tirsdag den 29. august 2017

En weekend på Sjælland



Først og fremmest vil jeg rigtig gerne sige tak til jer alle, for alle de mange hilsner på Facebook, SMS, telefon og mail - og for alle de mange knus jeg har fået i forbindelse med Zippo's pludselige sygdom. Jeg savner ham helt vildt - men jeres opmærksomhed har været med til at få det til at glide lidt nemmere. 

Tilbage til weekenden, som startede fredag med havearbejde. Vores have har i den grad været misligholdt denne sommer. Hækkene er brede som motorveje, og vi slår ikke græs længere - vi høster. Men fredag fik vi taget hul på opgaven og fik klippet den ene spirea-hæk og ordnet en kæmpe busk og et bed. Egentlig meget afstressende arbejde, men alligevel bliver havearbejde aldrig min yndlingsbeskæftigelse. 

Lørdag tog vi så af sted til weekendens første stævne. Det var hos DcH Jyderup, og jeg skulle løbe 4 løb med Tough'Y. Bent skulle dømme samt løbe med Blitz. Så det var en forholdsvis afslappet stævnedag. Tough'Y var faktisk rigtig dygtig og vandt både AG1 og Spring 1 - og ikke nok med det, så bugnede præmiebordet med vores yndlingshundemad fra Kingsmoor. Så kan man næsten ikke ønske sig mere.

Men en ting er vores egne resultater - en helt anden ting er, når vi har hundeførere fra vores egen hold, som er med ude til konkurrencer. Jeg er næsten mere spændt på deres vegne, end jeg er for mig selv. Og det glæder mit gamle trænerhjerte, når det går vores hundeførere og deres hunde godt, når de tager ud i konkurrence.

I Jyderup havde vi både Rune med Hipster og Tikkie med Falcor med. Tikkie er på trods af sine bare 14 år allerede en temmelig rutineret stævnedeltager, men hun gør det bare så flot med sin sheltie, som hun selv har trænet op helt fra bunden. For Rune og Hipster er det deres første stævnesæson, og det her var blot deres andet stævne, men det er fantastisk at se, hvordan de vokser med opgaven og hvordan Hipster bliver mere og mere tryg ved situationen og løber hurtigere og mere koncentreret. Så herunder har vi billedet af vinderen og andenpladsen i spring klasse 2, mellem. Træneren er stolt 😍

På vej hjem fra Jyderup måtte vi lige ind på en "Pluk-selv-mark" og have en stor buket gladiolus. Dem havde vi i min barndoms have. Så for mig er det altid et lille flash-back til min fars velplejede have, når det er den tid på året. Og de er da fantastisk smukke.

Søndag var det så DcH Nykøbing-Rørvig, der lagde bane og hjælpere til. Bent var igen dommer, men fik alligevel tid til at løbe med Blitz. Man kan dog godt blive i tvivl, om det er agility eller dogdancing, han dyrker på dette billede. Flot ser det ud!


Og Blitz har jo helt styr på. hvad de der tegn betyder, så hun snupper som regel springene i den rigtige rækkefølge.


Tough'Y lavede igen sit lille balance-felt-stunt med at kigge på mig og så hoppe af. Meget uartigt, Totte! Men bortset fra det, så løb han rigtig fint igen.

Og så kom Birgitte og Midni på besøg. Så da Totten og jeg var færdige med at løbe, så gik vi væk fra pladsen og slap drengene, så de kunne fræse rundt og hygge sig. Det er helt tydeligt, at de 3 har det rigtig fint med hinanden. De kender hinanden - og de kender deres indbyrdes rangordning. Så der er ikke noget ballade. Kun fis, leg og løb. 💓


Sådan en weekend går hurtigt, og i aften har Andreas og Signe været her og hjulpet med at få alt haveaffaldet op på en trailer og kørt på genbrugspladsen. Så nu ligner vores have igen (næsten) noget, vi godt kan være bekendt.

Ingen kommentarer: