fredag den 20. marts 2020

En anden verden - eller ......

Og lynhurtigt, så var vores verden på ingen måde den samme, som den var bare ganske få dage tidligere. Efter statsministerens pressemøde onsdag aften gik det hurtigt.

Efter aftale med min chef kørte jeg torsdag morgen til Nykøbing efter min PC og de mest nødvendige papirer og kontorartikler. Og hjemme igen fik jeg etableret mit lille kontor på spisebordet. I starten gik der lidt tid med at få teknikken til at virke med den hjemlige maskinpark (internet, printer og den slags), men i løbet af torsdag og fredag kom der styr på det. 

Ikke at det kunne hidse mine nye kolleger særlig meget op. 


Fredag kom Bent også hjem og etablerede sit lille kontor overfor mig. Egentlig er det vældig hyggeligt. Vi snakker faktisk ikke ret meget i løbet af dagen. Vi holder de samme pauser, som hvis vi sad på vores respektive arbejdspladser. D.v.s. en kaffepause i løbet af formiddagen og frokost omkring kl. 12 - afhængig af, hvordan det nu passer ind.

Og med en god fornemmelse af, at det skal nok komme til at køre - ja, så gik vi til weekend. Og den startede vi med en lang tur i skoven.



Weekenden var jo også noget anderledes, end vores weekender plejer at være. Al træning i klubben er aflyst flere uger ud i fremtiden, ligesom alle konkurrencer, kurser og lignende også er. Vi mødtes med en lille flok nørder søndag, hvor vi gik spor. Det er heldigvis sådan en dejlig egoistisk enkeltmandssport.

Og efter en rolig weekend gik vi i gang igen på hjemmekontoret mandag morgen.

En af de ting, jeg har savnet helt vildt i den her tid, ja det er jo mine søde kolleger. Så vores søde værkfører sørgede for at sende mig billeder af ham selv og vores lagermand, så jeg havde noget at kigge på, når jeg savnede dem for meget. Det er da go' stil.



En positiv ting ved hjemmekontoret er, at frokosten bliver sund og lækker, for det er jo bare at gå ud i køkkenet og finde noget godt i køleskabet. Her var det masser af revne grøntsager og salat, der røg i en wrap med noget farsbrød fra dagen før.


Hundene havde i starten lidt svært ved at finde ud af det der med, at vi var hjemme. De gik lidt rastløse rundt, inden de fik lagt sig ned og sove, som de plejer at gøre, når vi er væk. Men op ad dagen er det helt klart, at de nyder at klaplemmen står åben hele dagen, så de kan tusse rundt ude i haven og nyde solen.


Og jeg har fået gået tur hver dag efter arbejdstid. Nogle dage går vi alle sammen sammen, og nogle dage er det kun mig og tøserne, der kommer af sted.


Men tøserne elsker det, og jeg kan mærke, at mine ben synes godt om at komme i gang. Her er Hazel og Delta ude og kigge på ænder. Jeg er sikker på, at Delta spørger Hazel, om de ikke lige skal smutte ud og kigge lidt nærmere på, om de der ænder kan fanges og spises.


Og Corona eller ej, så vælter foråret ind over os. I skoven er anemonerne hastigt på vej frem, og inden længe er der mere grønt end brunt. 


Og sådan gik den første uge med hjemmearbejdsplads lynhurtigt. Her siger kollegerne god weekend inden vi pakkede sammen i dag.


Og efter frokosten gik tøserne og jeg en tur ned på havnen for at købe fisk. Vi gik nærmeste omvej via strandengen, og det var smukt og dejligt.


Vores lokale fisker havde stadig åbent i sin salgsvogn, med skilte med henstilling om at holde afstand, og med håndsprit i begge ender af disken. 

Og da jeg kom hjem og gik en tur i haven opdagede jeg, at der var masser af rabarber, så jeg måtte lige skynde mig at lave en rabarberkage. 


Bent var kørt en tur til Næstved for at hente tapas take-away og handle en lille smule, men ellers forsøger vi i vid udstrækning at støtte op om vores lokale brugs. Det er guld værd, at have den.

Den her uge har virkelig fået sindene i kog hos mange mennesker, og holdninger udveksles flittigt på Facebook. Ikke altid i en lige behagelig tone. Det er jo ikke så svært, for pokker. Hold jer nu for jer selv - og når I er sammen med andre, så følg de retningslinier, der er givet. Brug sprit, sprit og atter sprit. Vi vil jo alle sammen gerne igennem den her omgang uden "huller" i familien eller vennekredsen.

God weekend til jer alle.

Ingen kommentarer: