mandag den 22. juni 2015

1 down - 2 to go

Ja, det er ferier jeg mener - for som sædvanlig har vi splittet vores ferie op i enkelte uger, der passer til årets hundeaktiviteter: kursus, ugestævne og i år: VM.

Ferien startede grundlovsdag, hvor vi kørte til Sorø og fik dejlig brunch hos Heidi og Dennis. Lille Selma er vokset og bliver bare sødere og sødere, og det var dejligt at få lov at starte ferien med at hygge med hende og Casper.


Vi nåede også et besøg hos farmor, og derefter var det bare hjem og putte de sidste ting i campingvognen og af sted.

Første stop: landsholdssamling i Viby. Bent brugte fredag aften (og noget af lørdagen .-)) på at samle sin fødselsdagsgave fra Bent til Bent: en ny grill.

Lørdag morgen startede vi med "den sædvanlige" morgentur rundt om pladsen og langs kolonihavehusene. Der er så mange forskellige sjove og smukke (og nogen gamle og rodede) huse, og så er der den flotteste udsigt ind mod Århus. En dejlig måde at starte dagen på.

Hos DKK Viby har de gjort noget for at få de medlemmer, der er rygere, til ikke at kaste deres cigaret-skodder alle vegne, men p.t. er det udendørs askebæger optaget af noget andet: der er nemlig en lille fugl, der har bygget rede nede i askebægeret, og når man går forbi kan man høre ungerne pippe.

Både Bent og jeg kom til landsholdssamlingen med det mål, at komme med til Nordisk Mesterskab. Selv om jeg lå på en fjerdeplads inden samlingen, så turde jeg ikke tro på, at jeg kunne være så heldig at komme med til VM igen - slet ikke fordi jeg jo ved, at det ikke er nok at ligge godt placeret på listen. Ingen er udtaget før landsholdsledelsen har talt - og det er jo ikke sikkert, at de har den samme mening som alle andre ;-)
Men Zippo valgte at løbe r.... ud af bukserne den weekend. 4 fejlfri løb, som eneste hund af alle (lille, mellem og stor), 3 andenpladser og 1 førsteplads, og vup vup - så var jeg avanceret til nr. 2.

Jeg er så stolt af min hund, og jeg glæder mig helt vildt til at skulle til NM i Finland og til VM i Italien. Begge steder skal vi løbe det bedste vi kan for holdet. Bent skal også for første gang i sit liv med til NM som deltager sammen med Dazzler. Det bliver rigtig sjovt at være af sted som deltagere begge to i modsætning til de tidligere år, hvor Bent har haft rollen som supporter.

Efter landsholdssamlingen kørte vi til Ribe, hvor der var kursus den næste uges tid, men hvor det også om mandagen var tid til at fejre Bents fødselsdag. Der var selvfølgelig flag rundt om campingvognen, og kagemand til alle børn og barnlige sjæle. 2 slags endda!
 
 
De første 2 dage var underviseren Zeljko Groa fra Kroatien. Der var mange ting at holde styr på, at både Bent og Zippo tog en slapper i pauserne. Den største AHA-oplevelser for mig var helt klart, at jeg kunne løbe helt vildt meget, og jeg kunne nå en masse, som jeg ikke troede jeg kunne. Super fed fornemmelse :-)  Og Blitz rykkede bare for hver trænings-omgang. Bedste baby-Blitz, hun var så dygtig til alt det nye, og hendes energi var nærmest ustoppelig.

Onsdag var der hviledag. Vi kørte på besøg hos Bianca, der har hvalpe. Bl.a. denne lille smukke bi-blue tæve, som havde en fest sammen med Fanta. Mere yndigt kan det vist næppe blive.


Torsdag og fredag gik det så løs på Jenny Damm's baner. Det er flere år siden, at vi sidst har fået undervisning af Jenny, men på sin søde ligefremme måde, så fik hun os straks til at føle os vældig godt tilpas. Der var mange tekniske ting, men helt klart noget, som vi kunne tage med hjem og forsøge at blive bedre til. 200% super godt!!!


Torsdag aften blev der også tid til en gang massage til Dazzler og Zippo. Det var virkelig noget, de kunne bruge. Især Dazzler blev fantastisk afslappet.

Rundt om Jernvedlund er der et net af gode vandreruter. Det har hidtil været lidt tilfældigt at finde den rigtige vej, men nu er der kommet fine markeringspile op, så nu er det nemmere at komme rundt.

En del af stien  var et hjulspor i en kornmark.

Og alle vegne vokser der masser af røllike. Hvorfor har jeg nu det med? Jo, min mor elskede røllike, på trods af den meget lidt flatterende duft. Så da mine forældre havde guldbryllup var der også røllike i deres æresport, og synet af sådan en hvid blomsterklynge vil altid minde mig om min mor.

Nogle af aftnerne var det så lækkert at være udenfor, at de var svært at komme i seng. Her sidder Ticket og nyder stilheden på banerne, mens solen går ned og duggen falder.

Fredag - sidste dag - var solen igen kommet frem, og Jenny's hunde krøb i skygge under balancen.


Da vi havde en lang tur hjem om aftenen, så snuppede Bent og Blitz lige en lille "morfar" i solen. Phew, det er hårdt at være på kursus.

Og nå ja, vi kørte jo ikke helt hjem fredag aften, for Bent skulle være dommer hos DcH Faxe lørdag. I stedet for så at lande i Bisserup, med alt hvad det indebærer af tømning af campingvogn m.m., så valgte vi at køre direkte til Faxe, hvor vi slog lejr på Faxe's træningsplads. Så kunne vi lige så stille nyde  aftenfreden med vores hunde.

Lørdag gik det så løs med stævne. Hundene var klar igen, og jeg synes det var sjovt at kunne afprøve noget af det, vi havde trænet i ugens løb.

Så lørdag aften kunne vi lande i Bisserup, godt brugte i både hoveder og ben, og fyldt med ny energi til et par arbejdsuger, inden det går løs med den næste uges ferie.
 

 

Ingen kommentarer: