mandag den 29. juni 2015

Meget dejlig weekend i Højme

 
Ja - så var vi der igen - på Storebæltsbroen :-) Denne gang skulle vi dog heldigvis kun til ´Midtfyn, hvor DcH Højme skulle holde stævne på deres nye træningsplads for første gang.

Lørdag var en super stævnedag for mig. Zippo løb 4 fejlfrie løb og vandt de 3. Og Blitzepigen var fejlfri i spring 2 og spring åben med super flotte placeringer helt i toppen. Det gav en ordentlig omgang flotte præmier med hjem.

Vejret var sådan lidt blandet, og da vi var færdige med at løbe blev det faktisk rigtig meget regnvejr. Ticket tog bare en slapper i forteltet, mens hun nød roen.
 
Og Blitz gravede sig ned under sin fars hovedpude. Hun er sød :-)
 
Så da det endelig klarede op kunne vi sige, at nu havde vi egen sø på vores lille parcel.
 
Lørdag morgen startede heldigvis med at se betydelig bedre ud rent vejrmæssigt.
 
Her er den sædvanlige lille sigøjner lejr. Men denne gang var det ekstra hyggeligt, at Per og Panther fra vores egen klub, DcH Næstved, også var med og boede ved siden af os.
 
Her er det Panther, der undrer sig over, hvor hans far blev af???
 
Søndag blev det også til en stribe flotte løb. Blitz var igen fejlfri i spring åben, og også i AG2, så det gav en pind i bogen. Og Zippo, ja han løb med Bent 2 fine fejlfri løb (og så snuppede jeg selv en førsteplads i AG3 sidst på eftermiddagen). Men hvorfor løb Bent med Zippo? Jo, jeg må hellere afsløre, at jeg satte mig i bilen tidligt om morgenen og satte kursen mod Bækmarksbro, hvor jeg blev mødt af disse dejligheder.
 
Jeg snuppede ham længst til højre med hjem - så man kan vist roligt sige, at jeg fik den bedste præmie den dag.
Til gengæld havde vi en rigtig grim tur hjem, for lille Tough'Y (udtales: Toffy) var mega køresyg. Phew, hvor han havde det dårligt. Jeg måtte endda stoppe halvvejs for at lufte ham lidt og putte lidt vand i ham. Stakkels lille fyr. Og det meste af eftermiddagen var han stadig meget skidt, og ville ikke spise.
 
Heldigvis var der ingen problemer da vi kørte fra Højme og hjem, så her har i ham: Zarvo's Silverblue Detective, aka Tough'Y. Ca. 1,5 kg. krudtugle der nu spæner rundt i hus og have og suger nye indtryk til sig. Velkommen i familien lille ven.
 
Resten af familien blev introduceret, og som sædvanlig tog de godt imod det nye familiemedlem. Fanta synes han er helt vildt sjov at lege med.
 
Og igen - som da vi kom hjem med Fanta - så holder vores merles sammen. Sjovt - men sådan er det altså hos os.

Nu glæder vi os til at lære ham rigtig at kende - og til et forhåbentlig langt og godt liv sammen med ham.

Ingen kommentarer: