torsdag den 2. marts 2023

Statera Dogcare Cup

Dejligt at finde "arbejdstøjet" frem igen og tage til stævne.

Sidste weekend deltog vi i – for os – årets første agilitystævne. Statera Dogcare Cup, afholdt i Vipperød i ”Hund360”-hallen.

Det var mega fedt at komme i gang igen – og det var mega koldt.

Begyndende solopgang i Bisserup ved afgang kl. 06.12.

Hallen er en plastic-hal, og de øverste 20 cm under taget står åbne, så vinden, der om lørdagen var rimelig heftig, krøb langs væggen og ned ad nakken på dem, der sad i sekretariatet. Vi måtte pakke os ind i trøjer og tørklæder for ikke at få træk. Men bortset fra det, så var det en lækker hal med godt kunstgræs at løbe på.

Bent og Gimli venter på, at det bliver deres tur til at løbe. 

Vi kom ikke hjem med mange præmier, men med gode løb på spændende baner af VM2023-dommer Anders Virtanen fra Finland, Kalle Karlsson fra Sverige og Gert Bruus fra Danmark. Jeg er kæmpe fan af Gert Bruus’ baner. Denne weekend havde han især en spring 3, som ved første øjekast var virkelig underlig, men som helt klart vandt ved nærmere bekendtskab. Den var fed at løbe, der var gode linier for hunden, masser af muligheder for at handle som jeg gør (uden at løbe alt for meget), og masser af forskellige løsningsmuligheder. En bane som både var sjov at løbe og underholdende at se på for tilskuerne.

Hazels eneste præmiegivende placering var en 4. plads.

Jeg medbragte resterne af en grum forkølelse, som tog meget af min luft og gav mig gummiben, da vi nåede søndag formiddag, men bortset fra det, så nød jeg at løbe konkurrence med Hazel. Hun er så dejlig at løbe med, især når hun som her beslutter sig for at være artig-Hazel (i modsætning til Party-Hazel). Hun kan så mange ting, og jeg må bare sige, at jeg er ydmyg og stolt over vores fælles rejse. Og så bliver det spændende at se, hvor jeg ender med Keeper, og hvor vores agility-rejse går hen, når hun begynder at konkurrere her i løbet af foråret.

Bent og Gimli havde nogle rigtig flotte løb, men stadig desværre ikke helt fejlfri. Gimli’s felter sad lige der, hvor de skulle være. Hold da op, hvor er det dejligt for Bent, som virkelig har knoklet med det. Og det var ikke mange pinde, der røg ned undervejs. Så 2023 skal nok blive en god sæson, hvor de forhåbentlig rykker i klasse 3.

Om søndagen kom Birgitte, Midni og Fanta på besøg. Det udløste et Zarvo-billede.
Birgitte medbragte selvfølgelig også Hazels nevø Noah, så der blev også et Kewstock-billede.

Ud over at løbe konkurrencer, så var der jo alle de andre sidegevinster:

·         Vi mødte en masse mennesker, som vi ikke har set i laaaaaaang tid. Det er så dejligt at mødes med alle agility-vennerne igen.

·         I den finale, der var om søndagen, vandt en af vores kursister fra DcH Næstved finalen for de store hunde. Det var Ilse og Skyfalls første finale, og de var rocker-seje. Eneste fejlfri hund igennem banen! Så jeg måtte knibe en tåre og give Ilse et kæmpe knus. Nøj, hvor vi glæder os til kage.

Ilse og Skyfall med blomster, præmier og de store vinder-smil

·       Der var en butik i hallen, så jeg kunne gå ind og trøste-shoppe. Det blev til en ny sele til Liam og lidt kaninører til hele flokken.

·         Og vi mødte masser af hunde-familie, som selvfølgelig måtte fotograferes.

Solnedgang på hjemturen, incl. Venus og Merkur, som åbenbart er usædvanlig tæt på hinanden i øjeblikket.

Nu glæder jeg mig allerede til næste stævne, som bliver Vilhelmsborg i midten af april.

Og nå ja, der var jo også lige 2 gutter, der skulle have taget et billede til Foula-familien. Det var ikke nemt. Glem alt om "sit - bliv". De pustede sige lige lidt op, men så måtte Frank sætte sig i midten, og så kom der ro på så længe, at jeg kunne tage et billede. Og jeg siger ikke, hvor mange billeder jeg tog for at få bare et, der var sådan nogenlunde. 😂😂😂😂














 

 

 

 

Ingen kommentarer: