onsdag den 1. oktober 2014

Stop, stop, stop !!!

Sensommeren og efteråret har været så besat af aktiviteter, at jeg slet ikke når at opdatere bloggen. Men nu prøver jeg at indhente noget af det gamle.
 
Med næsen lige indenfor i september tog vi hul på en stime af store stævner. Det første var DKK's DM i agility, som blev afholdt på Roskilde Dyrskueplads i forbindelse med "Store Hestedag".
 
Da vi skulle videre på ferie benyttede vi os af tilbuddet om camping, om end de nok vidste, hvad de skulle have for en plads uden strøm med adgang til bad. Men pyt - vi slog lejr for weekenden og indrettede os som vi plejer. 
 
Lørdag blev der løbet hold spring og individuel spring samt en "for sjov" klasse, hvor alle kunne melde sig. Så Blitz fik også lov at løbe. Sjovt at tænke på, at hun havde sin stævnedebut i den tilsvarende klasse ved DM 2013. Hold nu op, hvor har hun rykket sig siden da. 
 
Lørdag aften kom Ina og Søren på besøg, og vi lavede campingmiddag. Det blev en rigtig hyggelig aften, og vi gik afslappede i seng og glædede os til søndagens løb.

Bent og Dazzler løb hold, og Zippo og jeg løb både hold og individuelt. Efter lørdagens løb lå Bent's hold rigtig godt, mens Zippo's og mit ikke havde nogen chance.
Og sandelig, om ikke det lykkedes for holdet Wowchesky at bevare deres fine placering og blive nr. 2 til DM. Her er Bent og Dazzler på vej rundt i æresrunden.

Formiddagens hold-konkurrencer blev afviklet i regnvejr, men i løbet af dagen klarede det heldigvis op, og da vi nåede individuel agility var det tørvejr igen.

Zippo løb et rigtig flot ag-løb, og (ret skal være ret) nogen af dem, der plejer at være hurtigere end os blev dømt for fejl - så Zippo formåede at rykke sig helt op til en andenplads. Stadigvæk, så er jeg meget tilfreds med vores præstationer. Zippo har et ekstra gear til den slags begivenheder, men han er også enormt fokuseret og kunne ikke drømme om at lave numre i sådan et løb. Jeg er stadig så dybt taknemmelig for, at han endte hos mig, den gang for snart mange år siden.

I år havde agility-udvalget bestemt, at i stedet for blomster skulle der uddeles rosetter, og her er der linet op til præmieoverrækkelse.

Wowchesky på præmiepodiet, efter kromierne, som besatte førstepladsen.

Og her, ja her har vi bestemt en af Danmarks dygtigste unge agility-løbere på førstepladsen. Line leverede det mest fantastiske agility-løb, jeg længe har set, og det er så fuldstændig velfortjent, at hun tager dette års danmarksmester-titel. Og sjovt nok, så er de jo halvbrødre - altså nr. 1 og 2. De har nemlig begge Monty som far.

2. og 3. pladsen gik i år til 2 "gamle agility-rotter", nemlig mig selv med Zippo og Ann-Britt med Diesel. Zippo og Diesel har fulgtes ad til adskillige mesterskaber - og det er flot, at de stadig kan holde sig på toppen.

Efter et fint afviklet DM pakkede vi sammen og satte kursen mod København, Øresundsbroen, Bornholm og ferie, men det må blive i næste indlæg :-)))))



















Ingen kommentarer: