tirsdag den 23. juli 2019

Sidste ferieuge - Fionia Cup 2019


Som de fleste, der har en berøring til agility nok ved - så er der hvert år i Danmark et agility-stævne, der strækker sig over det meste af en uge, og som tiltrækker masser af løbere fra både ind- og udland. Det går "på skift" mellem Jylland, Fyn og Sjælland, og i år var det fynboerne, der havde inviteret til Fionia Cup 2019.
For os plejer det at være en slags familie-ferie, da Andreas som regel er med, og i år havde vi også fornøjelsen af at have Signe med. Andreas var ringleder og Signe var heldags-hjælper i Andreas' ring. Bent var dommer 2 dage, og jeg var indsender, når jeg ikke lige skulle løbe med Hazel. Det blev til ca. det halve af hver dag. Så det er ikke ren afslapningsferie - men aktiv familieferie på en anden måde.

Under stævnet var der 2 gange besøg fra Kingsmoor Petfood, som havde en lille stand på stævnet. Det var så hyggeligt at hilse på "vores" folk, og vi fik også taget et fint ambassadør-billede sammen med Mia.


I år lå vi på camping lige overfor vores dejlige venner Hanne og Ivan, som til daglig bor i Sverige, så det er ikke så ofte vi ser hinanden. Så tager vi til gengæld revanche til stævneugen, hvor vi gerne slutter dagen af i deres eller vores fortelt med et glas vin og en god snak om løst og fast. I år blev det også til en del fælles-spisninger, og det var (som Hanne så rigtigt udtrykte det) magisk hyggeligt.

Rent resultatmæssigt var vi jo oppe mod nogle fantastisk dygtige løbere fra mange lande, men det lykkedes da at komme i præmie-linien en enkelt gang for mig og nogle flere gange for Bent. Faktisk blev vi i det ene løb nr. 8(Bent) og nr. 10 (mig) af ca. 160 hunde. Det er godkendt. Blitz, som jo havde været skadet i kursusugen, fik et par behandlinger af Emilie Munkholm, og hun har løbet super godt. Og gamle Dazzler var også med til at redde familiens ære ved at vinde de 2 løb, han nåede at løbe med Bent. 

Og ja, Fionia Cup er primært konkurrence på højt niveau - men det er også så meget andet, f.eks. hyggelige præmieoverrækkelser, hvor Delta her demonstrerer en meget afslappet sovestilling hos sin far. Og på trods af klapsalver, musik, pift og tilråb, ja så var hun heeeeeelt afslappet.


En uge på Fyn er også chancen for at møde nogen, som man ellers ikke møder så ofte. Her er det Delta, der møder sin lækre far Coffee (og jeg siger ikke, hvor mange billeder der skulle tages, før der var 1 godt). 

Aftenen før hviledagen blev det til et hyggeligt sammenskudsgilde i vores fortelt. 8 personer kunne lige squeezes ind - alle medbragte noget, og det blev hygge på højt plan. Hundefolk kan altid finde noget at tale om - eller nogen gamle historier at grine ad.

Delta mødte 2 brødre til Fionia Cup: Echo fra hendes eget kuld og Soul, som har samme far som Delta, og som er 4 dage yngre. Så blev der ordentligt leget igennem.

Det var helt tydeligt, at jo længere vi kom hen på ugen, jo mere savnede hundene friheden til at løbe stærkt, som de kan hjemme i haven. Men med hiv og sving (og en enkelt knækket bardun), så lykkedes det alligevel at få løbet lidt i indhegningen ved campingvognen.


Os, der er morgenfriske, fik også lov til at se dette flotte syn. Der var godt nok nogle edderkopper, der havde været på overarbejde - men flot så det ud i morgensolen.


Jeg fik ikke taget nogen billeder til finalen, men den var vanvittig spændende. En god bane med passende niveau fra den finske dommer Esa Moutka. Igen i år var der super god stemning rundt om ringen, og det er længe siden jeg har set så flot agility. Det var en fornøjelse.

At lave et så stort stævne som disse uge-stævner er et kæmpe arbejde, og under selve ugen er der nogle stykker, der knokler en vis legemsdel ud af bukserne. Så kæmpe stort tak til Jim og Annette, Anne og Tommy, Mette og Ib for endnu en gang at lave en dejlig uge for alle os andre. Og tak til ringledere og dommere (incl. Bent og Andreas) for at få det hele til at køre.


Og pludselig er det hele slut. Alle telte, undtagen familien Blom's, er pillet ned, og du kan se, hvor der har stået bure på græsset.


Det kan godt være, at det der hjerteflimmer giver mig lidt udfordringer, men jeg har haft en fantastisk uge på mine premisser sammen med mine hunde og med de mennesker, som jeg holder af. Tak for det 💖

1 kommentar:

Vlasta Parkanová sagde ...

Den, der læser dette vidnesbyrd i dag, skulle fejre med mig og min familie, fordi det hele startede som en vittighed for nogle mennesker, og andre sagde, at det var umuligt. Jeg hedder Jacob Schultz og kommer fra Tivoli, men jeg flytter til Belgien med min kone. Jeg er heldigvis gift med to børn og en smuk kone. Der skete noget forfærdeligt med min familie, jeg mistede mit job, og min kone forlod mit hus, fordi jeg ikke kunne tage godt af mig selv og familien. hende og mine børn på det bestemte tidspunkt. Det lykkedes mig i ni år, ingen kone at støtte mig til at passe godt på børnene. Jeg prøver at sende en testmeddelelse til min kone, men hun forhindrer mig i at tale med hende. Jeg prøver at tale med hendes ven og hendes familie, men jeg ved stadig, at nogen kunne hjælpe mig, og jeg har sendt anmodningen senere til så mange virksomheder, men stadig Ring ikke til mig, indtil en trofast dag kommer, som jeg aldrig vil glemme i mit liv . Da jeg mødte en gammel ven af ​​mig, som jeg forklarede alle mine vanskeligheder, og han fortalte mig om en god mand, der hjalp ham med at få et godt job hos Coca cola-selskabet, og han fortalte mig, at det var en caster-charme, men jeg er en person, der aldrig tror på fortryllelse, men jeg besluttede at prøve det, og jeg kontaktede ham via doctorosagiede75@gmail.com. Han instruerede mig og viste mig, hvad jeg skulle gøre i disse tre dage efter lanceringen af ​​trylleformularen. Jeg fulgte alle instruktionerne og gjorde, hvad han bad mig om at gøre godt. Drosagiede sørg for, at alt gik godt, og min kone ville se mig igen efter det vidunderlige arbejde Drosagiede. Min kone ringer til mig med et ukendt nummer og undskyldte, og hun fortalte mig, at hun virkelig savner mig og vores børn og min kone kommer hjem. Og efter to dage kaldes et firma, som jeg har sendt mit takkebrev, nu er jeg den eksemplariske virksomhedschef her i USA. Jeg anbefaler, at hvis du har problemer med at komme tilbage din eks eller helbrede dig for sygdomme som hiv og kræft, så send en besked til denne e-mail: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og du får det bedste resultat. Tag ting for givet, og det vil blive taget væk fra dig. Jeg ønsker dig det bedste.