torsdag den 14. april 2022

Stævne på Vilhelmsborg

Endelig endelig endelig var vi tilbage til noget, der ligner normal stævneafvikling og det første af de stævner, der er blevet en del af vores årlige stævnetradition: DcH Risskov's stævne på Vilhelmsborg. Et stævne som jeg havde glædet mig voldsomt meget til, af flere årsager: Vi har regnskabsafslutning på arbejde, og jeg knokler r.... ud af bukserne i øjeblikket, vi havde planlagt hygge og spisning med Anne og Henrik, hvilket er lig med god mad og god snak, og jeg skulle løbe med Hazel.

Så fredag fik vi slået lejr i hallen, gået en tur i de flotte omgivelser rundt om Vilhelmsborg, og så var det tid til dejlig salat og et glas godt vin. Af en eller anden grund står der altid stearinlys på min pakkeseddel til lige netop dette stævne, så der var dømt 100% hygge.


Lørdag gik det løs med løbene, og mit første løb med Hazel var spring åben. Det gik totalt i fisk. Vi var fuldstændig på hver sin planet, og ting, som Hazel plejer at være super dygtig til, virkede overhovedet ikke. Så efter første løb var jeg klar til at pakke sammen og køre hjem! 

Nå, men jeg valgte i stedet for at gå ud og få lidt frisk luft, og i de næste løb gik det heldigvis bedre. Det blev til en del ture ud med Keeper i løbet af weekenden, så hun også synes, at det var sjovt at være til stævne. På en af turene mødte vi Claudia Elsner fra Tyskland med hendes hun Phil (som er købt i Danmark), og så hyggede vi os lidt over "Dansker med tysk hund og tysker med dansk hund". Her er tyske Keeper og danske Phil.


Vilhelmsborg i sig selv er et fedt sted at opholde sig. Den store hal er så stor, at der kan være 2 agilitybaner i forlængelse af hinanden. Eneste minus er, at man skal op og ned ad en rimelig stejl trappe for at komme til og fra banen (og banegennemgang), så det blev til lige omkring 22.000,- skridt både lørdag og søndag.


Når Hazel skulle skridtes af var Keeper for det meste med. De 2 hyggede sig meget og nusser lige så fint rundt om mig. Ikke noget med at løbe langt væk! 


Keeper stiftede også for første gang bekendtskab med hundemassage. I hallen var 2 søde piger fra "Hund i trivsel", som har fysioterapi og massage for hunde. De sørgede for, at Keeper fik en fantastisk positiv oplevelse, og som man kan se på billedet herunder, så var hun helt afslappet, selv om der blev løbet agility næsten lige ved siden af og folk og hunde passerede stedet, hvor vi var.


Ekstra plus på kontoen var det selvfølgelig også, at massøren fandt Keeper i fin stand i forhold til sin alder, og hun fik ekstra pluspoints for at give gode "kysser". Jeg er super glad over, at hun i den grad kan finde ud af at slappe af, selv sådan et sted med masser af larm og aktivitet. 
En ekstra lille plus-ting er, at man på de her 2 billeder virkelig kan se hendes brune farve skinne igennem det sorte. Keeper er registreret med farven "seal", som netop er sådan lidt mørk kaffebønne-farvet. Det ses meget tydeligt her, og hvis man sætter hende ved siden af en sort hund, så er hun helt klart ikke sort.


Når man er en lille hund med til sit første store stævne over flere dage, så bliver man åbenbart meget træt og trænger til at være sig selv. Så er det godt, at man kan kravle ind under en seng på værelset, når nu menneskene synes, at de skal snakke hele tiden - og ikke med mig!


Rent resultatmæssigt var vi begge glade, da vi kørte hjem. Min målsætning var en DM-udtagelse mere, og den fik vi. Godt nok ikke en AG, men vi er da på vej. Højdepunktet var mig var helt klart AG3 søndag, som var mega lang og ret svær, men også med nogle sjove udfordringer. Hazel brillerede og blev nr. 2 (vi var kun 2, der ikke blev disket), og alle de svære ting, de sad lige i skabet. At jeg så kaldte hende ud af slalom, se det er en helt anden sag. 
Gimli var også en stjerne, og fik lørdag den sidste længe ventede pind i klasse 1, og er dermed nu klasse-2-hund. Dygtig Gimse! Og søndag fik han så den første pind i klasse 2. Starterne sidder lige i skabet, og felterne også de fleste gange. Det kan faktisk betale sig at træne systematisk på de ting, man har svært ved. Siger Bent! 


Tak til Risskov-folkene med Kurt Jensen i spidsen for endnu et fint afviklet stævne. Dejligt, at Johnny fra "Naturlig hundemad" havde sin bod, hvor præmiebon'er kunne veksles til lækkerier til hundene (eller man kunne købe, hvis man ikke var så heldig at have vundet noget). Fedt, at Vilhelmsborg efter 2 år er tilbage som et af årets højdepunkter. Vi glæder os allerede til næste år.


Ingen kommentarer: