søndag den 9. juni 2024

Ude i noget (forholdsvis) nyt

I dag har vi bevæget os lidt ud af vores komfort-zone og deltaget i en rally-konkurrence hos DcH Kalundborg. 


Bent og Gimli får kommentarer fra dommeren efter begynder-banen.

Bent deltog med Gimli og jeg deltog med Hazel. Vi træner jo - med stor fornøjelse - rally hver onsdag aften. Det er en sjov og udfordrende sport at træne med sin hund. Der er mange forskellige øvelser som skal udføres med hunden både på venstre og højre side. Og nogle gange skal man virkelig holde hovedet koldt, når man går bane. Der kommer vores mange års banegennemgang fra agility os til gode. Men det kan godt  være svært alligevel. 

Hazel på vej ind i kegle-skoven

Vi gik først en begynder-bane. Hazel gik lidt for hurtigt fra en "sit" (faktisk nåede hun vist ikke at få rumpen helt ned i græsset, før føreren bad hende gå), hvilket kostede os en mistet øvelse, og så et par små-nusserier. 


















Bent lavede en enkelt øvelse om, hvilket kun koster 3 point (i forhold til mine -10 for en mistet øvelse), så jeg var godt klar over, at Bent lå bedre end mig, men det er alligevel aldrig rigtig til at regne ud, hvordan det er gået. 

Gimli og Hazel foran banen

Derefter gik vi en åben bane - der kan alle deltage, både begyndere, øvede og eksperter. Den var svær men sjov. Vi lærte mange ting af at gå den bane. 

I begynderbanen blev jeg nr. 4 med 85 points, men Bent kastede sig ind på 2. pladsen med 91 points. Mega godt gået af Bent og Gimli.

I  den åbne bane blev Bent nr. 11 og jeg blev nr. 12. 

DcH Kalundborg havde skaffet flotte præmier og lavet fine rosetter, så det var de store smil, der var fremme hos vinderne. 

Ingen kommentarer: