søndag den 20. december 2020

En helt fantastisk uge

Det har været en helt fantastisk uge. Mindre kan ikke gøre det. Ja, der er Corona - og ja, det er faktisk også kommet tæt på. Men det har alligevel været en fantastisk uge. 

Jeg har nemlig fået arbejde. Gennem det sidste halve år har jeg nok søgt omkring 50 jobs. Nogle af dem har jeg været super kvalificeret til - og alligevel er jeg ikke kommet til en eneste lille bitte samtale. På opfordring fra fagforening og jobcenter opsøgte jeg et netværk i Næstved, der hedder Senior Erhverv, og det viste sig at være en god ting.

Via Senior Erhvervs jobdatabase blev jeg for små 2 uger siden sat i forbindelse med firmaet Ensinger Danmark A/S i Ringsted, og i mandags kørte jeg fra Ringsted med ansættelseskontrakten i lommen. Glad og stolt over, at jeg alligevel formåede at få et job, og ikke bare et job, men et spændende job i en virksomhed, hvor det lyder som om der er en dejlig tone blandt medarbejderne, og hvor jeg nok skal få "kam til mit hår". Men det er jo der, jeg trives bedst. Jeg glæder mig meget til at starte hos Ensinger efter nytår. High performance plastløsninger | Ensinger (ensingerplastics.com).

Da jeg kom hjem fra Ringsted havde Bent sat flag frem og hentet blomster - og næste dag dukkede der også en smuk buket op (selvfølgelig i yndlingsfarven - rød) fra de sødeste venner. Tak 💖


Så nu er det snart slut med hver dag at gå lange ture med de her 2 piger. Det har ellers været min medicin og min terapi mod kedsomhed. Frisk luft og den dejlige natur vi har her omkring Bisserup.

I den periode, hvor jeg har været ledig, har jeg flere gange mødtes med Jytte (som vi har trænet agility med for år tilbage). Jytte og jeg har taget nogle dejlige traveture, hvor vi - ud over motionen - har fået snakket om meget forskelligt. Jeg kommer til at savne mine ture med Jytte, men vi sluttede af med en virkelig dejlig tur på Næstveds gamle kaserneområde og ud omkring Rønnebæksholm. Tak for mange gode ture og god snak, Jytte 💖

Torsdag var det så blevet Andreas' fødselsdag. Men da Andreas og hans søde svigerfamilie har været uheldige at blive ramt af Corona, så er Andreas i isolation i familiens sommerhus. Så det var en mærkelig fødselsdagsfejring. Vi kørte ud med en pose med lidt lækkert aftensmad og hans fødselsdagsgave. Det blev pænt stillet på trappen, og så gik vi (uden at røre ved noget som helst) om i haven, hvor vi så på et par meters afstand kunne "vinke tillykke". Det var på en eller anden måde meget hårdt. Vores børn bliver jo ved med at være vores "børn", uanset hvor voksne de bliver - og jeg indrømmer, at jeg synes det var hårdt, at mit barn skulle holde sin fødselsdag alene i et sommerhus. Men han er sej - og de er heldigvis alle ved at være symptomfrie igen, så mon ikke han kan flytte hjem igen inden jul? 💖

Fredag har Bent jo tidligt fri, så eftermiddagen bød på en dejlig tur i skoven, ud omkring Holsteinborg og tilbage i solnedgangen. Jo jo - den var god nok, der var faktisk en sol, der kunne fremtrylle den flotteste solnedgang ud over havet. Det så nærmest ud som om der var nogen, der havde lavet et stort bål. 


Lørdag blev det så min fødselsdag. 63 år. På en eller anden måde lidt uvirkeligt - for hvor gammel føler jeg mig? Og hvad er gammel? 
En af de bedste ting ved at have fødselsdag, er alle hilsnerne på Facebook. Jeg forsøger selv at være flink til at skrive til folk, der har fødselsdag, og jeg skal love for, at hilsnerne væltede ind allerede fra om morgenen. Hilsner fra alle dem, der er nær på mig nu - men også hilsner fra dem, som jeg tidligere har haft en eller anden form for forbindelse med. Gamle kolleger, klassekammerater, træningskammerater, ridebekendtskaber - og jeg elsker det. Jeg elsker, at nogen gider tage sig de 2 minutter og skrive "tillykke med fødselsdagen" til mig. Det gør, at jeg lige giver mig selv lidt tid til at tænke på dem, og på de ting vi en gang havde sammen. Fødselsdag på Facebook er fantastisk. 💖

Bortset fra, at jeg savnede "mine unger" ret meget, så blev fødselsdagen brugt sammen med de skøre hundenørder på træningspladsen. Nørderne holder aldrig ferie. Og Hazel nød i hvert fald både agility og eftersøgning. 💖

Og for lige som at markere, at det havde været en flot solskinsdag, så fik vi den flotteste solnedgang over træningspladsen. 

Da vi kom hjem stod der faktisk 2 blomsterleverancer på trappen. En flot rød buket fra ungerne og en julerose fra min gamle kollega Knud og hans søde kone Marianne. Kæmpe tak. Og så kom Rune og Christian ovenikøbet med de flotteste roser om aftenen. Det er længe siden jeg har kunnet kigge på så mange smukke blomster, og jeg nyder både synet og duften af dem. 💖

Søndagen er blevet brugt til afslapning, hygge, sove længe, et besøg hos Pia og så til at hente juletræ. Vi valgte at gå efter den hurtigste og mest lokale løsning, men da vi kom til stedet, hvor træerne var, blev vi mødt af dette skilt:


Det er da ikke særlig imødekommende i 2021, hvor nærmest ingen mennesker har kontanter på sig, og slet ikke flere hundrede kroner. Vi fandt dog alligevel et fint træ, som ikke er så bredt, og som faktisk var lidt fladt på den ene side. Det passer super godt, for hos os kommer det til at stå op ad en væg, så vi slap med 50 kr. for juletræ, og 20 kr. ekstra for at få lov til at betale med mobilepay. Men den 20 december med 2 arbejdsdage foran for Bent, så besluttede vi, at det kunne vi godt acceptere for at slippe for at køre rundt og lede efter et andet træ. 💖

Så nu kan julen bare komme an. Jeg glæder mig. Det bliver en stille jul, bare Bent og mig. Vi aflyser julegudstjenesten (vi havde ellers fået 2 af de eftertragtede få pladser i kirken). Men vi er heldigvis gode til at hygge os sammen. Og så vil jeg begynde at indstille mig mentalt på at skulle på arbejde igen. 💖

Ingen kommentarer: