onsdag den 3. september 2014

Og væk var august !

Tja, jeg har sagt det før - og jeg vil sikkert sige det igen - men hold da op, hvor tiden flyver hurtigt. Måske er det fordi jeg bliver ældre? Eller også er det fordi vi har haft et nærmest ekstremt presset program denne sensommer. Men væk var august, og september står for døren - incl. en uges ferie på Bornholm. Og vi glæder os helt vildt. Men først kommer her lige et lille tilbageblik på august.
 
Traditionen tro havde vi stævne i DcH Næstved første weekend i august. Og som sidste år blev der linet op med campingvogne næsten hele vejen rundt om pladsen. Det er bare så hyggeligt.
 

I år havde vi - ud over Bent - engageret Anne Kew fra Horsens. Anne havde lavet gode udfordrende baner til os.

Lørdag afviklede vi kredsens årlige Sjællandsmesterskab. Man kan ikke både være stævne-arrangør og holde hovedet koldt i en finale-bane sidst på dagen, så jeg blev i hvert fald ikke Sjællandsmester. Det blev til gengæld - igen - Mathilde med Kaiser for de store hunde. Susanne Prier med Dweet satte sig på mesterskabet for de små hunde - og Annette Thøgersen brillerede ved at blive dobbelt Sjællandsmester, nemlig både med Jeanz (senior) og Farlig Harley (mellem). Tillykke til dem alle!

Men udover at vi endte med at være trætte som 2 alderdomshjem, så var det igen i år et rigtig godt stævne. Karin og Søren og de fleste andre af vores hjælpere knoklede r.... ud af bukserne, men det giver så heldigvis også en god sjat til klubbens kasse.

Weekenden efter var der nordisk mesterskab - men da hverken Bent eller jeg havde haft succes med at komme på landsholdet i år, så valgte vi at bruge weekenden med mine søde kolleger Pia og Connie og deres mænd. Vi tog på kroophold på Rødvig kro, hvor vi hyggede os, spiste god mad, drak god vin og fik ordnet verdens-situationen.

Lørdag den 16. august tog vi så turen til Maribo. Det blev igen et hyggeligt velafviklet stævne med fine præmier. Og (ja ja, man er jo lidt miljø-skadet) det meste af formiddagen sad jeg og frydede mig over den flotte grønne John Deere, der knoklede løs på marken på den anden side af motorvejen.

I Maribo mødte Fanta igen sin yndlings-lege-kæreste Pieri. Hun er bare blevet så smuk, og Fanta synes stadig hun er noget af det sødeste :-) så hun fik lov at låne hans bedste legetøj.

Om søndagen havde vi noget så underligt som en hjemmedag. Puha, hvor man bliver stresset af alt det, man så pludselig skal nå.

23. og 24. august var det de gode folk i VAS, der havde inviteret, og Bent skulle dømme begge dage. Vi havde valgt at tage campingvognen med, så vi havde en dejlig afslappet weekend. Her nyder hundene den smukke morgensol.

Og Blitz giver sin far et stort morgen-tunge-kys. Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om Bent ser begejstret eller bekymret ud ????

Hundene fik dejlige ben at gnave på, så der var helt ro i lejren. Selv zarte Zippo gnavede.


Sidste weekend i august var besat med klubmesterskab om lørdagen. Der var generelt ikke ret mange tilmeldte, men flot tilmelding til agility, og som træner blev jeg rigtig stolt og glad på klubbens vegne over så dygtige kursister vi har.

Fanta fandt en ny veninde: den smukke border collie Coco. De tog sig en ordentlig legetur.




Klubmestre i agility 2014 blev for store hunde: Celine Dinesen med Nougat, for mellem hunde: Karin Jensen med Bluei og for små hunde: Jytte Christoffersen med Peter,

Klubmestre i lydighed blev for C-hunde: Michael og for B-hunde: Lene. Beklager, jeg er stadig ikke så skarp på lydighedshundene, så jeg kan deres navne.



Efter præmieuddelingen forsøgte vi med det store fællesbillede. Desværre var nogle allerede gået hjem, men det blev et rigtig dejligt billede af glade hundefolk efter en god lørdag formiddag.
 

Søndag kørte vi til Nykøbing S. Igen skulle Bent være dommer, og det er det herligste sted at komme som dommerens kone, for jeg bliver simpelthen beværtet fyrsteligt af de søde folk fra DcH Nykøbing. Det blev ikke til så mange hundebilleder, men om formiddagen var det stadig flot vejr, og himlen var fuld af de flotteste fugletræk. Dagen endte desværre med et mega regnvejr, så vi havde meget vådt grej med hjem.

Til gengæld havde vi den flotteste regnbue over naboens tag, mens vi tømte bil.

I august er lille Fanta begyndt på mere seriøs agility-træning hos Johanna. Stadig uden pinde på jorden, men han elsker det. Han er super glad, men også helt sin egen. Jeg glæder mig til at vi skal udvikle os sammen over de næste mange år.
 
Slut på august, og klar - parat - start på september 


Ingen kommentarer: