tirsdag den 14. maj 2024

Tjuhej, hvor tiden flyver

Når jeg kigger tilbage i tidligere blogindlæg, så kan jeg se, at dette tidspunkt på året sker der rigtig meget, og jeg får ikke altid opdateret bloggen lige så hurtigt, som jeg burde -.men her kommer i hvert fald lidt fra de sidste par uger.

Jeg har i år sagt ja til at deltage på et hold til DKK-stævnerne, da holdløbsbanerne er meget korte, og jeg har fået den kæmpe fornøjelse at være med på holdet Sjællands Vilde Vovhunde med Katarina, Hanni, Lone og mig. Desværre har vi i hvert fald lige p.t. skiftet Lone ud med Sarah, da Cocio blev skadet sidste weekend. Altså desværre for Lone - men kæmpe fedt at få Sarah med på holdet. 

Da metoden for afvikling af holdløb er ændret til en stafet, så inviterede Lone til stafet-træning fredag den 3/5. Det var super fedt, for der dukkede masser af spørgsmål op. Da Bent skulle dømme holdløb i Viby den efterfølgende weekend, ja, så fik han også lov til at komme med og øve sig. Tak for et godt initiativ Lone - det  viste sig at være rigtig godt givet ud. 


Lørdag var hjemmedag, hvilket altid betyder masser af små projekter, der er blevet skubbet og skubbet og skubbet .......  men jeg skulle i hvert fald en tur ud gennem skoven for at komme til Skælskør og handle. Jeg elsker simpelthen den tid på året, hvor bøgen stadig er helt lys grøn, men vores vej ud af Bisserup bliver nærmest til en tunnel, fordi bøgetræerne lukker helt af for oven, når de springer ud. Jeg glæder mig hvert år til det syn. 


4/5 satte vi også (lige som mange andre) lys i vinduerne for at mindes befrielsen - selv om jeg stadig har sådan en lidt bornholmsk ambivalent følelse - for Bornholm blev jo først befriet næsten et år senere. Men det skulle nu ikke afholde os fra at tænde et lys for dem, der ikke kom hjem igen efter 2. verdenskrig. 


Søndag prøvede vi at jagte det der sidste springcert, som Hazel mangler for at blive champion. Vi tog til Pawfections klasse 2-3 stævne, og jeg kan faktisk ikke sætte en finger på Hazels løb. Vi havde 2 springløb. I det ene viste jeg hende over et forkert spring (dumme mig), og i det andet gled hun og væltede pinden af et spring. Bad luck - men vi var tæt på, så det skal nok komme. Det blev da også til en enkelt præmie i et af agility-løbene. Og Hazel synes det var fantastisk at  være alene i byen med både mor og far. 


Og ja, så har vi altså handlet campingvogn igen. Vi trivedes overhovedet ikke med den vogn, vi købte sidste forår - og især ikke med den franske seng. Så da vi i Vejle fandt en god vogn med enkeltsenge, ja, så var beslutningen ikke så svær. Vi har fået fantastisk god service hos Vejle Caravan-center, der bl.a. leverede vognen i Bisserup mandag den 6/5 og tog den anden med retur. Uden at det kostede ekstra. Dem kan vi kun anbefale!


Allerede onsdag kom den nye  vogn i brug, da vi kørte mod DKK Viby til et af årets store gode stævner. Det føles bare så rigtigt og meget meget bedre end med den anden vogn, og vi har sovet herre-godt i den. Selve indflytningen tog heller ikke meget mere end en halv time, hvorimod vi stadig ikke var kommet helt på plads i den anden vogn. Det var et godt bytte. 


Bent skulle være dommer, og i forhold til hans dårlige knæ gik det rigtig godt. Det blev til godt 80.000 skridt på de 4 dage (onsdag til lørdag) uden problemer med knæene - men med ømme lår! Det er fair nok.


Hazel og jeg jagtede stadig væk det der spring-cert, og stadigvæk uden held. Vi er tæt på, men der er hele tiden en eller anden lille detalje. Det skal nu nok komme. 
Keeper var tilmeldt i AG-klasserne, og på dag 2 lykkedes det for hende at komme fejlfrit igennem en klasse, som vi vandt, og dermed var hun berettiget til at løbe i klasse 2. Jeg følte også at vi var klar til det, men det gik nu alligevel lidt i koks den sidste dag, hvor vi begge var trætte, og hvor springene jo så også var 5 cm højere. 


Selvfølgelig skulle jeg prøve at få et godt billede af hund, fører og roset, men da der samtidig blev råbt temmelig højt i højttalerne, ja så ville Keeper bare meget hellere putte og få et kram. 


Det lykkedes dog heldigvis at få et ordentligt billede - så vi kunne prale behørigt til den tyske familie (altså Keepers familie). 


Vores nabo på campingen er pudel-folk, og de havde købt en beton-pudel. Nu er Gimli jo i forvejen svært begejstret for naboens pudler herhjemme, så han gik totalt i koma over den der figur. Han var sikker på, at det var en ny hundehvalp til ham. Tja..... hvem er det nu, der siger, at border collier er en af verdens klogeste racer? 


3 dage med masser af sol, røde næser og arme, 5 gode dommere og masser af fede baner. Super hjælpere, banebyggere og officials. Viby-stævnet gled som sædvanlig "nice and smooth" uden de store udfordringer. Ja, jeg var presset over at have 2 løb lige oveni hinanden, men det løste sig jo. Tak til Thorleif og hans crew. I gør det stadig fantastisk, og det er en fornøjelse at deltage i jeres stævne.


Fornøjelsen blev selvfølgelig endnu større ved at vores sponsor "Henne Pet Food" havde stand på pladsen, så vi havde hele weekenden dejligt selskab af Peter og Bea. Tak til Henne Pet Food for godt foder og lækkert guf til vores hunde. I er noget helt særligt! 

Lørdag aften satte vi så kursen mod Sjælland igen. Vi så ikke noget af det nordlys, som ellers åbenbart har været så flot, men vi havde en fantastisk solnedgang. Så er det bare at få vognen pakket og klargjort til Ribe næste weekend. 



Ingen kommentarer: