søndag den 6. december 2020

Juleafslutning for vores agility-hold hos DcH Næstved

Så blev det - trods Corona-restriktiner - tid til den årlige juleafslutning i DcH Næstved. Normalt samles vi jo alle hold efter træning i klubhus og udestue for at mæske os med gløg og æbleskiver, men sådan kunne vi jo ikke gøre. Det lykkedes alligevel at få en rigtig hyggelig dag.

Vi startede med 2 gange lydighedstræning, hvor Vagn på begge hold sluttede af med et frit søg, hvor hundene kunne finde deres julegave. Her ligger Hazel og hygger sig med en tyggepind fra julegaven. 


I køkkenet var traditionen tro de gode julenisser Povl og Bjarne, som i bedste Corona-stil sørgede for, at alle hold fik leveret en stor kasse med kaffe, gløg, rygende varme æbleskiver og diverse tilbehør. Tak fordi I gider! Det var den lækreste gløg jeg længe har smagt. 


Og traditioner er jo til for at blive holdt - så på vores agility-hold var der lagt op til spøg og spas. Der blev konkurreret i så vanskelige discipliner som: "Jeg kan ikke gå på vandet", "Hvem er den bedste sanger?", "Åh nej, ikke den med pølsen igen" og "Det handler om .......". Og ingenting er, som man umiddelbart tror, men vi havde det sjovt, og deltagerne fik rørt både ben og lattermuskler.

På Coronavenlig vis var vi delt i 2 afdelinger - og på vinderholdet hos Bent var Charlotte og Tjalfe, Susanne og Messi samt Tikkie og Falcor.


I min afdeling bestod vinderholdet af Ilse og Sky, Tove og Tough'Y samt Christian og Delta. Tillykke til jer alle, og tak til Henne Pet Food for præmier.


Midt i det hele stod Minna pludselig og råbte, at vi lige skulle samles. Først blev jeg sådan lidt irriteret - for Søren da, vi må jo ikke være mere end 10 personer, og der stod allerede en hel flok. Men hun var faktisk ret insisterende, så jeg kapitulerede da og fik mit hold med op til de andre. Og så blev jeg godt nok "taget med bukserne nede". For grunden til at vi skulle samles var, at der skulle uddeles "Årets hundeven". Årets hundeven i DcH Næstved uddeles som regel hvert år til klubmesterskabet, og den uddeles til en person, der har gjort "noget" for klubben. Og i år var det mig!!! Hold nu op - hvor blev jeg overrasket og glad. Og nå ja, jeg fældede da også en lille glædeståre. Vi elsker jo at være i DcH Næstved og gøre de ting vi gør - men det er fantastisk at blive værdsat på den måde. 


Og jeg er især begejstret for, at Bent også fik sin del af æren (og derfor fik han lov til at komme med på billedet).😘


Ud over det fine bevis fik jeg også en flaske dejlige bobler og 2 flotte glas med inskription. Kæmpe stort tak - der tog i godt nok fusen på mig. 


Men dermed var gaveregnen ikke stoppet. Det var næsten lige som fødselsdag i går. Bent og jeg fik af vores hold en super smuk rød evighedsbuket samt 2 flasker bobler. Man skulle tro, at der var nogen, der kendte vores smag.


Og fra Tove og Camilla, der i et års tid har været med på sidelinjen for at lære lidt om agility, fik vi en stor kurv med lækkerier. Søde piger - det er for vildt. I er så velkomne i Næstved, for I bidrager med en masse, både ved banebygning og oprydning, men ikke mindst med jeres glade og hjælpsomme væsen. Tak til jer - og tak for jer!


Så var der sandelig en lille "nisse", der kender min smag for lakrids, som havde sat 2 glas dejlig hjemmelavet lakridshonning ved vores bil. Tak søde Marianne - så er julen reddet.


Og endelig fik vi som trænere og bestyrelsesmedlem julegave fra klubben. De lækreste varmeste handsker og et gavekort på Grejbutikken. 1000 tak for den flotte julegave! 


Så nu er juleferien rent hundemæssigt skudt i gang. ikke at det betyder, at vi har tænkt os at holde op med at træne. Men der er ikke mere holdundervisning før næste år. Så må vi bare krydse fingre og håbe, at Corona snart trækker sig tilbage, så vi kan komme tilbage til normal træning.

God jul til alle hos DcH Næstved!











Ingen kommentarer: