mandag den 10. september 2018

En dejlig weekend - og en fantastisk 30-års bryllupsdag

Så gik der endnu en lang og god weekend. Det blev ikke til så mange billeder - men til gengæld til fantastiske oplevelser.

Fredag var jeg forholdsvis tidligt hjemme, og det fejrede jeg ved at gå en tur med Hazel ned på engen og træne lidt feltsøg i det høje græs.

Det er noget, hun elsker - og lige her har hun fundet "noget" 💗


Lørdag stod programmet på DKK's DM i agility - pakket ind i arrangementet "Hund i fokus". Igen i år må jeg desværre sige, at selve "Hund i fokus"-arrangementet skuffede mig. Aktiviterne var alt for spredt, der var nærmest ingen stande - og mange af de andre aktiviteter var færdige og gået hjem nærmest ved frokosttid.

Jeg skulle ikke selv løbe, selv om jeg var udtaget. Jeg havde prioriteret en C-prøve om søndagen i stedet for - men til gengæld havde jeg meldt mig som hjælper. I nogle af pauserne fik jeg lov til at hygge med denne her lækkermås. Lille glade Nikolaj, som synes det er helt ok at jeg "bortfører" ham, mens far og mor løber agility. Og når jeg nu faktisk ikke har fået taget nogen billeder af hundene, så er han da ikke til at stå for - vel?

Bent var udtaget individuelt både med Tough'Y og Blitz. Totten løb et fint fejlfrit springløb mens Blitz havde 10 fejl med til søndagens løb. Begge løb også på hold. Totten kom fint igennem banen, mens Blitz desværre blev disket på trediesidste spring efter et super flot løb. Ærgerligt.

Selv om lørdagen sluttede i et mega-regnvejr, så kørte vi søndag mod Mørkøv i den flotteste solopgang. Det tegnede godt for dagen. 


Jeg satte Bent af og kørte videre mod Herfølge, hvor jeg gik den sidste C-prøve med Hazel inden DM. Min målsætning var at forsøge at forbedre mine DM-udtagelsespoints, og det lykkedes desværre ikke, selv om jeg endte på en fjerdeplads. Igen - den irriterende fjerdeplads. Jeg er dog super tilfreds med Hazels præstation. Hun gøede fint i runderingen og klarede de resten med 5 10-taller, et enkelt 9-tal, 2 8-taller og et rungende 0, fordi hun aldrig fandt genstanden i feltsøget. Det var også et svært felt, med mange høje tidsler og stikkende tørre planter. Det kan jeg godt leve med.

Og yes - vi er stadig på listen til DM. Tænk, et jeg - som har nørdet med agility i så mange år - skal med til DcH DM i lydighed. Det bliver så fantastisk. Jeg er oppe mod et super stærkt felt, så jeg gør mig ingen forhåbninger om podieplads, men vi skal deltage og have en fest. Det har jeg lovet min lille lækre chokoladeknap.

Mens jeg var i Herfølge fortsatte DM i agility i Mørkøv - og her vil jeg gerne fremhæve en flok dejlige piger, som jeg har været så heldig at få lov til at være på hold med i mange år, og som betyder meget for mig. Zippo's gamle hold "Made by Monty" blev i år Danmarksmestre i agility for hold. Jeg er så glad for, at jeg stadig må bevare min tilknytning til holdet - det betyder alverden for mig! I er super søde med hinanden og udviser fantastisk holdånd - men I har også vinderånd - og den gav jer DM-titlen i år. Jeg er sikker på, at både Monty og Zippo har heppet på jer, fra der, hvor de er nu. Tillykke Lisbeth, Louise, Susanne, Kirsten og Pia - og jeres fantastiske hunde. Og i øvrigt også tillykke til alle de andre vindere til DM.


Bent løb også 2 agilityløb med begge hunde. Totten endte på en samlet 7. plads ud af 23 små hunde, hvilket er en flot præstation af ham. Og Blitz endte ca. midt sit felt. Desværre blev der ingen podiepladser til nogen af holdene heller, så ingen blomsterbuketter i år. Men masser af flot agility på rigtig gode og flydende baner lavet og dømt af Martin Ritter fra Tyskland.

Det blev sent inden vi kom hjem, men vi havde aftalt med "ungerne" at vi skulle fejre, at vi mandag havde 30 års bryllupsdag. Så Andreas og Signe hentede sushi til "den store guldmedalje" og kom med dejlige gaver.


Og apropos bryllupsdag - ja så har jeg nok Danmarks mest romantiske mand. Jeg har i dag fået 2 kæmpe kærlighedserklæringer, som har gjort det til en helt fantastisk bryllupsdag, som jeg aldrig vil glemme.

Da jeg stod op i morges - og som sædvanlig sendte Bent ud af døren med hundene - tænkte jeg, at jeg ville skrive noget sødt til ham på Facebook - men der, kl. 05.07, blev jeg godt og grundigt taget ved næsen, for Bent havde allerede en time tidligere, uden jeg var vågnet, lagt det sødeste opslag op. Efter 30 år er det stadigvæk fantastisk at have det sådan. Og ikke nok med det, for jeg blev overrasket en gang mere i dag.

Da jeg kom hjem fra arbejde havde jeg jo nok ventet, at der ville være en lille buket blomster, men der var ingenting. Hm........  Men vi gjorde os færdige og kørte i klubben for at træne vores søde mandagshold. Da vi drejede ind på parkeringspladsen så jeg, at hegnet ind til agilitybanen var fyldt med 30 røde roser. Så måtte jeg godt nok lige fælde en glædeståre - igen. Noget mere romantisk skal man vist lede længe efter.


Tak Bent - jeg er klar til 100 år mere med dig. Du har været min støtte og mit faste holdepunkt, især det sidste år, hvor vores liv er blevet "rystet lidt rundt". Selv om vi også kan være uenige en gang imellem - og måske også råbe lidt højt (mest mig), så elsker jeg vores tossede liv. Tak for at have givet mig de mest fantastiske bryllupsdagsoverraskelser. 💖

Ingen kommentarer: