver. Nogen kender åbenbart vores smag. 

Ina (min søster) og sluttede dagen med en svømmetur, og jeg var forundret over, hvor varmt vandet stadigvæk var. Det var såååååå lækkert. 

Bent havde købt 35 røde roser til mig, og dem fik jeg lørdag formiddag, så de kunne komme på bordet til frokost. Men lørdag aften blev jeg overrasket med det fineste smykke med en lille sølv-koral. Tak 💖 Vi snupper 35 år mere. I bund og grund er vi jo vandvittig privilegerede ved at have samme fritidsinteresse, nemlig  vores hunde. Det gør det altså nemmere at køre land og rige rundt til konkurrencer, når  vi begge synes, at det er det, der er sjovt. Det havde været sværere, hvis den ene af os var mere interesseret i fodbold. 

Søndag morgen stod vi op 04.45 (jeg hader simpelthen, når der står 04.xx på vækkeuret), spiste hurtig morgenmad, luftede hunde, tog bad, og satte kursen mod Odense. Bent skulle dømme til DcH Højme's dobbelt åben-klasse stævne og Fynsmesterskab, og det var som altid hyggeligt. Det var sjovt at de 2, der fik lige netop den sidste udtagelse til DM, her på det sidste mulige stævne. Der var nogen, der var rigtig rigtig glade. Mine egne resultater med Hazel var lidt blandede. Dagens første klasse er vi fejlfri og bliver nr. 2, resten af dagen havde vi småfejl og prøvede ting af, så det blev ikke til flere placeringer, men heller ingen disk.

Igen denne weekend havde vi vareprøver med fra Henne Pet Food. Det er altid sjovt at tale med folk om foder og godbidder, og alle hunde elsker Kronch-godbidderne. Og når man ikke er ret stor, så må man op i kassen for at finde de rigtige poser. 

Nu skal vi lige have lidt lækker med og så venter hverdagen igen i morgen. 

Ingen kommentarer: