mandag den 17. januar 2022

Årets første stævneweekend

Så fik vi taget hul på stævnesæsonen 😀


Men weekenden startede jo allerede fredag med dejlig træning i Ringsted hallen sammen med Lone, Christian og Rune. Hazel var lidt "artig" og lidt "party" - men mange ting fungerede rigtig godt. Dog ikke mine luftveje, så jeg var noget bekymret for lørdagens stævne. 

Ud over at træne agility med Hazel, så havde Keeper sit første besøg i hallen. Hun er jo lidt forsigtig i starten, men når hun så føler sig sikker, så giver hun den gas. Vi trænede lidt småting, og så øvede vi os i at kigge på agility. Hun er en stjerne, når hun arbejder. Så fokuseret på mig! Det bliver en sjov rejse, vi to skal ud på sammen. 



Tiiiiiidligt lørdag morgen satte vi kursen mod Dong Arena i Gislev på Fyn. Spritny hal med lækkert gulv at løbe på, lydisolering og isolering, så der ikke var piv-koldt. Irriterende med mundbind på - ja - men når det så er sagt, så klarede vi det fint, og nogle glemte endda at tage det af, når de løb. 

Hazel var en stjerne. Vi fik årets første DM-udtagelse i hus - plus 3 gode disk. Svære slalomindgange, der sad lige i skabet. Fine felter. Kun dumme førerfejl. Det skal nok blive et godt år. Jeg elsker at løbe konkurrencer med Hazel. Hun er så cool, og så giver hun den alligevel max gas på banen. 

Her sidder hun under bordet hos Dalum Dyrehandels stand, hvor hun lige kan holde øje med Gimli på banen, mens jeg filmer.

Gimli havde 4 fine løb med lidt småfejl, men f.eks. ingen slalomproblemer, som ellers var et stort issue sidste år. Til gengæld er han blevet rigtig streng med sine tyv-starter. Og Blitz fik 2 springløb. I det første satte hun den hurtigste tid på dagen - hurtigere end vindende hund i stor klasse! Hun glemmer vist, at hun er 10½år. 
Keeper var med og mødte en masse søde mennesker og hunde, hun blev klappet og nusset, hun blev faktisk også bortført, men heldigvis opdagede jeg det i tide. Og hun tissede slet ikke på nogen! 

Søndag var der træning i klubben. Først med puslinge-agility-holdet, hvor jeg har fået lov til at hjælpe Torben lidt. Det er så sejt at se, hvordan de nye hunde rykker sig! Det kan jeg blive helt høj af, og jeg har vældig svært ved at skjule min begejstring.
Derefter træning for Hazel og Gimli med Jonna. Som altid udfordrende, sjov, anderledes og givende. Så glemmer jeg at det faktisk er piv-koldt og også lidt småregn indimellem. 
Keeper var med igen, og fik mange gode oplevelser. Og da hun kom hjem havde hun behov for at hygge lidt, så først fik hun en slapper med Gimli, og bagefter var det Blitz, der pænt måtte dele kurven med den lille tyran. 

Efter sådan en weekend, med masser af træning med mine 2 hundepiger, så er føler jeg mig helt "høj" på hundetræning og vældig privilegeret. Tænk at være så heldig at have en  Hazel, der elsker at træne, uanset hvad, bare vi laver noget, og så få sådan en lille lakrids-hundehvalp, der allerede nu viser super gode takter. Så er livet fantastisk.

Ingen kommentarer: