tirsdag den 15. august 2017

Stævneweekend hos DcH Kolding

Åh, hvor har jeg hørt alle variationerne af den her: du løber som en brækket arm! 😁😁 Men faktisk kunne det sagtens lade sig gøre, i hvert fald med Zuper Zeje Zippo, der altid gør sit yderste for at forsøge at forstå, hvad jeg beder ham om 💗



Nå, men jeg må hellere begynde med begyndelsen. Bent var inviteret til at dømme hos DcH Kolding, så vi pakkede selvfølgelig hele cirkusset og kørte med campingvognen til Kolding. Så snart der var sat fortelt op fandt Zippo sin yndlingsplads i fodenden af min seng, hvor han boblede resten af fredag aften.

Lørdag var en super dag - hvis vi altså undlader at skrive noget om vejret. Vejret startede nogenlunde, men eftermiddagen blev meget våd, og banerne var temmelig glatte på steder. Så det var med at passe godt på sig selv og sin hund.

Zippo fik 2 seniorløb hver dag, og han vandt dem alle. Jeg elsker bare at løbe med ham. Den følelse af samhørighed og forståelse som vi har, den er helt unik. Han læser mine tanker og mit kropssprog inden jeg egentlig selv ved, hvad jeg vil. Det kan godt ses, at han er blevet lidt ældre - og de 2 store operationer har sat deres spor på farten, men glæden - den har han stadig. Og så længe han kan blive totalt begejstret for at få lov at løbe, ja så løber vi. Zippo har gennem årene givet mig de mest fantastiske oplevelser, og nu nyder jeg bare hvert eneste løb jeg får med ham.


Tough'Y var en stjerne - om lørdagen! Jeg havde kun meldt ham til klasseløbene, og lørdag vandt han spring 1 og blev nr. 2 i AG1. Hvad søren skete der for de andre hunde i klassen?
Søndag gik han til gengæld totalt i den modsatte grøft og blev meget Totte-agtig. 2 hunde før det blev vores tur til at løbe det første løb, ja så besluttede han sig for, at der sandsynligvis var en løbsk tæve et eller andet sted på pladsen. Totte, altså!!!  Koncentrationen holdt til forhindring nr. 3 !!! og da det var en af Kurt Jensen's 5-kants-baner, ja så mistede jeg også koncentrationen - og så kunne vi lige så godt løbe ud. Om eftermiddagen prøvede Bent at løbe AG1 med ham, men det gik stort set på samme måde. Meget irriterende! Når nu det gik så godt om lørdagen.


Blitz elsker også at løbe agility. Prøv bare at se, hvordan hun smiler på det her billede. Tak i øvrigt til Morten Larsen, Larsen Foto for de her 3 flotte billeder af vores hunde.

Blitz fik lov at prøve at løbe et par baner med kennelmutter. Det gik super fint, og kun små detaljer gjorde at de blev disket i begge løb. Sammen med Bent vandt hun AG3 lørdag eftermiddag på en rimelig svær og fedtet bane. Det var bare så flot et løb. Og hun fik også kvalificeret sig til søndagens finale, hvor hun endte på en femteplads efter et fint og fejlfrit løb.


Lørdag eftermiddag og aften havde vi lovet Helle Madsen at se efter hendes hunde, da hun skulle til bryllup. Så der var 8 hunde med på aftenlufteturen. Det gik nu fuldstændig fredeligt. Der er nu noget med sheltier. De fleste kan sagtens enes med hinanden. Også selv om det er fra 2 forskellige flokke.

 Og så blev det langt om længe den 14. august - en dato jeg havde glædet mig til i ca. 3 uger. Nemlig den dag, hvor jeg skulle have gipsen af mit brækkede håndled.

Phew, det var ikke noget spændende, der var inde i den der gips. Hånden er hævet og rynket. Huden er tør og skaller af, og hånden lugtede af gammel ost. Meget gammel ost. Nu er det så bare at hænge i med genoptræningen. Vippe, vippe, vippe - op og ned og til siderne. Sæt i gang.


Forhåbentlig er den næsten så god som ny i løbet af en måneds tid. Jeg synes jo, at det går for langsomt, men den kommer forhåbentlig hurtigt til at ligne sig selv. Foreløbig kan den ikke bruges til meget.

Ingen kommentarer: