mandag den 20. august 2018

Hazels fødselsdag og weekend hos KAF

Tænk, i dag er det 2 år siden, at denne søde, smukke, intelligente, glade, dygtige brune chokoladeknap kom til verden. 


Lang tid i forvejen havde Anne givet mig lov til at  være med til fødslen - men der var jo flere dage endnu - troede vi. Bent og jeg var kørt til stævne ved Gram slot for at Bent kunne forsøge at få den DM-udtagelse, han manglede - og mens Bent løb agility, var jeg faktisk lige gået på shopping i de mange boder, da Emily ringede og sagde, at nu var fødslen altså i gang.

Hold da op, hvor jeg fik kastet mig i bilen og sat kursen nordpå. Jeg nåede at se 2 af hvalpene blive født - og den ene var Hazel. 


I de 2 år der er gået, har Hazel lært mig mange ting - og hun har også selv lært mange ting. Hun kan løbe agility - hun kan gå lydighed - hun kan gø utålmodigt, hvis der ikke sker noget - hun kan fræse haven rundt sammen med Blitz - ja, der er nok ikke nogen begrænsninger, ud over mig!

Jeg er stadig totalt vildt forelsket i min chokoladeknap. Tænk, hvad vi allerede har haft af oplevelser sammen. 

Vi har fejret Hazels fødselsdag med lagkage til agility-holdet. Det blev så til en god omgang agility-træning oveni - krydret med lidt "frit søg" og lidt lydighedstræning. Så er Hazel glad. Og så er jeg også glad.


I den weekend vi lige har afsluttet har vi været til KAF-CUP i Hornbæk. Vi boede lige  ved siden af Gimli's søster Ilya, og selvfølgelig måtte de to søskende have en play-date. Gimli er noget større end Ilya, og han har også en helt anden pels - men i hovederne ligner de hinanden. 


Ilya's "far og mor" - Camilla og Martin - havde i øvrigt besluttet sig til at blive gift under stævnet. Lige midt på agilitybanen. Det blev en rigtig hyggelig og god oplevelse. 



Aldrig har vi været så mange til et bryllup i så afslappet påklædning. Men Camilla lignede "en million". Jeg var især meget betaget af hendes flotte hårpynt. Sikke en brud. 



Hazel havde nogle fine løb. Det blev til en enkelt førsteplads i en spring-2, og derudover en række gode lærerige disk. Vi kæmper noget med den slalomindgang - men hun rykker hele tiden. Og jeg er sikker på, at lige pludselig, så sidder den der.

Bent var dommer, så ham så jeg ikke meget til. I hans sparsomme fritid løb han med Blitz. Det blev til et par fine løb, men desværre stadig ikke det sidste manglende AG-cert. Det er svært at koncentrere sig om lige at skulle løbe mellem 2 omgange dommergerning. Til gengæld løb Blitz en fint løb med Lone Sommer. Det var da ikke til at se, at de aldrig havde prøvet at løbe sammen.

Totten skulle også løbe, for han var jo på hold. Og han havde nok haft godt af at holde pause, for der var godt nok sat skub på. Tough'Y løb det ene hold-løb med Annette Thøgersen. Det gik bare super fint. Det tændte ham nok lidt af, at han ikke rigtig vidste, hvad det var hun havde gang i. 

Der blev også tid til at lufte de drenge, der ikke skulle løbe. Fanta, Gimli, Midni og Dazzler fik en ordentlig tur på marken. 



Så nu lader vi op til næste weekend, der bliver uden agility 😱Den kommer til gengæld til at indeholde endnu et bryllup og en lydighedsprøve. 




Ingen kommentarer: