mandag den 11. juli 2022

Ferieuge 1 - ZAG-camp 2022

 

I 2021 lancerede vi sammen med Rune og Christian vores (DcH Næstved's) egen 3-dages agility-træningscamp. Det blev en stor succes, så vi turde godt tage idéen op igen i 2022. Derfor blev årets første ferieuge brugt på ZAGCAMP 2022. Igen med 3 super dygtige undervisere: Ann-Britt, Channie og fra Sverige, Lin Magnusson. Lin har jeg "kæmpet imod" for år tilbage, da jeg løb Gåsahoppet i Sverige med Zippo, flere år i træk. Så jeg vidste, at hun var god med sin egen hund - men det behøvede jo ikke at betyde, at hun var god som underviser? Det var hun! Lin kom med en fantastisk energi, som varede alle 3 dage. Og det sammen med AB's og Channie's fantastiske tekniske kunnen, så var vi igen i år "højt flyvende" med vores instruktører. 

Sådan rent lavpraktisk, så mødtes vi: Rune, Christian, Bent, Andreas og jeg, lørdag den 2. juli kl. 10 - og så gik det hele i gang.
Stilhed før stormen

Vi målte campingpladser op, markerede baner, monterede toiletvogn, trak strøm, handlede ind....... Der er masser at tage fat på.

Så er toilet, og badevognen kommet på plads

Igen i år havde vi fået lov at låne en bane hos DcH Fakse. 1.000 tak for det. Selv om vi efterhånden har en del forhindringer, så skal der mange til, når der er 3 fulde undervisningsbaner.

Lyserød og lilla ....... tja - de blev i hvert fald ikke forvekslet med vores 😊

Vi fik sat vores campingvogn op, og nå ja - så havde vi da lige 3 af Pia's hunde på besøg. Det gik nu super godt. De går fint ind i vores flok, og Liam nød at have sin mor på besøg. De fik virkelig leget igennem. 
Izdi og Liam leger, mens Gimli holder øje med pladsen.

Uden mad og drikke, duer helten ikke - så da lørdagen var ved at være slut, så hentede Bent, Andreas og jeg en ordentlig omgang lækker sushi. Det er noget, vi alle 3 er rigtig glade for.

Sushi fra Ishiban, så bliver det ikke meget bedre. 

Og hvis lørdagens solnedgang var et barometer for vejret resten af camp'en, så var der ikke noget at være bekymret for. Hold da op, det var smukt. 

Solnedgang over Dog-river

Lørdag fik vi forstærkninger til klargøring, og det var godt vi havde Christian og Louise til at hjælpe med at rejse den nye pavillon, for den er både stor og tung. Til gengæld kan der snildt være ca. 30 spisende mennesker indenfor i tørvejret. 

Taget trækkes på plads

Og lige så stille begyndte det at ligne noget. Campingvogne og telte kom på plads, og pladsen summede af hyggelig småsnak. Det var en helt fantastisk fornemmelse.

Kig ned over pladsen

Det var som altid en kæmpe fornøjelse at være på kursus med Hazel. Hun var super lydhør og vores samarbejde var dejligt. Når der var misforståelser, var det som regel mig, der var problemet. Men det sørgede underviserne så for at få rettet op på. Egentlig tror jeg det var mig (mere end det var Hazel), der skulle lære ny og ændre mønstre. Det er ikke nemt, men det kan godt lade sig gøre. 

Altid smilende Hazel

I år har jeg jo den store luksus, at jeg får 2 ugers ferie med min søn. Det gør jeg, fordi Andreas var med til at lave mad på Zag-camp, og så skal han også med til Jutlandia Cup. Det er jo et kæmpe privillegie, og jeg nyder det i høj grad. 

Der steges frikadeller til den store guldmedalje

Mandag aften havde Anne lovet at "underholde". Anne er dygtig til og meget involveret i den nye hundesport, hoopers. Og Anne fortalte lidt om hvad det gik ud på og hvordan man kunne komme i gang. Derefter fik vi alle mulighed for at prøve. Det var rigtig sjovt, og næsten alle deltagerne var med.

Anne fortæller

Hoopers er lidt i stil med agility, bare uden spring. Så det er fint at dyrke for ældre damer, der skal passe lidt på sig selv. Øh.... Blitz. Det ser nu ud som om hun her giver den fuld gas. Jeg havde Keeper med, og det gik også rigtig fint.

Blitz glemmer ofte, at hun er tæt på 11 år

Gimli havde klart rykket sig siden sidste års camp, men det hjælper også, at Bent nu har fået styr på Gimli's starter. Det giver klart et bedre forløb. 

Utroligt, at slalompindene kan holde

Tirsdag aften havde vi - også som sidste år - Quizznight at the camp. En fjollet quizz, hvor deltagerne i år var rigtig søde til at lade mobilerne være i lommerne og forsøge at klare sig uden Google. Der var spørgsmål i film, hunderacer, botanik, geografi, agility og selvfølgelig Tour de France. Inden vi gik i gang med at quizze, så havde vi fået lækker grillmad. Forplejningen var igen i år formidabel.


Onsdag - sidste dag. Ingen af hundene lignede nogen, der havde lyst til at stå op, men vi kom da i gang alligevel. Selv om det er svært at komme ud af sengen, når 3 hunde ligger på din dyne.

Mener du virkelig, at vi skal op nu?

Sidste dag fløj også af sted, og pludselig var det hele overstået, og vi 4 kunne kigge på hinanden og sige: Ja, det gik sgu godt, og vi gør det nok igen næste år.

Hele holdet, incl. mad-folk og rengøring

Jeg var på et hold, der nok kunne kaldes Oldies but goodies (undtagen Susan), da de fleste af os var i nærheden af 60. Men det forhindrer os ikke i at løbe agility, udvikle os og lære nyt. Det holder os i gang, og vi bliver ved læææææænge endnu. 

Leif, Charlotte, Lene, mig og Susan med vores 5 lækre og meget forskellige border collier

Og så blev det torsdag, og vi kunne gå i gang med den mindre spændende del af camp'en, nemlig oprydningen. Det gik nu meget nemmere end sidste år. Claus kom og hjalp med pavillonen, og vi fik igen hjælp af Kim med kørsel af badevognen. Da klokken var ca. 16 var pladsen ryddet på nær vores egen campingvogn. 
Den ser helt ensom ud, vores campingvogn

Og vi ved nu, at ca. 45 mennesker genererer ca. 140 kg. affald på 3 dage. (U)nyttig viden, som alligevel er god at have til planlægning af næste års camp.

Dejligt, at der er en med en stor trailer i vores netværk

Var det sjovt? JA!  Var jeg træt? JA!  Gør vi det igen? JA!

116.031 skridt blev det til på de 6 dage

Fredag var sidste dag i min første ferieuge, og der brugte jeg eftermiddagen og aftenen sammen med mine søde kolleger. Vi var i Roskilde og prøve udendørs escape-room. Det var super sjovt, og alle gik op i det med liv og sjæl. Selv om pigerne "tabte" til drengene, så havde vi det sjovt med at løse de forskellige opgaver, og vi fik set en del af Roskilde centrum. Efter escape-room gik vi på Rådhus-kælderen og spiste lækker mad. Det kan klart anbefales.

Vi bliver introduceret til opgaven

Lørdag var "store have dag" og indløsning af Andreas' fødselsdagsgave til sin far: klipning af hæk. Jeg går helt klart ind for børnearbejde, især når børnene er så store, at de kan håndtere en elektrisk hækkeklipper. 

Liam synes det var hyggeligt, med al den aktivitet

Fordelen ved at lave havearbejde i vores have er, at man super nemt kan se, hvor man er kommet til. Ud over hækken, der blev studset grundigt, så måtte et par buske klippes til "ukendelighed" efter princippet: måske overlever de - så er det godt, og måske gør de ikke - og så er det også ok. 

Hvad??? Var naboens hus bag den busk?

Og når man er en lille hundehvalp, så er det alligevel godt at kunne krølle sig sammen og snuppe en lur, når alt det der havearbejde bliver for meget.

Hvor er han sød når han sover

En af de buske, som vi fældede, var over 2 meter høj, og inde midt i den var der en smuk lyserød vildrose. Så jeg var lige nødt til at lave en buket, inden både busk og rose røg på traileren til lossepladsen.

Smukke lyserøde roser

Og for ikke at falde helt i staver, så sluttede vi søndagen af med at plukke 7 kg. jordbær. De skulle så lige ordnes og pakkes i fryseren, men dem bliver jeg glad for at have til at komme i min havregrød til vinter. 

7 kg. - sæt i gang!

Og sådan fløj den første ferieuge af sted. Nu er vi i gang med en uge på arbejde, men allerede på fredag står den på ferie igen. Forude venter Jutlandia Cup og en uge med de bedste venner i hele Sverige: Hanne og Ivan, på Järnavik Camping, lige som sidste år. Vi glæder os meget.

Ingen kommentarer: