mandag den 8. maj 2017

Kom maj du søde milde :-)

Første weekend i maj var det tid for en rigtig god tradition, nemlig Pia's og min årlige "tøsetur" til Nordjylland, hvor vi kørte op for at deltage i DcH Dronninglund's dobbeltstævne. Ja ja - vi kunne da sagtens finde noget tættere på, men det er der jo ingen sport i 😉

Så fredag eftermiddag satte vi kursen mod Hjallerup, hvor stævnet fandt sted. Vi fik sat stævnetelt op og luftet hundene godt på pladsen, efter den lange køretur. Så kunne vores sammensatte flok også lige få hilst ordentligt på hinanden. Og så satte vi ellers kursen mod Hals, hvor vi via airbnb havde fundet en fin ferielejlighed. 4 sovepladser, køkken og bad - og ikke mindst: 6 hunde var velkomne. For den formidable pris af små 700 kr alt i alt.

Det eneste, der kom lidt bag på os var, at vores værter havde en stor labrador, som synes det  var vældig spændende med hundene i ferielejligheden - så den placerede sig lige uden for vores dør - sådan ligesom for at få det hele med. Den var nu fredelig og rar, men vi kunne jo ikke vide, hvordan den reagerede på så mange hunde.

Jeg tror, lejligheden har været ca. 12 x 12 meter - incl. badeværelset, men det gik super fint at have hundene sammen. Her holder de alle sammen øje med, om Pia nu også laver aftensmaden ordentligt. Lejligheden var også sådan tilpas "rustik" - så den passede fint til os og vores hunde.

Og omgivelserne kunne der ikke klages på. På vores aftenlufterunde gik vi forbi denne smukke lille sø. Og bag gården var der masser af marker at lufte hunde på. Dejligt sted.


Målsætningen  for Tough'Y denne weekend var mindst en DM-udtagelse og en pind i bogen, og begge dele kom i hus. Så det er da lige før jeg begynder at turde tro på det der DM, som vi sååååå gerne vil med til. Målet for Zippo var mindst en gang max-points til årets senior, og den kom også i hus. Zuper Zeje Zippo, som sædvanlig. Her er Totten fanget i et flyvende øjeblik. Prøv lige at se, hvor glad han ser ud. Den dejligste lille Tot.

Vi måtte selvfølgelig også have det traditionelle Foula-kennel-billede. I år var der 7 Foula-hunde i Dronninglund: Upsi, Dream, Zippo, Izmo, Tweety, Zoomi og Karlo. Smukke og dejlige arbejdsglade hunde.

Vel tilbage i lejligheden fik hundene lov til at strække ud og lege lidt på marken bag gården. Det var lige noget, de kunne bruge - og om aftenen var der helt ro, mens vi spiste og så Matador for jeg ved ikke hvad gang. Men den er nu stadig hyggelig. Det er lidt lige som at se 90-års fødselsdagen nytårsaften: man kender nærmest replikkerne før de bliver sagt 😁

Beretningen om søndag er til gengæld en helt anden, for jeg vågnede med verdens største og mest irriterende migræne-anfald. Havde egentlig bare mest lyst til at grave et hul, som jeg kunne forsvinde i - men det var ikke så nemt. Pia tilbød meget sødt, at vi kunne køre hjem, men jeg havde ikke klaret 4 timer i bil på det tidspunkt. Så mens jeg lå/sad og led, ja så måtte Pia pakke hele molevitten ned og gøre rent. Turen ud til pladsen gik nogenlunde, men så kunne jeg heller ikke mere. Så jeg puttede mig i min stol med 2 tæpper over - og frøs alligevel ind imellem. Der sov jeg så det meste af søndagen væk. Jeg trak Tough'Y fra formiddagens løb, men Maiken ville gerne løbe med ham, så hun løb spring 1 og spring åben. Og sandelig, om ikke Totte-Lotte og Maiken vandt spring 1 og fik en pind til bogen. Seje jer. Tak Maiken for at løbe med Totten. Han har jo aldrig løbet med andre før - så jeg vidste ikke, om han ville løbe med andre end mig. Det ved vi så nu - det vil han rigtig gerne.

Zippo blev også udliciteret til Leila, og sandelig om de ikke kom igennem begge eftermiddagens springløb, med et par små udsving. Det var så dejligt at se, hvor glad min gamle hund var for at løbe - uanset hvem han løber med. Og de gjorde det rigtig flot, Leila og Zippo, selv om de aldrig havde løbet sammen før.

Sidst på eftermiddagen havde jeg det heldigvis lidt bedre, så de 4 timers hjemtur virkede ikke længere helt så uoverskuelige - for mig. Stakkels Pia, som måtte køre hele vejen. Tak sødeste Pia, for at tage dig af mig og mine hunde, og pakke hele baduljen sammen, både her og der. Jeg lover dig, at jeg ikke bliver syg på vores tøsetur i 2018.

Tak til Dronninglund DcH for endnu et veltilrettelagt stævne med fine præmier. Den eneste ting, der kunne sættes en anmærkning ved, var forskellen på banerne lørdag og søndag - og sammenhængen mellem dette og den generelle stemning på pladsen. Lørdagens baner var temmelig snirklede, og især agility klasse 1 synes jeg lå langt over hvad man kan forvente i sværhedsgrad i klasse 1. Jeg tænker da, at jeg er glad for at jeg er en erfaren "gammel" hundefører, som ved, at ved næste stævne ser det anderledes ud - men hvis det var mit første stævne, så ville jeg nok være blevet noget forskrækket. Tunnel under balance, med tunnelindgang og balanceopgang i samme ende synes jeg ikke hører hjemme i klasse 1, heller ikke, selv om der var en meters afstand, og slet ikke når retningen fra springet før peger lige mod tunnellen.


Og mens Pia og jeg føjtede land og rige rundt, ja så måtte Bent pænt blive hjemme og passe de hunde, som ikke var med os. Men Livi og Carson faldt fint ind i resten af vores flok, så det foregik helt uden problemer. Her er det Livi, der benytter sig af, at min seng var tom - så der kunne hun så godt sove om natten 💗

Bent var dog ikke helt u-aktiv i weekenden. Det blev til en tur til DcH Vordingborg lørdag og en tur til DcH Stevns søndag med Dazzler og Blitz. Lørdag gav ikke de helt store resultater, for Blitz, men søndag gav en førsteplads i AG åben og en DM-udtagelse. Dazzler derimod kørte - som sædvanlig - med klatten og vandt 3 ud af 4 løb. Dygtig lille D. Herunder er et lille stemningsbillede fra Stevns, hvor de gik i lange bukser og tykke trøjer, i modsætning til Nordjylland, hvor vi luftede shorts, hvide ben og hvide arme.

Tak til Kingsmoor for at lave god og energifyldt hundemad, så vores hunde kan klare "mosten" i denne travle stævnesæson.

Ingen kommentarer: